Dagoth Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 (endret) Skal inkludere en 850 watts strømforsyning i det nye oppsettet mitt, og har bestemt meg for å velge en Corsair. Det står mellom disse to: Corsair HX 850W Corsair AX 850W Ser at AX-versjonen koster 103kr mer enn HX (på MPX.no). Burde jeg gå for AX da? Det er jo ikke en veldig svær sum akkurat, men kan noen si om AX er bedre enn HX og hvorfor, evt. om en av strømforsyningene har noe den andre ikke har? Endret 16. november 2010 av Dagoth Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 AX er 100% modulær, mens HX kommer med noen faste kabler, 24pin og 8pin til HK. AX er 80plus gull sertifisert, mens HX (750/850) selges som 80plus sølv, selv om de er gull sertifisert på 80plus.org. Corsair oppgir at AX er noe mer effektiv enn HX, men det er marginalt. Har sett en test av AX850, der den misser effektivitetskravene til 80plus gull marginalt. AX'en er i tillegg laget iht til ATX 2.31, mens HX'en har ATX 2.2. Den største forskjellen er at AX'en har 2 8pin til HK, og når ikke prisforskjellen er større, ville jeg valgt AX'en. Du vil neppe bli skuffet uansett hvilken av de du velger. Jeg har en HX850 i PC'en jeg sitter på nå og er godt fornøyd med den. Lenke til kommentar
Dagoth Skrevet 16. november 2010 Forfatter Del Skrevet 16. november 2010 Takk for infoen Da blir det AX'en siden det er så liten prisforskjell Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå