hsvendse Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Hei! Jeg får blåskjerm stadig vekk, og står DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL.Det kan også stå noe annet...Problema starta når jeg kjøpte Radeon HD 5750 skjermkort for en stund siden, så tror der er noe problem. Jeg lurer på om det kan være hjelp i å oppdatere til ny bios? Jeg har Lanparty NF4 SLI-DR hovedkort. Hvor finner jeg rette biosen å evnt legge inn, og hvordan gjøres dette, kan noen hjelpe meg? Lenke til kommentar
hsvendse Skrevet 16. november 2010 Forfatter Del Skrevet 16. november 2010 Jeg er redd for å legge inn en feil versjon av bios også. Er dette nyeste og riktige biosversjon? http://drivers.downloadroute.com/Dfi-LANPARTY-NF4-SLI-DR-Bios-1-5.html Lenke til kommentar
hsvendse Skrevet 16. november 2010 Forfatter Del Skrevet 16. november 2010 (endret) Det er mange versjoner her....hvilken biosversjon er den riktige jeg bør legge inn? På den øverste står det The BIOS Upgrade for SST 49LF040B LPC flash ROM Only. Jeg aner ikke om dette er det jeg har, hva er LPC flash rom? Håper noen kan hjelpe meg og fortelle hvilken bios jeg skal legge inn? http://www.dfi.com.tw/portal/CM/cmproduct/XX_cmproddetail/XX_WbProdsWindow?action=e&windowstate=normal&mode=view Endret 16. november 2010 av hsvendse Lenke til kommentar
hsvendse Skrevet 16. november 2010 Forfatter Del Skrevet 16. november 2010 Det er mange versjoner her....hvilken biosversjon er den riktige jeg bør legge inn? På den øverste står det The BIOS Upgrade for SST 49LF040B LPC flash ROM Only. Jeg aner ikke om dette er det jeg har, hva er LPC flash rom? Håper noen kan hjelpe meg og fortelle hvilken bios jeg skal legge inn? http://www.dfi.com.tw/portal/CM/cmproduct/XX_cmproddetail/XX_WbProdsWindow?action=e&windowstate=normal&mode=view Jeg prøvde med en av versjonene med Ezflash, men fikk følgende feilmelding : BIOS DOES NOT SUPPORT AFU Hva betyr dette? Lenke til kommentar
hsvendse Skrevet 20. november 2010 Forfatter Del Skrevet 20. november 2010 Hvilken biosversjon bør legges inn, NF4LD329.zip? Er det trygt å oppdatere bios med denne, kan jeg risikere maskina ikke starter eller noe etterpå? Håper noen kan svare... http://www.dfi.com.tw/portal/CM/cmproduct/XX_cmproddetail/XX_WbProdsWindow?action=e&windowstate=normal&mode=view Lenke til kommentar
hsvendse Skrevet 22. november 2010 Forfatter Del Skrevet 22. november 2010 Kan noen fortelle meg hva som er rette biosen jeg skal oppdatere med? Og er det noen risiko at pcen ikke starter etter å ha oppdatert biosen, vil windows starte opp på samme måte som før en oppdaterte biosen? Lenke til kommentar
gaekki Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Kan noen fortelle meg hva som er rette biosen jeg skal oppdatere med? Og er det noen risiko at pcen ikke starter etter å ha oppdatert biosen, vil windows starte opp på samme måte som før en oppdaterte biosen? Hei. Skal se om jeg kan finne en riktig bios til deg. Men blåskjerm tror jeg ikke kommer av at du har nytt skjermkort. Kan du ramse opp alle specs? Lenke til kommentar
gaekki Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Hvis du har gidder å google litt. Så finner du hva den koden betyr http://in.answers.yahoo.com/question/index?qid=20100225061730AAYBMpp Og kan du forklare litt mere nøyaktig når du får blåskjerm? Bare plutselig eller når du spiller? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Bruk BlueScreenView. Med det kan finne ut hvilken fil/driver som gir deg problemer. Antakeligvis skjermdriveren. (Og det er vel ingen garantier at en en BIOS-oppdatering hjelper). Lenke til kommentar
