Gå til innhold

Hvilken komponent gjør pcen vesentlig raskere?


  

17 stemmer

  1. 1. Hvilken komponent gjør pcen vesentlig raskere?

    • Harddisk
    • Prosessor
    • Ram
    • Hovedkort
      0
    • Annet (Spesifiser da gjerne i tråden)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer ann på pc'n, men en SSD vil uten tvil være den største oppgraderingen på en pc kjøpt de siste (par) årene

PCen består nå av følgende:

- Intel Q6600 (4 kjerner 2,4GHZ)

- ASUS P5KC hovedkort

- WD Black 500gb OS-disk

- 4gb Mushkin DDR2 ram

- Gainward GeForce 8800GT grafikkort

Lenke til kommentar

Så sant du ikke er på jakt etter gamingytelse, så er det UTEN tvil en SSD som gir deg mest ytelse i form av et system som reagerer og laster mye kjappere!

Blitt veldig lite gaming de siste åra, så det den ytelsen er mer enn bra nok.

Generelt raskere pc er ønskelig, spesielt kopiering av filer og musikk til og fra harddisker. (ripper inn store mengder musikk og filmer til lagringsdisker)

 

Men mulig et problem at jeg bruker Vista 64-bit. Må jeg oppgradere til Windows 7 for å kunne bruke SSD? (tenker da på dette med TRIM)

Endret av Eirik84
Lenke til kommentar

Må ikke ha win7, men det er anbefalt ja(siden Win7 er en oppgradering, mye kjappere en vista).

Du får garbage collection programmer som kan brukes i vista.

 

EDIT: Til ditt bruksområde så ville jeg i tillegg skaffet en 500 black disk til raid0 med den du har idag. Da vil det bli fart på filkopieringen

Endret av Mumriken
Lenke til kommentar

Krysset av på "Annet". Det er ofte det som befinner seg mellom stolryggen og tastaturet som avgjør dette, selvfølgelig forutsatt admin-rettigheter til maskinen.

 

Det er alltid bruker/eier av maskin som avgjør (eller iallefall har muligheten til å finne ut, enten selv eller med andres hjelp) hvor flaskehalsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...