Tunfisk Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Hei, jeg har veøldig lyst å spille diablo 3 når det kommer ut, og laptopen jeg har nå er nok alt for svak til det(lenovo thinkpad R61i). Jeg har ingen peiling på hva jeg skal se etter, vil bare ha noe som kommer til å funke bra til spill som diablo 3 og lignende. Jeg liker egentlig Lenovos thinkpad laptoper godt pga. den røde "dotten" i midten av tastaturet jeg bruker som mus, så dersom dei har nokon gode gaming laptoper, så blir det nok dem jeg vil gå for, med mindre det er noe annet dere vil anbefale sterkt. Stasjonær er ikkje et alternativ. Tusen takk for svar! Lenke til kommentar
Aksel114 Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 http://www.dell.com/us/p/alienware-m17x/pd?refid=laptop-alienware-m17x&~ck=mn drar alt vil jeg tro Lenke til kommentar
thomit Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 (endret) Se denne tråden - der diskuteres aktuelle maskiner i dagens marked. Når det gjelder Lenovo, så har de ingen maskiner som retter seg mot gamere. Lenovo er kontor- eller arbeidsmaskiner. De har selvfølgelig noen maskiner som er så spekket med grom hardware at de saktens kan dra et og annet spill uansett - men det blir da de mest kostbare maskinene fra Lenovo, i så fall. Endret 16. november 2010 av thomit Lenke til kommentar
95hovland Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Elkjop.no har noen ganske kraftige til 10k-18k eller noe, en i klassen min kjøpte en berbar data fra elkjop, han brukte 14-15k den drar alle spill ganske bra. Han er veldig fornøyd Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Hei, jeg har veøldig lyst å spille diablo 3 når det kommer ut, og laptopen jeg har nå er nok alt for svak til det(lenovo thinkpad R61i). Jeg har ingen peiling på hva jeg skal se etter, vil bare ha noe som kommer til å funke bra til spill som diablo 3 og lignende. Jeg liker egentlig Lenovos thinkpad laptoper godt pga. den røde "dotten" i midten av tastaturet jeg bruker som mus, så dersom dei har nokon gode gaming laptoper, så blir det nok dem jeg vil gå for, med mindre det er noe annet dere vil anbefale sterkt. Stasjonær er ikkje et alternativ. Tusen takk for svar! Som thomit sier så er ikke Lenovo sine laptop egnet til spill. Du bør heller se etter MSI GX740, MSI GX660, Asus G73, Alienware M17x, eventuelt Clevo X8100 eller X7200. Men de tre siste er maskiner som koster skjorta hvis du vil "fiffe" dem opp med godt skjermkort etc. Har selv en Alienware M17x og den drar Black Ops uten problemer med alt på maks, og da mener jeg maks. Også siste Medal of Honor kan jeg spille med alt på maks uten lagg eller noe slikt. Men min M17x kostet 25 000 kr da jeg kjøpte den for 3 måneder siden. En Clevo X7200 kan du dytte opp i 47 store lapper hvis du vil, det samme med M17x forresten. Multicom selger X7200, men da som Kunshan X7200. Lenke til kommentar
Illus Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Multicom selger X7200, men da som Kunshan X7200. Dersom du har planer om å få den bærbare før jul så ligg unna Multicom. De har enda ikke fått x7200 selv om den ligger på websiden dems. Det som er fantastisk er at de ikke informerer om at de ikke har den inne heller. Snakk om å lure forbrukeren! Jeg har personlig ventet i 2 måneder (og venter fortsatt) og som tort og svie fikk jeg lov til å bestille noe ekstra for hele 500 kroner.. Det er siste gang jeg legger igjen en eneste krone hos Multicom. Da betaler jeg heller ekstra for å få clevo maskiner fra utlandet. Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Skal du ha gaming-laptop så kjøp Alienware. Det aller meste annet blir utrolig fort slitt og har ikke sjanse til å kunne sammenlignes med stasjonæere. 1 Lenke til kommentar
thomit Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 (endret) Multicom selger X7200, men da som Kunshan X7200. Dersom du har planer om å få den bærbare før jul så ligg unna Multicom. De har enda ikke fått x7200 selv om den ligger på websiden dems. Det som er fantastisk er at de ikke informerer om at de ikke har den inne heller. Snakk om å lure forbrukeren! Jeg har personlig ventet i 2 måneder (og venter fortsatt) og som tort og svie fikk jeg lov til å bestille noe ekstra for hele 500 kroner.. Det er siste gang jeg legger igjen en eneste krone hos Multicom. Da betaler jeg heller ekstra for å få clevo maskiner fra utlandet. Jeg tror ærlig talt ikke trådstarter hadde sett for seg en X7200 uansett, for å kunne spille Diablo 3 ... det er grenser for hvor mye som skal betales for å kunne spille et bestemt spill, med ok resultat. Eller Alienware for den saks skyld. Blir som å skyte spurv med kanon. Illus, leit å høre om dine problemer med levering av X7200. Det er ikke samme inntrykk jeg har av Multicom overhodet Hva slags kommunikasjon har du hatt med Multicom i løpet av disse 2 månedene? Nå er jeg heller ikke særlig overrasket over at X7200 er forsinket - det er en ekstrem maskin som pløyer ny grunn helt på egen hånd, selv om den faktisk bygger på min egen maskin, D900. Jeg vet jo at Clevo kikker på et problem som er oppdaget vedrørende strømforsyningen - den kan ved helt ekstrem bruk og kombinasjon av 2 spesifikke stresstestprogrammer samtidig, bli for liten, og kutte ut. Dette er med kombinasjonen Core i7 980X prosessoren og 2 stk. GTX 480M. Dette er altså ikke et problem som noen noengang vil komme borti ved normal bruk, men det kan altså provoseres fram ved ekstrem stresstesting. Kanskje har de kuttet ut å sende flere barebones til forhandlerne inntil dette er løst - men det forandrer jo ikke at Multicom burde ha fortalt deg om dette, dersom det er tilfelle. Når du har forhørt deg med Multicom hva forsinkelsen skyldes, hva sier de? Endret 16. november 2010 av thomit Lenke til kommentar
Illus Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Hva slags kommunikasjon har du hatt med Multicom i løpet av disse 2 månedene? Ringte en uke etter bestilling.. fikk beskjed om at den ikke kom før i uke 43.. kundebehandler på telefon (som hele tiden har oppført seg eksemplarisk) sa hun skulle si ifra til salgsfolka slik at de skulle få lagt informasjonen ut på nettsidene. Dette ble aldri gjort. Jeg hadde ikke noe annet valg enn å vente. Ringte tidlig i uke 43 og fikk beskjed om at joda.. delene var ikke kommet men de kom garantert i slutten av uken og den skulle bygges og sendes tidlig neste uke. Ringte i uke 44 og fikk beskjed om at de ventet delene tidligst inn i uke 47.. ingen i multicom hadde offret en kalori for å informere kundene sine. Når du har forhørt deg med Multicom hva forsinkelsen skyldes, hva sier de? Sendte en skriftelig klage etter siste telefonsamtale og fikk svar 6.. SEKS dager etterpå med bla. bla. bla. "Her har det skjedd flere uheldige ting, det er selve grunnmodellen som er forsinket inn til oss" bla. bla. bla. "Som et plaster på såret tilbyr jeg varer til verdi av inntil 500,- med på kjøpet" Det eneste jeg hadde brukt for var en extern usb-3 disk til 699.. Og jeg fikk selvsagt en regning på 199 kroner. Ingen slingringsmonn her i gården nei.. selv om jeg har kjøpt og betalt en bærbar til langt over 30k. Multicom har mistet en kunde for alltid. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 (endret) Ok, utenom at du ikke uoppfordret har fått informasjon fra Multicom angående ståa, så kan jeg ikke se at Multicom har oppført seg spesiellt ille her ... du har jo tross alt fått en slags forklaring, og et lite plaster på såret, og Multicom kan jo ikke noe for at Clevo ikke kan levere ... MEN ... vis meg den forhandleren i Norge som ville ha taklet denne situasjonen på en bedre måte.... ALLE setter opp nye maskiner de faktisk ikke har inne, på sidene sine, lenge før de faktisk kan levere dem. Og ingen andre (bortsett fra Dell.no) har i tillegg det ekstra problemet som konfigurerbare maskiner medfører, med at ikke bare må barebone chassiset fra Clevo eller Compal være i hus, men det må også hver bidige lille bit hardware som skal monteres inn i maskinen være. Jeg forstår jo at 2 måneder er lenge å vente, men som jeg har sagt tidligere - forvent å være ekstra tålmodig når man bestiller selvkonfigurerte maskiner, og spesiellt når det dreier seg om en helt ny maskin som dette. Min var også helt ny på markedet da jeg bestillte den, og måtte vente 1 mnd. før den var i hus - men i og med at jeg var i kontakt med Multicom hele veien, og fikk forklaringer på hvorfor den uteble (det var leveringsproblemer med grafikkortet som var den største bøygen, husker jeg), var jeg helt ok med det. Jeg er ikke ute etter å være et slags forsvars-talerør for Multicom her, det har jeg ingen interresse av, men vil bare påpeke at forsinkelsen neppe skyldes Multicom overhodet. At de så kunne ha vært bedre til å informere deg underveis, er vi enige om ... men på det området forsømmer de fleste nettbutikker seg, så Multicom er her i godt (dårlig) selskap. Endret 16. november 2010 av thomit Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Tja, thomit, TS spør jo etter en gaming laptop og det er jo ikke tvil om at X7200 er noe av det beste som er å få tak i. Men klart, det er jo en fordel om han oppgir hvilket budsjett han har for å kjøpe en gaming laptop. Sammenligner jeg prisen på min M17x med en X7200, ca 25 store lapper, så får man en gaming laptop som vil makte å dra de fleste spill ganske så lang tid framover. Det jeg mener er at skal man satse på en gaming laptop, så bør man kjøpe en som kan dra de fleste spill på "High" oppløsning ganske så langt fram i tiden. Jeg skjønner ikke vitsen med å kjøpe en gaming laptop for, f. eks. 10-15 lapper som ikke kan dra Black Ops på maks i dag, og neste Call Of Duty på maks i 2012. Men det er da min mening da. Ellers må jeg si meg enig med thomit, problemene Illus hadde med Multicom er jo egentlig ikke deres feil, det er jo Clevo som ikke makter å levere varene som Multicom bestiller. At Multicom kunne ha opplyst bedre/tidligere om problemene er en annen sak. Jeg må si da jeg bestlite min M17x fra Dell, fikk jeg oppdateringer om bestillingen veldig ofte, så jeg kan ikke klage på kunde servicen fra Dell. Jeg fikk fra dag 1 beskjed om at det ville ta ca 3 uker før jeg fikk min M17x, og det stemte nesten på dagen, tok 25 dager. Og min Alienware M17x kom direkte fra Shanghai. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 (endret) Jo, men ... det er forskjell på å anbefale en maskin som kommer til å koste minimum 25 tusenlapper hvis det skal være noen vits i å kjøpe, enn en maskin som f.eks Asus G73 eller noe sånt, til 10 tusenlapper, som kan oppfylle hans ønsker, og vel så det. Husk Chavalito, at maskiner som X7200, eller din Alienware M17x, eller min egen for den del, er maskiner for "spesiellt interesserte" - ikke for den gjengse gamer. For de fleste vil en Asus G73 være ekstremt nok. Endret 16. november 2010 av thomit Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Jepp, enig med deg thomit....., men som jeg sa, det hade jo vært kjekt å vite hvilket budsjett han snakker om. Klart en G73 til ca 12 lapper vil hold en god stund, ingen tvil om det. Må nok tilstå at jeg er en av de "spesielt interreserte" som vil ha en "bra" gaming laptop. For de fleste normale gamere vil nok en G73 eller en GX 660/GX 740 holde lenge. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 (endret) Eller Asus G53, når den er å få. Dessuten finnes det jo noen maskiner på nivået i mellom disse og Kunshan X7200 og Alienware M17x også - som f.eks Kunshan W880. Endret 16. november 2010 av thomit Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Komplett påstår at de vil ha Asus G53 på lager den 20. november, men jeg tror jeg vil ta DET med en klype salt da. Lenke til kommentar
Illus Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 ... Multicom kan jo ikke noe for at Clevo ikke kan levere ... Jeg forholder meg ene og alene til Multicom. Hvilke problemer de har med sine underleverandører er meg klinkende likegyldig. Jeg forstår jo at 2 måneder er lenge å vente, men som jeg har sagt tidligere - forvent å være ekstra tålmodig når man bestiller selvkonfigurerte maskiner, og spesiellt når det dreier seg om en helt ny maskin som dette. Du må huske på at maskinen enda ikke levert og klokken tikker.. Jeg er ikke overbevist om at Multicom har maskinen i hus neste uke. Det hører ingen steds hjemme å måtte vente så lenge og om Multicom hadde vært i normal dialog med sine underleverandører så hadde de hatt denne informasjonen og kunne oppdatert sine websider/informert sine kunder. Jeg bestiller ikke en så dyr maskin for å leke med. Den skal brukes i jobbsammenheng. Jeg er ikke ute etter å være et slags forsvars-talerør for Multicom her Du snakker besynderlig varmt om dem.. så man kan begynne å lure Jeg synes at kundeoppfølgingen er for dårlig og kompensasjonen for liten. Jeg er veldig klar over at jeg ikke har rett til kompensasjon, men i andre lignende situasjoner har forhandler vært mye mer velvillig til å gjøre meg fornøyd og jeg er da også fortsatt kunde hos disse. Men nok om min sak. Det er langt utenfor topic. Dette var bare ment som en advarsel om å holde seg unna X7200 spesielt og Multicom generelt om man ønsker varene før jul. Lenke til kommentar
Tunfisk Skrevet 18. november 2010 Forfatter Del Skrevet 18. november 2010 Takker mye for svar. Syntes 25 000+ blir ganske mykje når ein til 10-15 000 vil holde. Kan ikkje seie eg er spessielt interessert, nei. Quote: For de fleste normale gamere vil nok en G73 eller en GX 660/GX 740 holde lenge. Er det ein av disse dere kan anbefale meir enn nokon andre? Virker som at det er GX660 som blir snakket varmest om i topicet thomit linket til. Er det nåke dere kan vere enig om, eller ikkje? Er greit å få det bekrefta, for har ikkje mykje peiling på dette, eg. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Jeg holder selv en knapp på Asus G73, ut i fra det jeg har lest om den på nettet, i form av tester og foruminlegg. Det virker som om Asus her (endelig) har fått satt sammen en maskin som i tillegg til å ha høy spillytelse, også har varme og støy under god kontroll. Da kan man tenke seg at den nye G53 holder like høyt nivå, i og med at den er så godt som maken til G73 i oppbyggning, bare med 15 tommers skjerm. Jeg er ikke fullt så overbevist av MSI. Snakker ikke om ytelsen, for den står ikke noe tilbake for Asus på det området - men angående støy og varme. Jeg vet ikke, fordi jeg har foreløpig ikke sett den testet hos anerkjente og seriøse tech-nettsider. Kanske er den ok, kanskje ikke. Jeg snakker om GX660-ene her. GX740 har jo allerede vist problemer med varme og støy. Og selv om dette er "fixet" med en BIOS-oppdatering ... vel, den eneste måten man kan fikse varmeproblemer på i BIOS, er faktisk å sette ned ytelsen et hakk, ved å f.eks. sette ned frekvenser og spenning til grafikkortet, minnet eller prosessor. Samt at man kan sette litt andre verdier på viftehastigheter og viftenes treshold-punkter. Jeg vet ikke om jeg ville sette pris på en sånn "fiks". Men for all del - er man ute etter en høyt ytende bærbar til en pris i området like rundt 10.000 kroner, er det først og fremst disse maskinene som gjelder. Lenke til kommentar
Tunfisk Skrevet 18. november 2010 Forfatter Del Skrevet 18. november 2010 Tusen takk, setter stor pris på hjelpen Lenke til kommentar
festen Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Jeg tror den maskinen du alt har er så bra at du lett kan bli skuffet over en ny maskin og kanskje ikke kommer til å bruke den. Tastaturet på en Acer er helt ubrukelig sammenlignet med et godt thinkpad tastatur. Ofte er det dårligere innsynsvinkel på helt nye laptoper i dag sammenlignet med 5 år gamle. Jeg prøvde å erstatte en gammel thinkpad med en ny acer og det viste seg å være en fiasko. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå