Gå til innhold

Underbevissthet tester

Anbefalte innlegg

Jeg og en kompis kjeder oss og har startet en konkursanse om å finne best/flest underbevisthet-tester. Hjelp meg!

Eksempel:

Tenk på et tall mellom 1-5, og et verktøy.

---------------------------------------------------------------------------------------------

4 og hammer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En lignende:

Du spør noen og sier de må svare raskt:

Hva er 2+2 (de svarer 4)

Hva er 4+4 (8..sov)

Hva er 8+8

Hva er 16+16

Så på nytt:

Hva er 2+2 (de svarer 4)

Hva er 4+4 (8..sov)

Hva er 8+8

Hva er 16+16

Etter 2-3 runder sier du:

Si en grønnsak.

Svært mange sier da gulrot. Skriv det opp på en lapp på forhånd og prøv. (Jeg mener ihvertfall det var gulrot, år og dag siden jeg ble forklart denne/prøvde den sist).

EDIT: Om de lukter lunten saboterer de ofte ved å bruke lang tid og finne på en helt usannsynlig grønnsak, de må man nesten bare la være tapt).

Endret av Ekko
Lenke til kommentar

Jeg og en kompis kjeder oss og har startet en konkursanse om å finne best/flest underbevisthet-tester. Hjelp meg!

Eksempel:

Tenk på et tall mellom 1-5, og et verktøy.

---------------------------------------------------------------------------------------------

4 og hammer

Jeg valgte 5 og en skrutrekker, men kun fordi jeg regnet med at dette var en underbevissthetstest og ville velge noe uvanlig :p. Det første som falt meg inn var faktisk tallet 3 og hammer :).

En artig underbevissthets test. Hvem vei spinner ballerinaen?

220px-Spinning_Dancer.gif

Lenke til kommentar

For min del snurret hun først med klokken. Men ved så fokusere på speilbildet av foten og prøve å få den til å snu greide jeg det. Når jeg da ser opp igjen og hun mot klokken. Blinker jeg så går hun med klokken igjen.

Gjorde det samme jeg og! Rare er at jeg får henne ikke til å snurre til venstre igjen :ph34r:'

Nå snurra hun veien jeg vil at hun skal snurre.

Endret av Nurk
Lenke til kommentar

For min del snurret hun først med klokken. Men ved så fokusere på speilbildet av foten og prøve å få den til å snu greide jeg det. Når jeg da ser opp igjen og hun mot klokken. Blinker jeg så går hun med klokken igjen.

Stilig :) Fokuserte på speilbilde og da klarte jeg snu retningen. Så opp og hun roterte fortsatt mot klokken i 3-4 sekunder, også snudde hun plutselig igjen :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Hvis man ber folk om å svare fort på følgende spørsmål:

Tenk på en farge og ett verktøy

Så svarer de aller fleste

Rød og hammer

Var akkurat det jeg tenkte! :wow:

Lenke til kommentar

Kanskje den beste underbevissthets manipulering jeg er kjent med:

http://www.youtube.com/watch?v=xHyr4kVHhqY

http://www.youtube.com/watch?v=c29hGAC9leQ&feature=related

"These are not the droids you are looking for" :D

Jeg ble forklart hva som ligger til grunn for at Brown får pengene utbetalt av en sikkerhetsekspert i social engineering, og for å si det sånn åpner det øyene litt for hvor lett påvirkelige vi egentlig er..

Lenke til kommentar

Irriterer meg grenseløst dette her. Jeg klarer ikke etter beste evne å få henne til å spinne mot klokken. I mine øyne står hun på venstre fot og snurrer med klokken.. and sometimes I see nipples :dribble: (nok en ting som underbevisstheten min tydelig legger merke til)

Jeg kan få henne til å snu med vilje hvis jeg venter til foten er på "baksiden" den veien jeg syns hun snurrer. Og så "ser for meg" at foten da er på fremsiden og at den nå vil havne på baksiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...