Bone Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Heisann! Studerer revisjon, og i den forbindelse har vi en oppgave som går på litt database. Noe har jeg selvfølgelig lest og kan selv (dog, ikke SÅ flink), men tenkte kanskje å høre med dere eksperter, for dette er vel lekende lett for dere.. og dermed kan hjelpe meg i å gjøre oppgaven bedre! Ønsker jo ikke at dere skal "skrive" oppgaven for meg, men ønsker svært gjerne i litt stikkordsform hva dere eventuelt kommer opp med som forskjeller!? Her er oppgaven i sin helhet: Når regnskapsdata sendes elektronisk brukes det oftere enn før et format som kalles XML. Tenk deg at det sendes en prisliste. Prislisten består av varenr., varenavn og pris. Hva er den vesentlige forskjellen på det som sendes når prislisten sendes som en databasetabell kontra en xml‐fil? Setter pris på alle innspill! På forhold tusen takk!! Mvh Bone Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Du går ikke tilfeldigvis i klasse med denne karen https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1274517 ? Lenke til kommentar
Bone Skrevet 16. november 2010 Forfatter Del Skrevet 16. november 2010 hehe.. Det er meget mulig!? Vet ikke hvor landsomfattende denne oppgaven her er.. Men, ser at du har svart der, så da smugkikker jeg i den tråden også! Takker så mye! Lenke til kommentar
quantum Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 databasetabeller sender man stort sett ikke rundt omkring, enkelt og greit. (*muligens* er det ikke egentlig databasetabeller som menes, men isteden tabulære formater som f.eks. excel eller csv-flatfiler. i såfall, better luck next time ... ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå