Gå til innhold

Star Wars The Old Republic - Tråden!

Anbefalte innlegg

Han spurte om noen som hadde spilt både Wow og SWTOR-beta. Jeg spilte Wow fra vanilla og sluttet i begynnelsen av Cataclysm.

Jeg vil av SWTOR skal være bra. Men nei, det er middelmådig. Butthurt fanboys are butthurt.

Jeg har spilt WoW i syv år. Som de fleste andre er jeg lei - særlig fordi Cataclysm suger. Og Mists of Pandaria ser ikke akkurat ut til å rette opp det inntrykket.

At SWTOR skal være middelmådig får du nå selv mene. Personlig mener jeg at det er det beste MMORPG spillet siden WoW, og en naturlig evolusjon over WoW.

SWTOR er iferd med å ta tronen til WoW, og jeg skjønner at dere som fremdeles ikke klarer å legge ned WoW er bekymret. Det er dere nemlig helt berettiget :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men hva med open world pvp?

Det er hvertfall to planeter som har open world pvp- områder.

En beta er ikke der for at folk skal gjøre opp sin mening om spillet, det er for å fikse og luke ut feil.

Exactamundo. AA er blandt annet låst ute av betaen fordi de ønsker å sjekke 'framerates' samt så langt som mulig hindre 'video driver bugs'.

forrige beta helg da de fleste spilte var "låst" til low

De såkalte "presets" har vært låst hele tiden for meg. Men når jeg har forandret settingene individuelt, så dukket det denne helgen jammen opp en låst "ULTRA" setting.

Ellers kan det nevnes at kontinuerlige testere rapporterer at deres SWTOR mappe innholder 36GB med data, mot de 20 vi hadde i stresstest beta. Om det er en sammenheng? Hvem vet

Slett alle filer kalt "Green", så er du "good to go", dersom du har nyeste build, med de nye assetene som alle heter "swtor_"

Dem har også sagt at en "Highest" setting vil være tilgjengelig til lanseringen.

Jepp. Dukket opp en ultra hos meg :) Krever dog antagelig DX11.

Hmm, jeg syntes ikke grafikken ser noe spesielt bedre ut nå kontra for et par uker siden. Kanskje jeg burde ta å sjekke synet

Hovedsakelig teksturforbedringer, og forbedringer av en del lys. Merket blandt annet at 'blaster fire' og lyssabler og greier avga glød som reflekterte i miljøet og på min character.

Lenke til kommentar

Han spurte om noen som hadde spilt både Wow og SWTOR-beta. Jeg spilte Wow fra vanilla og sluttet i begynnelsen av Cataclysm.

Jeg vil av SWTOR skal være bra. Men nei, det er middelmådig. Butthurt fanboys are butthurt.

Jeg har spilt WoW i syv år. Som de fleste andre er jeg lei - særlig fordi Cataclysm suger. Og Mists of Pandaria ser ikke akkurat ut til å rette opp det inntrykket.

At SWTOR skal være middelmådig får du nå selv mene. Personlig mener jeg at det er det beste MMORPG spillet siden WoW, og en naturlig evolusjon over WoW.

SWTOR er iferd med å ta tronen til WoW, og jeg skjønner at dere som fremdeles ikke klarer å legge ned WoW er bekymret. Det er dere nemlig helt berettiget :)

For en elendig konkusjon som du ikke har noen basis for å si uten om at du selv liker spillet. Jeg likte også betaen, men har rett og slett ikke tid til å spille så kommer ikke til å kjøpe i første omgang. Blir håpløst å diskutere med slike konklusjoner dratt opp fra bukselommen uten fakta til å backe det opp. Swotor tar tronen til wow? Herregud.

Og nei jeg spiller ikke wow.

Endret av Everket
  • Liker 1
Lenke til kommentar
For en elendig konkusjon som du ikke har noen basis for å si uten om at du selv liker spillet. Jeg likte også betaen, men har rett og slett ikke tid til å spille så kommer ikke til å kjøpe i første omgang. Blir håpløst å diskutere med slike konklusjoner dratt opp fra bukselommen uten fakta til å backe det opp. Swotor tar tronen til wow? Herregud.

Konklusjonen er basert på studier, meningsmålinger, salgstall, og profittrapporter.

Jeg var i utgangspunktet også skeptisk og konservativ, men nå er jeg sikker. SWTOR kommer til å ta tronen innen et par år.

Lenke til kommentar

Jeg er sikker på at den ikke kommer til og ta tronen. Har selv prøvd SWtor og spilt wow i 6 år. Spiller ikke wow lenger og SWtor var ikke mye nytt. Føltest som wow i en annen pakke. Var langt fra like fangende som da jeg prøvde wow første gang da, sikkert barre for det var nesten den eksakt samme følelsen, barre 6 år etterpå. Spiller nå DCuo (som er det beste med god margin nå) Sa nettopp opp rift (pga av DCuo og SWtor release). Skal nå spille SWtor til The Secret World kommer, så ser jeg da hva som er best. Viss ikke TSW overgår SWtor har Funcom failet hardt, for mye skal det ikke til.

Hadde ikke Star Wars universet hatt så stor fanskare hadde aldri dette spillet blitt en suksess, kjøpte selv spillet pga det. Men var langt fra overbegeistret fra test og spillvideor fra swtor. Skal spille det til april uansett da siden har kjøpt det uansett. Kommer nokk til og spille dcuo mest da, men greit med 2 spill.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tvilsomt. Det er nok aldri noen som tar tronen til WoW, eller blir i nærheten like store. Er rett og slett for mye konkurranse i markedet nå. Om noe blir spillerbasen fordelt over flere spill. Jeg føler iværtfall selv at jeg er smålei av standard løypa som SW:TOR trår opp for N'te gang og jeg er vel langtfra den eneste. Ja det virker bra gjennomført, men det er like fullt lite nytt. I min tidligere guild ser jeg veldig mange som sier "ja, jeg skal spille SW:TOR, frem til XXX kommer ut.

Om spill som GW2 eller Secret World treffer bra med sine produkter, som begge tilfører større nyvinninger til sjangeren kan de likegjerne få en større del av MMO kaken enn SW:TOR

Lenke til kommentar
Jeg er sikker på at den ikke kommer til og ta tronen.

SWTOR trenger litt over 4 millioner abbonenter for å slå WoW. Spillet har hittil solgt minst 2 millioner kopier før det er lansert. Halvparten av de i overkant av 4 millionene som fremdeles spiller WoW kjeder seg, og 87% av alle som spiller WoW sier de er interessert i SWTOR.

Game. Set. Match.

Når det gjelder The Secret World så skal det slippes i April, men finnes nesten ikke info om spillet. Det gjør meg uhyre skeptisk. Redd for at det blir Age of Conan, all over again.

Lenke til kommentar
Jeg føler iværtfall selv at jeg er smålei av standard løypa som SW:TOR trår opp for N'te gang og jeg er vel langtfra den eneste.

SWTOR er evolusjon, ikke revolusjon. Det er ingen som har lagt skjul på det. Men du kan spille det på egne premisser. Dessuten er det vel litt tidlig å si at spillet følger standard format når man har prøvd 10-20 levler av en beta, og spillet ikke er ute enda.

Lenke til kommentar

SWTOR trenger litt over 4 millioner abbonenter for å slå WoW. Spillet har hittil solgt minst 2 millioner kopier før det er lansert. Halvparten av de i overkant av 4 millionene som fremdeles spiller WoW kjeder seg, og 87% av alle som spiller WoW sier de er interessert i SWTOR.

Game. Set. Match.

Når det gjelder The Secret World så skal det slippes i April, men finnes nesten ikke info om spillet. Det gjør meg uhyre skeptisk. Redd for at det blir Age of Conan, all over again.

Sist jeg hørte noe hadde wow 11 millioner abonenter, drive blizard med løgn eller er du misinformert?

Lenke til kommentar
Jeg føler iværtfall selv at jeg er smålei av standard løypa som SW:TOR trår opp for N'te gang og jeg er vel langtfra den eneste.

SWTOR er evolusjon, ikke revolusjon. Det er ingen som har lagt skjul på det. Men du kan spille det på egne premisser. Dessuten er det vel litt tidlig å si at spillet følger standard format når man har prøvd 10-20 levler av en beta, og spillet ikke er ute enda.

Tviler på at de endre gameplay totalt etter 20 levler, du får veldig godt innblikk i gameplay etter 10 lvler. De du ikke får med deg er hvor mye innhold det er etter full lvl.

Lenke til kommentar

Game. Set. Match.

Hadde tallet vært 4 millioner hadde nok swtor kunne utfordret wow, men:

With 10.3 million subscribers as of November 2011,[12] World of Warcraft is currently the world's most-subscribed MMORPG,[9][13][14] and holds the Guinness World Record for the most popular MMORPG by subscribers.[15][16][17][18]

Lenke til kommentar

Forhåndsbestillinger og løpenede abbs etter 3 mnd er to vidt forskjellige ting. Rift hadde 1 mill solgte eksemplarer innenfor de første par mnd. De har ikke 1 mill spillere nå.

Så er jo RIFT ett ræva spill uten sjel da.

Uten sjel? det er vel vitterlig 9 souls pr klasse :tease:

Uansett var Rift et veldig bra gjennomført spill., og et av de bedre MMOer som har kommet ut de siste årene. Poenget var vel heller at løpende abbs forhåndsbestillinger ikke er en og samme ting.

Lenke til kommentar
Sist jeg hørte noe hadde wow 11 millioner abonenter, drive blizard med løgn eller er du misinformert?

Det er blank løgn som Blizzard bruker i markedsføringen. WoW har i overkant av fire millioner abbonenter og krymper raskt. Fler enn seks av de drøyt ti millioner spillerne i dag er kinesere, som spiller på nettkafeèr, der de begrenses av myndighetene til maksimalt tre timer hver dag, og hvor Blizzard tjener et par cent i timen. Den totale profitten per kinesiske spiller i måneden ligger for Blizzard på cirka èn dollar. Det må altså tyve kinesere til for å dekke opp for èn person som spiller på US & EU servere. Seks millioner kinesere er altså "verdt" det samme som tre hundre tusen "subscribere".

Lenke til kommentar

Det er blank løgn som Blizzard bruker i markedsføringen. WoW har i overkant av fire millioner abbonenter og krymper raskt. Fler enn seks av de drøyt ti millioner spillerne i dag er kinesere, som spiller på nettkafeèr, der de begrenses av myndighetene til maksimalt tre timer hver dag, og hvor Blizzard tjener et par cent i timen. Den totale profitten per kinesiske spiller i måneden ligger for Blizzard på cirka èn dollar. Det må altså tyve kinesere til for å dekke opp for èn person som spiller på US & EU servere. Seks millioner kinesere er altså "verdt" det samme som tre hundre tusen "subscribere".

Ganske rasistiskt av deg og ikke telle en kineser som verdig abonent. Det er da ingen løgn, wow har over 10 millioner brukere. Tviler på at SWtor kommer til og overstige dette.

Lenke til kommentar

Konklusjonen er basert på studier, meningsmålinger, salgstall, og profittrapporter.

Jeg var i utgangspunktet også skeptisk og konservativ, men nå er jeg sikker. SWTOR kommer til å ta tronen innen et par år.

SWTOR kommer til å ta tronen innen et par år? Over wow kansje, men ikke over guild wars 2.

Vurderer om jeg skal prøve swtor før gw2 kommer. Fikk bea nøkkel men hadde bare 1 dag å aktivere den på, og sjekket emailen forskjent -.-

Lenke til kommentar

Vurderer om jeg skal prøve swtor før gw2 kommer. Fikk bea nøkkel men hadde bare 1 dag å aktivere den på, og sjekket emailen forskjent -.-

GW2 og SW TOR blir jo to _helt_ forskjellige spill.

Det er jo en grunn til at GW har levd sitt eget liv vedsidna de fleste MMO'er til nå.

Lenke til kommentar

SWTOR kommer til å ta tronen innen et par år? Over wow kansje, men ikke over guild wars 2.

Trur neppe GW2 får mer brukere enn SWtor, jaffal ikke WoW. Så latterligt dårlig GW1 er, kun 1 mmo som er dårligere av de 15+ jeg har spillt (runes of magic). Nå ser da GW2 mye bedre ut enn GW1.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...