Ares42 Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 (endret) Noen som vet om områdene er åpne (wow) eller som i guild wars (trange og med loadingtider hele tiden)? De er veldig åpne, der det er instanser så foregår det seamless. Ingen loading eller noe, det bare dannes en instanse der og da i realtime. Skifter du planet så loades det. Ehm, vet ikke helt om jeg er enig der gitt. Verden er definitivt ikke åpen. Du kan heller forestille deg at hver eneste sone i WoW er ett eget instance, og det å reise mellom dem krever minst 2 loading screens. Har ikke altfor mye erfaring med Guild Wars, men er det ikke sånn det var der ? Sonene i seg selv varierer i åpenhet, f.eks. Nar Shaddaa som er en by-planet har en god del korridorer. Endret 6. desember 2011 av Ares Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Er ikke et star wars spill uten et par korridorer og noen sjakter som viktige karakterer alltid faller ned i:) Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Jeg syntes i grunn Bioware har løst mye problemer med å lage en del instant instances uten loading. Jeg følte i hvertfall selv at spillet var veldig åpent og sømløst. Vil nok tro at mange som bare spilte til 15-20 syntes spillet ble litt for lukket, men sannheten er den at når du kommer videre så åpner det seg veldig. Blant annet Tattoine er så latterlig stort at det kan sammenlignes med flere WoW- områder sydd sammen. Blir uansett spennende å se hvordan det vil utvikle seg etter release, det er jo da det virkelig starter. De må jo begynne en plass, for så å se hva folket ønsker. Virker i hvertfall som for meg at Bioware er veldig interessert i å få tilbakemelding fra spillerne. De har forøvrig også sagt selv at PvP er svært viktig for dem (bekreftelse på dette ligger under nyheter en plass på swtor.com), så for de som er i tvil så er det nok mye artig i vente. Kan fort ende opp med at SWTOR tar igjen WoW på PvP ganske fort. Men det vil tiden vise. Litt av grunnen for at det sikkert er en del store områder og korridorer uten innhold er jo også for at de skal ha steder de kan plassere nytt innhold/npcs osv på. Husker selv fra WoW hvor det var diverse områder på kartet du ikke kom til, men som plutselig dukket opp en expansionpack. Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 (endret) Noen som nylig har bestilt SW: ToR fra komplett.no og fått pre-order kode? Sendte en mail til komplett i går hvor jeg spurte om når jeg kan forvente å få den, men har til gode å få noe svar fra dem. Bestilte for rundt 14 dager siden, men ikke fått kode enda. Sendte mail på søndag, men ikke svar enda. Har ikke giddet å ringe. Siden man kan kjøpe digital deluxe versjonen igjen hos Origin, tenker jeg at jeg avbestiller fra Komplett, og kjøper den istedet. Hvis jeg velger "English US" i innstillinger i Origin, får jeg priser i dollar, men har ikke sjekket om jeg får dollar ved kjøp enda. Bedre å betale 80$ enn 599,- Kr. EDIT: Dollar var visst bare for USA/Canada, skulle ikke være så enkelt å lure dem, nei :!: Endret 6. desember 2011 av FBEN Lenke til kommentar
Ares42 Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Jeg syntes i grunn Bioware har løst mye problemer med å lage en del instant instances uten loading. Jeg følte i hvertfall selv at spillet var veldig åpent og sømløst. Vil nok tro at mange som bare spilte til 15-20 syntes spillet ble litt for lukket, men sannheten er den at når du kommer videre så åpner det seg veldig. Blant annet Tattoine er så latterlig stort at det kan sammenlignes med flere WoW- områder sydd sammen. Vel.. det spørs litt hvilken del av WoW du ser på. Skal nok være enig i at sonene er større, men sammenligna med mange av Wrath-sonene for eksempel så er det ikke en veldig stor forskjell. Må huske på at du har blitt vant til å reise rundt i disse sonene med 280+% flying mounts, ting virker fort mye mindre da Kom meg opp til 35 i betaen og kan aldri huske at jeg tok noen taxier som tok veldig lang tid. Lenke til kommentar
Heart Break Kid Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 (endret) Noen som vet om det er mulig å laste ned klienten allerede nå? Har en PC på vei med ny HDD osv, og syns det hadde vært kjedelig å vente med denne downloaden. Eller er det ulig å gjøre som med WoW å bare flytte mappene som en vil? Edit: Har altså klienten fra 25 nov. installert. Endret 6. desember 2011 av Heart Break Kid Lenke til kommentar
Ares42 Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 (endret) Noen som vet om det er mulig å laste ned klienten allerede nå? Har en PC på vei med ny HDD osv, og syns det hadde vært kjedelig å vente med denne downloaden. Eller er det ulig å gjøre som med WoW å bare flytte mappene som en vil? Hvis du har eller kan skaffe deg launcher-installen fra open beta så kan du teoretisk sett laste den ned. Virker som om de holder på å sette ting opp igjen siden de avslutta betaen da så man får ikke logga seg på for øyeblikket, men så fort login-servern er tilbake så er det bare å downloade i vei. Edit: ser du har klienten fra 25. Bare å beholde den så skal det funke. Endret 6. desember 2011 av Ares Lenke til kommentar
Heart Break Kid Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Flott. Det beste hadde vært å overføre hele sulamitten fra PCen det er innstalert på nå til den nye, vet du om det går? Lenke til kommentar
Ares42 Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Flott. Det beste hadde vært å overføre hele sulamitten fra PCen det er innstalert på nå til den nye, vet du om det går? vet ikke hvor bra det vil funke å kopiere, men som sagt hvis du har install-fila så er det bare å kjøre den og patche opp igjen. Lenke til kommentar
gtamann Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 (endret) The Old Republic beta brought in 2 million players Dæven det var mange Min lenke Endret 6. desember 2011 av gtamann Lenke til kommentar
Avean Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Ja områdene er massive, man kan ikke sammenligne første planeten mot de andre. Tatooine f.eks er helt latterlig stort. Tror faktisk det er større enn det var i SWG i sin tid. Lenke til kommentar
Maltas Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Ja områdene er massive, man kan ikke sammenligne første planeten mot de andre. Tatooine f.eks er helt latterlig stort. Tror faktisk det er større enn det var i SWG i sin tid. Startområdene er ganske lineære og slik sett passer de godt på nybegynnerne så de ikke løper feil vei og treffer på for vanskelige monstre alt for tidlig. Jeg kom kun til lvl 16, og jeg syntes også at den første planeten etter startplaneten for bounty hunter virket litt for lineær og liten. Det er en del bedre plass, men litt for mange "korridorer" mellom fjell som leder deg til neste område. Tidvis er det for få muligheter til å løpe avgårde utenfor stiene for å komme til et nytt og ukjent område, slik en kunne i WoW. Forhåpentligvis er de neste planetene større og åpnere også på den måten. Størrelse er ikke alt, det er vel så viktig hvordan vi kan bruke områdene. Ee fin ting i SWTOR er at det er lite loadscreens når du går inn i bygninger og i dine personlige instancer for quests. Det er sømløst og knapt en liten lagspike for lastingen. Lenke til kommentar
almazy Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 (endret) Bestilte for rundt 14 dager siden, men ikke fått kode enda. Sendte mail på søndag, men ikke svar enda. Har ikke giddet å ringe. Siden man kan kjøpe digital deluxe versjonen igjen hos Origin, tenker jeg at jeg avbestiller fra Komplett, og kjøper den istedet. Hvis jeg velger "English US" i innstillinger i Origin, får jeg priser i dollar, men har ikke sjekket om jeg får dollar ved kjøp enda. Bedre å betale 80$ enn 599,- Kr. EDIT: Dollar var visst bare for USA/Canada, skulle ikke være så enkelt å lure dem, nei :!: Skulle gjerne gjort det samme, men når jeg prøvde å handle SW: ToR hos Origin fikk jeg Payment authorization failed gang på gang. Forsøkte forskjellige maskiner og forskjellige bankkort, men det lot seg bare rett og slett ikke gjøre. Paypal o.l. gadd jeg ikke surre med, så jeg er nok låst til komplett. Håper de får ut fingeren snart, rakk ikke ringe dem i dag. Edit: Nå fungerte plutselig origin bestillingen. Pre-order kode lagt inn. Bestillingen hos komplett er nå kansellert. Nå slipper jeg å tenke mer på det. Endret 6. desember 2011 av almazy Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Jepp. Områdene man støter på i den første delen av spillet er bare en smakebit på hva som vil komme. Når et MMO først kommer ut så må man nesten ta det litt som det er, det vil jo uansett utvikle seg etterhvert. (Les: Altså ikke i endgame, men derimot via patcher/expansions) Anbefaler de som ikke har sett så mye i betaen om å søke opp litt av de andre planetene på YouTube, blant annet da Tatooine. Tror de fleste vil få seg en positiv opplevelse, og se på SWTOR som en litt mer åpen verden enn den kanskje virket i det tidlige stadiet. Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Tatooine och Alderaan är ju helt våldsamt stort. Utan "moppe" där hade man fort gett upp. I betan var det få npc'er där, men jag räknar med att de fyller upp detta snart. Hoppas de berikar ljudet en del mer i Tatooine, för efter att ha dödat 250 sandfolk (överdrivet, men ganska nära) kan man bli lite trött på de. Lenke til kommentar
TDZGamer Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Som weekendtester reagerte jeg litt på skalaen ja. Flott med store områder, men irriterende når man blir tvunget til å reise gjennom de samme områdene 7-8 ganger i løpet av et par levels. Det er drit kjedelig når alt du møter på veien ikke tjener noe annet formål enn som fartsdumper. Jeg spilte sammen med en fyr og skulle bare dumpe litt loot, trene og avslutte noen quests og det tok 45 minutter. Det er lite effektivt å prøve å spille sammen med noen når man ønsker å gå opp levels litt kjapt med mindre man spiller akkurat samme klasse og passer på å være i sync. Lenke til kommentar
Runinho Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Ved launch kommer også spillet til å ha "phasing", dvs. spillet kommer til å dele spillere inn i shards, slik at man ikke nødvendigvis ser de 14 millioner spillerne som er logget på samme server, men snarere rundt 200 på hver planet. Dette systemet vil fases ut noen uker etter launch. Lenke til kommentar
Konamixx Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Ala AoC der man kan skifte mellom instancer av samme sone ved et kjapt museklikk? Lenke til kommentar
noxside Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Ja du kan skifte mellom dem vær 30 minutt. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Ved launch kommer også spillet til å ha "phasing", dvs. spillet kommer til å dele spillere inn i shards, slik at man ikke nødvendigvis ser de 14 millioner spillerne som er logget på samme server, men snarere rundt 200 på hver planet. Dette systemet vil fases ut noen uker etter launch. Bra det fases ut etterhvert, for slike systemer syntes jeg dreper mye av "MMO-følelsen", men greit å slippe et fullstendig mayhem ved release. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå