Gå til innhold

Kjøp av Digital Kamera i Thailand ?

Anbefalte innlegg

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Thailand

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hei, jeg skal til Thailand om noen uker. Jeg kan tenkte meg at prisene på digital kamera er mye billigere der ! Hva får jeg de nyeste Sony kameraene for ? Ikke de til 30 000 her hjemme da. Jeg har hørt at de også bytter ut original deler med billigere deler. Stemmer dette ? Svar fort .

Mvh PaCiman

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var i Thailand i to uker i jula.

Prisene på slike saker som Digitale kamera og andre ting var ikke så billig akkurat, nesten som Norske priser der jeg var. De bytter ut deler på mobilen din foreksempel slik at den liksom skal virke bedre på en eller annen måte, men om garantien gjelder etter på er en annen sak.

Kjøpte meg minne brikke til mitt kamera, og det var billig! 150-200kr for 64mb Memory Stick.

Du vil sikkert finne mye billi, men se nøye etter på det du kjøper. En ting du kan kjøpe mye av er helt nye "DVD's" til 40kr stk. og skredder sydde dresser og slikt.

hvor skal du vere i Thailand??

Lenke til kommentar

Thailand

Jeg skal være mest i Patong (Phuket). Så skal vi nok reise litt rundt på øyene i området.

Men, jeg kan vel spare noen tusen lapper på kamera der ? Kjipt det med garantien, men det er sikkert muligheter. Hvor var du ?

Mvh PaCiman

Lenke til kommentar

Jeg var to dager i Bangkok og så reiste jeg sør over til Hua Hin. Skal du kjøpe slikt ville jeg ha gjort det på en flyplass eller i en skikkeli butikk, ikke på gata eller på et marked! Hugs å få med kvitering ogeller tollgebyr.

Jeg kjøpte meg Discman på en flyplass til 1000kr og i Norge koster den nå rundt 1500kr, litt billigere er det.

Kjøpe heller masse filmer og klær. Det er BILLI!!!

Som sagt, kjøp i en butikk som er seriøs for da får du sikkert internasjonal garanti eller noe lignende, og kanskje mer for pengene. Det fikk jeg på min Discman.

(ikke glem å prute! :D:D)

Lenke til kommentar

Thailand

Var der i fjor . fikk med meg noen dvd filmer. I år skal jeg få med meg en skreddersydd dress og mye dvd. Men hvis jeg kamera eller elektronikk på en original butikk, jeg kan jo bare ta den med som om jeg alltid har hatt det så slipper jeg å betale toll og moms og alt det pisset vel ?

Mvh PaCiman :woot:

Lenke til kommentar

Thailand

Det var litt mye ja, du får dvd filmene mye billigere enn det faktisk. det er bare å prute. Får dem ned i 15 kroner stykk. Mye av det er dårlig kvalitet. Betal litt mer for å få beste kvalitet. :yes:

Lenke til kommentar

Det lønner seg som regel ikke å kjøpe elektronikk i Thailand, da de har en høy importavgift på slike ting. så det som er billig er som regel det som er lagd/kopiert der ;)

skal du handle, gjør det i Bangkok, samme om det er får å få sydd dress eller får å kjøpe spill,programmer eller dvd.

En dress koster ca 1000 nkr hos en bra skredder. DVD koster vel ca 100/150bath, Husk å si du skal ha kvalitet 9! (bra kval.) de koste som regel 150 om du ikke pruter til 100.... prog 100 eller 80 om du kjøper flere.

I Phuket å slike turist steder, er prisene "doble".

(foresten 100 NKR er ca 550bath)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...