shmen Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 (endret) skal skrive særemne med musikk som tema, men vet ikke helt hva jeg skal skrive om. har lest boka high fidelity og biografien om Johnny Cash. Jeg har også tenkt til å se filmen Control om vokalisten i Joy Division og hans liv. Forslag til problemstilling hadde vært kjempeflott! jeg har mest lyst til å skrive om musikere jeg liker som Johnny Cash, Jimi Hendrix og Kurt Cobain. kan jo kanskje sette som "kan musikk bidra til musikeres død?" eller noe lignende. eller jeg kan skrive om musikkens reise, fra bra band som rolling stones og jimi hendrix experience til mainstream musikken i dag som faktisk er til å gråte av. Endret 16. november 2010 av shmen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Går jo an å sammenligne de tre artistene da? Siden de er ganske forskjellige Hva har Johnny Cash, Jimi Hendrix og Kurt Cobain til felles? Da kan du jo ta alt fra inspirasjoner, musikalitet, image, privatliv, drugs osv Første jeg kom på, men går vel an å tenke sånn? Lenke til kommentar
shmen Skrevet 16. november 2010 Forfatter Del Skrevet 16. november 2010 Hm ja, jeg har jo sett filmen om Ian Curtis fra Joy Division, boka om johnny cash og kurt cobain får jeg inn uansett. de har jo alle hatt mye problemer, ian og kurt tok jo selvmord (litt forskjellige teorier på kurts selvmord)mye narkotika, musikalske forbilder, og slikt. Lenke til kommentar
shmen Skrevet 16. november 2010 Forfatter Del Skrevet 16. november 2010 Hm ja, jeg har jo sett filmen om Ian Curtis fra Joy Division, boka om johnny cash og kurt cobain får jeg inn uansett. de har jo alle hatt mye problemer, ian og kurt tok jo selvmord (litt forskjellige teorier på kurts selvmord)mye narkotika, musikalske forbilder, og slikt. Hm ja, jeg har jo sett filmen om Ian Curtis fra Joy Division, boka om johnny cash og kurt cobain får jeg inn uansett. de har jo alle hatt mye problemer, ian og kurt tok jo selvmord (litt forskjellige teorier på kurts selvmord)mye narkotika, musikalske forbilder, og slikt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 ser igrunn ut som du har god kontroll på det selv. eneste er jo den problemstillinga, skriv om problemer musikere kan få/har osv, så former du en problemstilling som du føler du kan svare godt på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå