Reklame Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Problem 1: Jeg har en pipe og en vegg fremfor peisen som er malt eller pusset med hvit strukturmaling. Det er grov struktur. Nå ønsker jeg å få pipen og veggen helt slett og male den hvit. Har noen noe forslag til hvordan jeg skal gjøre dette? Det er jo en brannvegg, så det er vel kanskje litt forskjellige krav til matriell osv. Problem 2: Huset har også vegger med gammle glassfiberstrier. Jeg har hørt forskjellige triks med bl.a veggfornyer. Nå har jeg derimot bestemt meg at jeg skal bare ta gipsplater på og male disse. Problemet er hva jeg skal gjøre i innfellingene til dører og vinduer. Finnes det lister som er såpass små som 6mm, evnt 12-13 mm? Tips til fremgangsmåte taes imot med takk på begge problemene :-) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 1: Jeg satte opp ny elementpeis av betong for et par år siden, og for å få en litt rustikk overflate på den, slemmet jeg med K10. Etterpå pusset jeg med grovt sandpapir til jeg hadde oppnådd ønsket finish. Prøv med grovt sandpapir og se om du får slettet overflaten. Hvis dette ikke blir bra, må du kanskje helsparkle, ev. pusse, utenpå strukturen. 2: Der jeg bodde før var det glassfiberstrie på flere av rommene, men denne lot seg relativt enkelt fjerne. Skjær med en skarp kniv fra tak til gulv med 30-40 cm mellomrom, løsne en flik og dra av. Med mindre det er brukt kraftig lim kan dette være en løsning for deg også, etterpå er det bare å sparkle ev. skader og hull, pusse over med sandpapir, og male på nytt. 2: Dersom du skal ta av de gamle listene og utforingene rundt dører og vinduer, kan du regne med at du får skader på disse. Beste løsning er å dra av alt, og sette på nye utforinger som passer til de nye veggene, og liste med nye lister. Du trenger seff også nye tak- og gulvlister. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå