8086 Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Jeg har programmert java og andre skriptspråk i årevis, men er fersk på webprogrammeringssiden. Det jeg holder på med nå er å lage et skjema der jeg skal behandle alle data i nettsiden før jeg sender avgårde et JSON-objekt med dataene brukeren har skrevet inn. Puh! Det jeg ikke får til er å hente dataene jeg har skrevet inn ut fra <input> og <select> feltene. Kan noen forklare meg hvordan jeg skal gjøre dette med Javascript+DOM eller jQuery? I steden for å POSTe datene til en webserver, har jeg valgt å aktivere en funksjon når brukeren trykker på en knapp: <input type="button" value="Beregn" onclick="javascript:parseForm()" /> Jeg har forsøkt å da hente ut data ved å bruke var minVar = jQuery(('#minVar').html(); i funksjonen parseForm(), men jeg får bare hentet ut en tom streng. Selv når jeg har satt value-attributtet på forhånd får jeg ingenting ut. Men det er kanskje fordi html() bare henter ut verdier mellom taggene, ikke attributtverdien? I så fall, hva gjør jeg? <input id="minVar" name="minVar" type="text" value="1000"></input> Lenke til kommentar
Araho Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Bruk getElementById: var minInput = document.getElementById('minVar').value; Hvis jeg har forstått deg rett, da Lenke til kommentar
8086 Skrevet 16. november 2010 Forfatter Del Skrevet 16. november 2010 Takk for den, Araho! Den gjorde akkurat det den skulle. Den hjalp meg også til å finne tilsvarende i jQuery: jQuery("#minVar").attr('value') Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 // finn alle input-elementer i en form var inputs = $("#formId :input"); // objekt til å holde på data var obj = {}; // legg hver input til som en member $.map(inputs, function(item, index) { obj[item.name] = $(item).val(); } ); //optional do stuff // post $.post(url, obj, function(result) {/* håndter resultat */} ); Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå