Bandoloo Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Det kom et kraftig lynnedslag ca rett over huset her en dag, og vips så var den stasjonære pc-en min slått seg av. Når jeg prøver å slå den på nå så ender det i blåskjerm i det den prøver å laste Windows. Det lengste den kommer er til å få frem musepekeren, så sier den takk for seg. Får heller ikke lest hva som står på blåskjermen, da den blir borte på omtrent 1sek. Hardwaren er egentlig bare mange tilfeldige deler jeg hadde liggende, ikke noe nye greier. 8800gtx, AMD 4200+ x2, Asus A8N-SLI og noen DDR-ram-brikker jeg ikke husker merket på. Usikker på hvilken strømforsyning som står i, men iom at pc-en får startet fint opp frem til Windows skal laste er vel den i orden? Kjørte Windows Memory Diagnostics fra biosen, men den fant ingen feil. Utelukker det at det er ram-brikkene, eller tester den de ikke godt nok? Uansett takker jeg for alle svar, jeg er litt blank. Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Altså, har du prøvd extended memory diag da? Lenke til kommentar
Bandoloo Skrevet 16. november 2010 Forfatter Del Skrevet 16. november 2010 Nei, det har jeg ikke. Hvor finner jeg den? Kjører Startup Repair nå for å se om den gjør noe, selv om jeg tviler litt. Er vel noe hardware som har sagt takk for seg, siden det skjedde på grunn av lynnedslaget. Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 (endret) Når du restarter PCen for å kjøre igang helt vanlig memory diag trykker du på F10 for options, og trykker deg ned til Extended. (Det var da minn PC fant ut at det var hardware, ettersom min ram også trolig er ødelagt.) NÅr du har highlighta Extended trykker man vel på F10 for å endre. (Om det ikke er det, står det veiledning for knapper nederst på skjermen). EDIT: MEN, Extended tar usedvanlig mye lengre tid! Endret 16. november 2010 av Ch : ) Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 (endret) Høres ut som ett grafikkortproblem for meg, mtp. den BSODer når den egentlig skal vise musepekeren, det spørs veldig på hvilken skade grafikkortet tok. Endret 16. november 2010 av Kaymeerah Lenke til kommentar
Bandoloo Skrevet 16. november 2010 Forfatter Del Skrevet 16. november 2010 Okei, takker. Men jeg fikk tatt en bedre kikk på blåskjermen nå, og den hadde følgende feilmelding; STOP: 0x000000F4 (0x00000003, 0x878AE348, 0x878AE4B4, 0x82C53E60) Google sier at dette kan bety at det er harddisken som har fått en feil. Så jeg prøver å bytte til en annen harddisk og installere OS på den, så ser jeg om det funker. Andre tips og råd mottas med takk! Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Høres ut som ett grafikkortproblem for meg, mtp. den BSODer når den egentlig skal vise musepekeren, det spørs veldig på hvilken skade grafikkortet tok. Men skal han få opp nor som helst på skjermen i det hele tatt dersom det er skjermkort? : O Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Men skal han få opp nor som helst på skjermen i det hele tatt dersom det er skjermkort? : O Som sagt så spørs det veldig på skaden. Hadde ett skjermkort som ble truffet av lyn engang, det funket fint helt til man startet noe som helst animasjon, uansett om det var 2D eller 3D. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå