Gå til innhold

Hjelp! Får ikke riktig hastighet på ny AMD AThlon XP 2500+.

Anbefalte innlegg

Hei! Har nettopp kjøpt og instalert en AMD Athlon XP 2500+ Barton (Thoroughbreed) sammen med medfølgende vifte.

MEN!

Ved oppstart blir den fortsatt oppgitt til hastigheten på min gamle cpu (1,1Ghz). Bruker SiSoft Sandra for å sjekke og L2 cache er riktignok oppgitt til 512 kB, men altså med gammel klokkefrekvens. :(

Ved at jeg antakelig må gjøre en endring i BIOS, men er usikker på hva og hvor mye. Bruker MSI KT3 Ultra 333 hovedkort. Har 768 MB DDR minne, PC2700. Skulle jo være bra nok for å få maks ut av den nye cpu'n, men altså: hvordan får jeg den til å skjønne hva den har fått?! :-?

Enhver hjelp blir satt stor pris på! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei! Har nettopp kjøpt og instalert en AMD Athlon XP 2500+ Barton (Thoroughbreed) sammen med medfølgende vifte.  

MEN!

Ved oppstart blir den fortsatt oppgitt til hastigheten på min gamle cpu (1,1Ghz). Bruker SiSoft Sandra for å sjekke og L2 cache er riktignok oppgitt til 512 kB, men altså med gammel klokkefrekvens. :(  

Ved at jeg antakelig må gjøre en endring i BIOS, men er usikker på hva og hvor mye. Bruker MSI KT3 Ultra 333 hovedkort. Har 768 MB DDR minne, PC2700. Skulle jo være bra nok for å få maks ut av den nye cpu'n, men altså: hvordan får jeg den til å skjønne hva den har fått?! :-?  

Enhver hjelp blir satt stor pris på!   :)

Nå vet jeg ikke så mye om dette spesifikke kortet, men jeg har hatt samme problem med andre kort. Og da måtte jeg oppdatere bios`en.

Lenke til kommentar

du kan stille det manuelt i bios(i alle fall de fleste biosene jeg har sett)

standar hastigheten på en 2500+ er 1.833 ghz

og det skal være 333 mhz buz.

hovedkortet ditt skal støtte 333 mhz

men kansje du må oppdatere biosen slik at den støtter din cpu? :shrug:

Lenke til kommentar

Takker så mye for hjelpen, Folkens!! :D

Hadde vært inne og tittet på ovennevnte innstillinger, men var altså usikker på hvilke verdier jeg skulle legge inn. Men ikke nå lenger!

Kommer opp som 1,834 Mhz.

Mange takk for RIMELIG kjapp hjelp! :)

Så ett annet spørsmål fra en Glad Amatør som prøver å lære seg litt... Hva gjør egentlig Spreak Spectrum-innstillingen med CPU'n....?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...