Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med dedikert skjermkort til Physx

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kjøpte et gtx 580 her om dagen, og tenkte at jeg i tillegg skulle tørke støvet av et 8800gt jeg har liggende og bruke dette som dedikert physx kort.

Dette viste seg å ikke være like enkelt som jeg hadde trodd.

1) Først testet jeg å sette kortet i pcen og sku den på, uten å avinnstallere nvidia-driverne først. Da spant viftene på 8800gt kortet på guffe, og device-manager rapporterte etterhvert at det var problemer med kortet, og skrudde det derfor av. Kortet ble heller ikke funnet av nvidia kontrol panel (og kunne følgelig ikke settes som dedikert physx kort)

2) Etter det forsøkte jeg å installere drivere automatisk for kortet ved å høyreklikke på det i device manager og velge update drivers. Windows lastet ned og installerte drivere, men da sluttet gtx 580 kortet min å fungere (dvs jeg fikk bilde, men kun i 800*600 pixler).

3) Jeg avinstallerte deretter nvidia-driverne, og kjørte deretter driver sweeper til den ikke fant mer nvidia software. Etter dette installerte jeg de siste driverne til gtx 580 igjen, men støtte på samme problem som under 1).

4) Deretter kjørte jeg punkt 3 en gang til, men installerte kun skjermdriverne og lastet ned physx-driverne og installerte disse uavhengig av hverandre. Dette fungerte heller ikke.

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få dette til å fungere?

For meg virker det som at ingen drivere fungerer for både gtx 580 og 8800gt, og at det ikke går å kjøre de forskjellige driverne til de to samtidig.

Videre lurer jeg på om det i det hele tatt er noe å hente på å bruke et dedikert kort til physx. Planen var i førsteomgang å prøve oppsettet i Metro 2033. Vil jeg merke noen ytelsesforbedring med et dedikert physx-kort? Er det noen kommende storspill som vil støtte physx?

På forhånd takk for hjelpen :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...