hsvendse Skrevet 22. november 2010 Forfatter Del Skrevet 22. november 2010 (endret) Hvis du har gidder å google litt. Så finner du hva den koden betyr http://in.answers.yahoo.com/question/index?qid=20100225061730AAYBMpp Og kan du forklare litt mere nøyaktig når du får blåskjerm? Bare plutselig eller når du spiller? Blåskjerm skjer bare plutselig, og ganske ofte, det skjer når som helst..ingen garanti ved oppdatering av bios.. men har lest folk med samme problem som problemet blitt borte etter oppdatering av bios..så det er vel verdt å prøve? Jeg er nesten helt sikker på at det er skjermkortet som skaper problemet.. det begynte etter jeg bytta skjermkort nemlig... Endret 22. november 2010 av hsvendse Lenke til kommentar
gaekki Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Rams opp specs. Det hadde vært fint. Så blir det litt lettere hva vi har å hjelpe deg med. Lenke til kommentar
gaekki Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 kan være en korrupt fil i windows som gjør at du får blåskjerm. Men først prøv installer driver på nytt. Hvis det forsetter. Prøv å resett bios(TA UT BIOS BATTERIET) . Hvis du ikke allerede har prøvd å flashe biosen. Lenke til kommentar
hsvendse Skrevet 22. november 2010 Forfatter Del Skrevet 22. november 2010 kan være en korrupt fil i windows som gjør at du får blåskjerm. Men først prøv installer driver på nytt. Hvis det forsetter. Prøv å resett bios(TA UT BIOS BATTERIET) . Hvis du ikke allerede har prøvd å flashe biosen. Er det noe risiko å ta ut bios batteriet, og sette det på plass igjen? vil windows starte opp normalt igjen etterpå, det kan ikke bli problem å boote? Jeg tenkte jeg kanskje skulle prøve med en registry cleaner aller først? men får bare opp mase popups og virusadvarsler...har dere en link til en god registry cleaner som funker? Lenke til kommentar
hsvendse Skrevet 22. november 2010 Forfatter Del Skrevet 22. november 2010 Rams opp specs. Det hadde vært fint. Så blir det litt lettere hva vi har å hjelpe deg med. Jeg har Lanparty Dfi SLI-Dr hovedkort, 3 gb ram, mange harddisker, radeon hd 5750 skjermkort osv... jeg er temmelig sikker på det er skjermkortet/drivere til skjermkort som skaper problemer... problemene starta med skjermkortet... Lenke til kommentar
gaekki Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Har du prøvd å putte i det gamle skjermkortet? Se om det funker da? Forresten hva slags strømforsyning har du? Vet ikke hvor mye erfaring du har med pc. Så skal ikke si noe i mot. Og er vanskelig å stille seg i situasjonen din når jeg ikke er oppi den selv. Men det er vel bedre å prøve, enn å ikke prøve? Selv om man er blåsikker på en ting, kan det faktisk være noe annet. Men prøv det jeg sa. Funker det da. Da har vi funnet eksakt hvor problemet ligger. Deretter kan vi jobbe oss videre derfra. Lenke til kommentar
hsvendse Skrevet 22. november 2010 Forfatter Del Skrevet 22. november 2010 (endret) Jeg har ikke det gamle skjermkortet, har solgt det... har vel 450mw strømforsyning tror jeg..men det skal ikek være noe problem med det..skal være rikelig med strøm...jeg har en del erfaring med pc...men denne pcen klikker jeg på snart...ikke går det an å installere windows på nytt, kommer bare feilmelding, og så den blåskjermen stadig...virker som pcen snart dør... hva sa du jeg skulle prøve? det bluescreen programmet? NIRSOFT Bluescreen? har du en link til en god registry cleaner..leste at blåskjerm kan skyldes slikt også? Har du prøvd å putte i det gamle skjermkortet? Se om det funker da? Forresten hva slags strømforsyning har du? Vet ikke hvor mye erfaring du har med pc. Så skal ikke si noe i mot. Og er vanskelig å stille seg i situasjonen din når jeg ikke er oppi den selv. Men det er vel bedre å prøve, enn å ikke prøve? Selv om man er blåsikker på en ting, kan det faktisk være noe annet. Men prøv det jeg sa. Funker det da. Da har vi funnet eksakt hvor problemet ligger. Deretter kan vi jobbe oss videre derfra. Endret 22. november 2010 av hsvendse Lenke til kommentar
gaekki Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 kan være en korrupt fil i windows som gjør at du får blåskjerm. Men først prøv installer driver på nytt. Hvis det forsetter. Prøv å resett bios(TA UT BIOS BATTERIET) . Hvis du ikke allerede har prøvd å flashe biosen. Er det noe risiko å ta ut bios batteriet, og sette det på plass igjen? vil windows starte opp normalt igjen etterpå, det kan ikke bli problem å boote? Jeg tenkte jeg kanskje skulle prøve med en registry cleaner aller først? men får bare opp mase popups og virusadvarsler...har dere en link til en god registry cleaner som funker? Nei er ingen risk. Husk WINDOWS går på harddisk. Mens bios er på hovedkortet. Er ingen fare med å ta det ut. Husk ta ut strømkabelen fra PSU. Deretter så lar du bios batteriet være ute i ca 3 minutter. kan være en korrupt fil i windows som gjør at du får blåskjerm. Men først prøv installer driver på nytt. Hvis det forsetter. Prøv å resett bios(TA UT BIOS BATTERIET) . Hvis du ikke allerede har prøvd å flashe biosen. Er det noe risiko å ta ut bios batteriet, og sette det på plass igjen? vil windows starte opp normalt igjen etterpå, det kan ikke bli problem å boote? Jeg tenkte jeg kanskje skulle prøve med en registry cleaner aller først? men får bare opp mase popups og virusadvarsler...har dere en link til en god registry cleaner som funker? Nei er ingen risk. Husk WINDOWS går på harddisk. Mens bios er på hovedkortet. Er ingen fare med å ta det ut. Husk ta ut strømkabelen fra PSU. Deretter så lar du bios batteriet være ute i ca 3 minutter. Lenke til kommentar
hsvendse Skrevet 22. november 2010 Forfatter Del Skrevet 22. november 2010 kan være en korrupt fil i windows som gjør at du får blåskjerm. Men først prøv installer driver på nytt. Hvis det forsetter. Prøv å resett bios(TA UT BIOS BATTERIET) . Hvis du ikke allerede har prøvd å flashe biosen. Er det noe risiko å ta ut bios batteriet, og sette det på plass igjen? vil windows starte opp normalt igjen etterpå, det kan ikke bli problem å boote? Jeg tenkte jeg kanskje skulle prøve med en registry cleaner aller først? men får bare opp mase popups og virusadvarsler...har dere en link til en god registry cleaner som funker? Nei er ingen risk. Husk WINDOWS går på harddisk. Mens bios er på hovedkortet. Er ingen fare med å ta det ut. Husk ta ut strømkabelen fra PSU. Deretter så lar du bios batteriet være ute i ca 3 minutter. kan være en korrupt fil i windows som gjør at du får blåskjerm. Men først prøv installer driver på nytt. Hvis det forsetter. Prøv å resett bios(TA UT BIOS BATTERIET) . Hvis du ikke allerede har prøvd å flashe biosen. Er det noe risiko å ta ut bios batteriet, og sette det på plass igjen? vil windows starte opp normalt igjen etterpå, det kan ikke bli problem å boote? Jeg tenkte jeg kanskje skulle prøve med en registry cleaner aller først? men får bare opp mase popups og virusadvarsler...har dere en link til en god registry cleaner som funker? Nei er ingen risk. Husk WINDOWS går på harddisk. Mens bios er på hovedkortet. Er ingen fare med å ta det ut. Husk ta ut strømkabelen fra PSU. Deretter så lar du bios batteriet være ute i ca 3 minutter. Ok..men vil prøve registry cleaner først og se om det kan hjelpe? har du en link til registry cleaner? Er det bare å ta ut batteriet og sette det tilbake, ikke noe stilling på jumper eller noe? leste noe slikt vel her på forumet... Lenke til kommentar
gaekki Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Jeg har ikke det gamle skjermkortet, har solgt det... har vel 450mw strømforsyning tror jeg..men det skal ikek være noe problem med det..skal være rikelig med strøm...jeg har en del erfaring med pc...men denne pcen klikker jeg på snart...ikke går det an å installere windows på nytt, kommer bare feilmelding, og så den blåskjermen stadig...virker som pcen snart dør... hva sa du jeg skulle prøve? det bluescreen programmet? NIRSOFT Bluescreen? har du en link til en god registry cleaner..leste at blåskjerm kan skyldes slikt også? Har du prøvd å putte i det gamle skjermkortet? Se om det funker da? Forresten hva slags strømforsyning har du? Vet ikke hvor mye erfaring du har med pc. Så skal ikke si noe i mot. Og er vanskelig å stille seg i situasjonen din når jeg ikke er oppi den selv. Men det er vel bedre å prøve, enn å ikke prøve? Selv om man er blåsikker på en ting, kan det faktisk være noe annet. Men prøv det jeg sa. Funker det da. Da har vi funnet eksakt hvor problemet ligger. Deretter kan vi jobbe oss videre derfra. 450w strømforsyning. Vil ikke si det er rikelig med strøm. Før så var det greit. Men til det skjermkortet ditt som bruker ca 250w i desktop modus og 400w ish på full ytelse. Men du sier du ikke får installert windows på nytt. Så er det nok den ene hdd som er kvelden. Prøv med en annen harddisk og installer der. Lenke til kommentar
hsvendse Skrevet 22. november 2010 Forfatter Del Skrevet 22. november 2010 Jeg har ikke det gamle skjermkortet, har solgt det... har vel 450mw strømforsyning tror jeg..men det skal ikek være noe problem med det..skal være rikelig med strøm...jeg har en del erfaring med pc...men denne pcen klikker jeg på snart...ikke går det an å installere windows på nytt, kommer bare feilmelding, og så den blåskjermen stadig...virker som pcen snart dør... hva sa du jeg skulle prøve? det bluescreen programmet? NIRSOFT Bluescreen? har du en link til en god registry cleaner..leste at blåskjerm kan skyldes slikt også? Har du prøvd å putte i det gamle skjermkortet? Se om det funker da? Forresten hva slags strømforsyning har du? Vet ikke hvor mye erfaring du har med pc. Så skal ikke si noe i mot. Og er vanskelig å stille seg i situasjonen din når jeg ikke er oppi den selv. Men det er vel bedre å prøve, enn å ikke prøve? Selv om man er blåsikker på en ting, kan det faktisk være noe annet. Men prøv det jeg sa. Funker det da. Da har vi funnet eksakt hvor problemet ligger. Deretter kan vi jobbe oss videre derfra. 450w strømforsyning. Vil ikke si det er rikelig med strøm. Før så var det greit. Men til det skjermkortet ditt som bruker ca 250w i desktop modus og 400w ish på full ytelse. Men du sier du ikke får installert windows på nytt. Så er det nok den ene hdd som er kvelden. Prøv med en annen harddisk og installer der. Går ikke å installere på noen av harddiskene...så ikke vet jeg...kanskje noe er "fucka" opp i biosen? har du link til registry cleaner? så jeg kan prøve det aller først...vil helst slippe ut med batteriet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå