Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg er beskjeden, så hvordan kan jeg få henne til å like meg?

Gjest Aleks

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en 13 år gammel gutt i 8. klasse. Helt fra 1. klasse har jeg likt

en jente i klassen over, som nå går i 9. Men det er et problem.

Hun er det peneste jeg har sett og kommer til å se, og jeg er veldig beskjeden. Finner bare ikke på noe å si...Ikke i klassen en gang!

Og nå flørter hun nesten hver dag med 2 i klassen min. Hun ler med dem og løper etter dem og kiler dem og sånt... Sier hei når de går forbi.

Da finner de på noemorsomt å si og starter en samtale. Hun sa hei til meg en gang, men alt jeg klarte å få fram da var "Hei!".

Jeg blir så sjalu og gråter inne i meg resten av dagen. Jeg tørr ikke å si hei til henen en gang, så hva kan jeg gjøre for at hun kan like meg?

Hva kan jeg si? Jeg finner aldri på noe morsomt å si når jeg først snakker med henne en sjelden gang...:( Vær sås nill og hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig den der, for mye står på hva hun liker og hvor mye hun liker deg.

Det kan jo alltids være at hun liker deg godt, men aner ikke hva hun skal gjøre siden du aldri tar initiativ til noe, og er så beskjeden som du er.

Å legge henne til på facebook eller msn kan være lurt, og av erfaring er det mye lettere å chatte enn å føre en samtale IRL (var og er jævla beskjeden rundt nye folk selv). Men det kan også gi en baksmell om hun synes det er rart og creepy at du snakker så lett og er så koselig på nettet, men ikke klarer å få ut et eneste ord ellers.

Du kan jo bare si det rett ut at du er kjempebeskjeden, men gjerne vil bli bedre kjent med henne, og invitere henne med ut på noe (trenger ikke være mer fancy enn en spasertur).

Mye står på hvordan hun vil reagere da. Hvis hun allerede synes du er litt creepy pga beskjedenheten din, er det lite sannsynlig hun vil godta en sånn invitasjon, mens hvis hun synes du er søt og rar er det sannsynlig at hun vil bli bedre kjent med deg og takker ja. Det er det kun du som kan avgjøre. Men jeg ville (som litt eldre og klokere) ha hoppet i det og bare spurt henne om kunne ville gå sammen til eller fra skolen (om dere går samme vei, og vanligvis alene), eller noe av felles interesse, eller egentlig hva som helst.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig. Start med litt tomprat og gå gradvis over i litt personlige ting. Å gå rett på "Hei! Jeg liker deg kjempemasse og vil være kjæresten din! Hva sier du?" er ikke noe lurt.

Du trenger heller ikke spørre direkte om hun er alene, men du kan spørre hva hun gjør på og slik, det vil gi en indikasjon om hun er alene eller ikke. Nå er slikt vanskelig å skjønne da, men du må nesten ta det på magefølelsen, eller eventuelt spørre når dere har funnet tonen.

Webcam er også en fin måte å se om hun er alene eller ikke på.

Lenke til kommentar

du kan spør hva ho skal i dag, (altso ikkje i dag, men du skriver liksom hva du skal i dag ein anna dag,) so kan du slå følge..

Eller du kan spør om hun og noen andre er med på kino eller filmkveld eller noe so kan du bli meir kjent med ho lsm.

Eg føle med tryggere med vennene mine so kansje det blir lettere og snakke med hun når du har vennene dine "med" deg og kansje hun kan ha vennene sine med seg.

Men visst hun liker vennen din, er det kansje ikkje så lurt og invitere han. men visst du velger og innvitere han, so begynner vennen din og ho jenta og flørte. Då skal eg låve deg at du føler en stor smerte lenge. Du kan jo kansje slå han ned då. (neidå eg kødda)

Lenke til kommentar

Takk dere, men det er et problem med det :(

I dag for eksempel, (Hunn og en venninde sitter nesten alltid i gangen i matfri)

så sa hun "Hei" og smilte til 2 i klassen min. Men ikke til meg... Og da jeg kom i klasserommet i friminuttet etter K&H, så var

hun og venninden der, og hun "flørtet" med en av dem, og han tilbake. Da fikk jeg

virkelig en balnding av sorg og sinne inne i meg, og gikk ut av rommet igjen. Jeg orket ikke å se på...(Hehe).

Og anngående MSN, så sier jeg "Hei" hver gang hun er på. Hun sier "Hei" tilbake, men ikke noe mer. Dessuten er det alltid jeg som starter

å hilse, ikke hun. Når jeg spør hva hun driver med (fordi jeg finner ikke på noe annet å si), sier hun nesten alltid bare "Ikke mye, enn du?".

Jeg skjønner ikke. Når de to i klassen min møter henne går de rett på sak, skulle jeg til å si. De går rett bort til henne og begynner å snakke og le med henne. Flørter også.

Dessuten, når hun går igjennom klasserommet vårt, kiler hun for eksempel alltid en av dem og flirer mens hun går forbi. Aldri gjør hun noe sånt forbi. Ikke et "Hei" engang...

Bare ignorerer meg...:'(

Lenke til kommentar

Åssen er du rundt andre jenter? Klarer du å prate og tulle med andre? Jeg har også alltid vært beskjeden av meg, har liksom alltid stokket seg nå jeg skulle prate med jenter. Det du trenger er trening, prøv å prat og tull med andre jenter som ikke er i samme "liga" som hun du liker. Det er dritvansklig å bli ubeskjeden, og det er slett ikke alle som har det i seg.

Om noen år blir det fester og alkohol, da er det lett å prate med jenter, men det du trenger inntil den tid er trening.

Prøv å prat masse med jenter, og flørt gjerne litt selvom du ikke er intressert.

Lenke til kommentar

Jøss, tusen takk, dere :) Jeg skal prøve litt med det dere sa; jeg skal trene meg på andre jenter også prøve meg litt på henne også :D Og dere har kansje rett i det med at det ikke er flørting. Skal prøve å finne på morsomme ting å si, også kan jeg gi resultat her. I morgen, kansje :D Men dere, kan det å oppnå øyekontakt være noe? Eller er det bare i tegnefilmer? Hehe :D

Lenke til kommentar

Øyekontakt er god trening ihvertfall, i tillegg til at det er ganske spennende :)

Det som på en måte er litt viktig er å kunne vise at du selv har det bra og er en fyr det skal være interresant å være i nærheten av.

Jenter er ikke lett å forholde seg til i den alderen, men jeg skal love deg at du angrer senere dersom du ikke tør ta noen sjanser, det gjør ihvertfall jeg.

Lenke til kommentar

Du har mest sannsynlig ikke en sjanse i havet. Du må jobbe med deg selv for å bli attraktiv for kvalitetsjenter.

Det innebærer å snakke med folk, gi mer faen og slippe deg mer løs. Jeg vet at det er enklere sagt enn gjort.

Endret av Lekr
Lenke til kommentar

Næh, hun smilte ikke så mye akkurat. Hun så på meg og vinket.

Du har rett, hun vet i allefall at jeg eksisterer :)

Men, i dag så "flørtet" hun igjen med de to i klassen min. Lo og tok på dem og snakket med dem.

Da gikk det tungt resten av dagen :S

Vell, helt til da hun vinket så fikk jeg en VELDIG god følelse :) Men det kan hende at hun gjør det til mange...:S

Lenke til kommentar

Slapp av. Din tid vil komme. Som 17-åring er det fascinerende å lese innlegget til en 13-åring. Alt 13-årige gutter tror og bekymrer seg for er så langt fra virkeligheten. Men jeg vet at jeg var sånn selv. Derfor tror jeg at også DU en dag vil forstå hvordan ting henger sammen.

Denne jenta er bare et vanlig menneske. At hun ikke hilser på deg er sikkert fordi hun ikke kjenner deg så godt. Du kan begynne å si hei til henne først. Når du prater med henne på msn må du si noe mer enn hei. Ingeting kommer av seg selv. Du kan ikke sitte og vente på at ting skal skje. Ikke uro deg fordi du ikke får et langt svar tilbake når du spør hva hun driver med. Fortsett å snakke med henne. Si noe mer etter det. Spør hvordan det går på skolen, for eksempel. Eller spør hva slags musikk hun liker eller hva hun liker å se på TV.

Lenke til kommentar

Takk, det skal jeg prøve:) Og forresten, så heter hun Linnea, 95 hovland. Eg skal prøve å gjøre det dere sa, snakke litt mer på MSN og sånt. Det skal jeg prøve når hun er på MSN igjen (Er det sikkert i kveld), også skal jeg prøve å si "Hei" eller noe om mandan :D

På Facebook skrev jeg på bildet hennes "Pent bilde ;D". Hunn skrev "Takk :)" Tilbake. Da ble jeg glad, helt til jeg så at mange andre hadde skrevet noe av det samme de også XD...

Lenke til kommentar

Hehe. Slike jenter får mer en nok oppmerksomhet fra andre kåte gutter og jenter. I den alderen spiller oppmerksomhetssuget veldig på trivsel og de fleste liker å være "populær". Men dette betyr absolutt ikke at de nødvendigvis forelsker seg i de populære gutta. Det er bare oppmerksomheten de vil ha.

But then again, et kjærlighetsforhold i 13-års-alderen varer vel i gjennomsnitt en måned og både følelser og interesser endrer seg like ofte som de skifter sokker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...