Gå til innhold

Star Wars The Old Republic - Tråden!

Anbefalte innlegg

Et problem med at alle questene skal være voice acted er at de må dra inn skuespillere hver gang de legger til nye quester i spillet. WoW f.eks. har jo fått mange tusen nye quests siden release. Men det er jo et bra førsteinntrykk for nye spillere. Men jeg tror ikke det kommer til å forbli sånn i årevis fremover, koster for mye tid og penger og voice acte absolutt alt som blir lagt til i ettertid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da var vel betaen over og det er bare å vente spent på early access mens man krysser det som er av fingre og tær. Testa Bounty Hunter i går, og det var egentlig ganske artig. Blir et par uker med fundering på hva man skal spille ved launch, og hvilke crewskills som er hensiktsmessige.

Gleder meg :D

Lenke til kommentar

spilte og litt igår og ble vel lv 9 sith warrior.

Må først si kanskje den beste beta versjonen jeg har vært borti. Sånn sett veldig bra, ingen problemer med selve spillet.

Likte dog ikke helt den "statiske" følelsen jeg får over samtalene.. Vanskelig å forklare. Også likte jeg ikke at du må høyreklikke hver gang du skal angripe. (eller var det noe hos meg?)

Og at "autoattacks" deler global-CD med abilities.

Tipper spillet blir strålende, men jeg blir nok styrende unna. Føler Star Wars er litt "oppbrukt". Man vet hva man går til og hva det meste vil innebære. Selv om her er ting før filmene etc.

Er jo ikke så galt egentlig når jeg tenker etter, men er jo mest følelsen spillet gir deg. Og for min del tror jeg hadde spilt det til lv 20-30 så ikke giddi mer rett og slett.

Som LarsP så ser jeg nok mer frem mot TSW :)

Lenke til kommentar

Jeg fant hvertfall ingen bugs da jeg spilte.

Nei, egentlig ikke jeg heller. Med unntak av at jeg fra tid til annen ikke fikk lootet når jeg spilte Sith Inquisitor. Logge ut og inn løste problemet.

Hadde derimot ikke samme problemet når jeg spilte Jedi Smuggler.

Er vel en av de smootheste betaen jeg noen gang har spilt når det kommer til MMO hvertfall.

Men ikke så rart, med tanke på at vi er såpass sent i betafasen.

Hadde også den loot buggen flere ganger på forskjellige classer, men løste seg med og meditere. for så og loote igjen 12 sec senere. Kan jo ha vært lagg også.

Lenke til kommentar

Jeg fant hvertfall ingen bugs da jeg spilte.

Nei, egentlig ikke jeg heller. Med unntak av at jeg fra tid til annen ikke fikk lootet når jeg spilte Sith Inquisitor. Logge ut og inn løste problemet.

Hadde derimot ikke samme problemet når jeg spilte Jedi Smuggler.

Er vel en av de smootheste betaen jeg noen gang har spilt når det kommer til MMO hvertfall.

Men ikke så rart, med tanke på at vi er såpass sent i betafasen.

Hadde også den loot buggen flere ganger på forskjellige classer, men løste seg med og meditere. for så og loote igjen 12 sec senere. Kan jo ha vært lagg også.

Du kunne resette loot-buggen bare ved å holde shift når du loota en gang.

Lenke til kommentar

Dette spillet er noe av det aller aller BESTE jeg har spilt. Fra åpningsscenen der alt starter i ren Star Wars stil, noe som jeg hadde blitt skuffet om ikke var der! Men der var den. Nå skal sant sies at jeg kun spilte Jedi Consular, noe som var helt forferdeligt FETT! Jeg rakk aldri å prøve noen av de andre klassene, da jeg ble totalt avhengig av denne klassen. Mens jeg fløy rundt, så jeg Jedi Knights fly forbi meg å pulle. De andre klassene så utrolig morsomme ut også! Løp litt rundt med en smugglar også :) Fete skills, fet grafikk - til å være beta, og utrolig fet gameplay! storkoste meg med hvordan alt var satt opp. Hadde forskjellige skills som ikke var standar og kjedelige, men dro store steiner opp fra bakken og kastet det på fienden(!). Jeg har spilt Lotro, wow, aion og rift, og ingenting har vært i nærheten av Lotro før nå. SWTOR slår på alt. Jeg kan ikke si hvor mye jeg gleder meg til den 20.12! Eller, mer til pre-releasen :dribble:

Star wars, the old republic er min store nye kjæreste! :love:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Alt av servere og SWTOR.com er nede. Det kommer en ny build i løpet av dagen. Blir spennende å se patch notes fra den :)

Jeg sammenligner med andre MMOs selvfølgelig. Alle vet at man ikke kan sammenligne MMOs med andre spill, og det at du spør om jeg gjør det sier vel egentlig mest om deg...

Ta f.eks RIFT, et knallbra MMO med en levende verden, en utrolig atmosfære, deilig musikk, og knallbra totalopplevelse. Dette er slik et moderne MMO skal presenteres, høy kvalitet over hele linja, og det fra dag en.

SWOTOR ga meg ingenting av dette (og ja, jeg vet det er en BETA, men hvor mye tror dere egentlig at de kommer til å endre til release?!?).

EDIT: Jeg sier ikke at jeg ikke kommer til å spille det. Jeg har jo forhåndsbestilt det, og spilt alle MMOS siden Ultima Online, så selvfølgelig skal det få en sjanse.

Jeg er bare så lei meg for at førsteinntrykket mitt tok fra meg all gnist og interesse.

Det er akkurat det som er poenget mitt, hadde du sammenlignet med noe av det jeg nevnte kunne du liksågodt bare holdt kjeft. Men, det gjør du ikke, og det er fint å høre.

Personlig har jeg ikke prøvd Rift, og jeg kommer ikke til å prøve det heller. Synes ikke det titlaler meg i det hele tatt. Ei heller kommer jeg til å gå tilbake til den ultimate grindefesten og end-game rushen WoW. Fysj! SWTOR har mye mer mening og opplevelse under levleporsessen, og det er et spill som beveger seg bort fra den greia med å rushe til end-game content. Problemet er bare at veldig mange er så WoWifisert, at det eneste de vet å sammenligne med er akkurat WoW. Og, blir noe annerledes i forhold til det, så er det feil med en gang.

MEN, smaken er som baken! Alle har en :cool:

Endret av Selvin
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er er dette spillet bare egnet for Star Wars fans? Har noen venner som sier at betaen er så bra å skryter som bare det. Er ikke fan av Star Wars selv, liker filmene greit nok. Men jeg ser bare ikke hva folk er så hypa for. Spilte litt i betaen, jeg så ingenting nytt i gameplay bortsett fra dialogen. Questene er det vanlige "gå dit drep X mange Z". Combat er det vanlige.

Før jeg sier det neste vil jeg si at dette er min mening, og at jeg ikke er ut etter å starte noe form for flamewar.

Here it comes: For meg ser dette ut som en typisk WoW klone bare i Star Wars universet.

Blir maset på at jeg må kjøpe spillet å spille med dem, så spørsmålet er det første jeg skrev og: hva er nytt? Hva gjør dette anderledes fra andre MMO fortsett fra at det er Star Wars universet?

Lenke til kommentar

Det er egentlig ingenting nytt, og det har de ikke sagt heller. Crafting systemet er annerledes, og det at man har en companion sammen med seg 90% av spillet (bare de første levelene man ikke har fått den enda) som funker som en ekstra DPS/tank. De har sett nøye på hva som har gjort WOW det mest populære online-spillet noensinne, og bygget på det.

Pluss at det er "in space", ikke enda en kjedelig liksom-middelalder verden med alver og drager og smurfer og mages og dverger.

Hvorfor finne opp hjulet pånytt og lage det firkantet istedet?

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Må egentlig si meg ganske uenig i at SWTOR på noen måte bringer en historie til MMO. De bruker akkurat samme forteller-metode som de gjorde i ME 2 (og som også andre populære spill har begynt å bruke) hvor alt er kompartmentalisert. Ja, du har en class story-line, men alt annet (som er 80+%) er bare fluff. Levella opp til 35 i helga, og etterhvert ble det bare kjedelig å høre enda en 3-4 replikk-historie om hvorfor jeg må gjøre ett eller annet for så å få en "thanks" og aldri høre noe mer om det igjen. I mine øyne så blir det bare feil å si at spillet fokuserer på historie når mesteparten har absolutt ingen forbindelse til hva som kommer etter. Selv planet-historiene er poengløse i lengden.

Denne trenden med at linjære kampanjer ikke lenger har ett kontinuerlig hendelsesforløp er bare forferdelig spør du meg. Historie i spill skal ha en funksjon. Den er der for å få folk til å bli nysgjerrig på hva som kommer til å skje. Men dersom det ikke er noen sammenheng mellom det som skjer så er det eneste alternativet å gå Saints Row 3 stilen hvor hver eneste ting må være noe spektakulært i seg selv. SWTOR klarer ikke å levere på noen av de punktene.

Det betyr ikke at jeg ikke likte spillet, men av helt andre grunner. Spør du meg så gjør ikke SWTOR stort mer med MMO-formelen enn å legge ett lydspor over quest-tekst, siden hver gang de prøver å ha noe "dramatisk skuespill" i cutscenes så ser det bare latterlig ut. Jeg er spent på å se hvor spillet vil være etter en måned eller to, men er absolutt villig til å gi dem sjansen til å vise meg hva de kan finne på.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke melde meg inn som en av dem med masse mmo erfaring de siste årene, mitt siste mmo var Conan. Og det var jo en fallitt uten like. Spilt diverse andre MMO's før dette, bla SWG som er min favoritt frem til NGE.

Det var med blandede følelser jeg dro meg opp av sengen lørdag morgen for å teste ut TOR. Ganske skeptisk i forhold til grafikk, og det at det er et BW MMO. BW har jo hatt en vanvittig suksess på singleplayer spill. Men jeg hadde ihvertfall intrykk av at dem prøvde å bite over mer enn dem kunne tygge.

Ble jo ikke mindblown av char creation, ei heller starten i spillet. Det var jo derimot utrolig trivelig med voice acting, og jeg syns den var bra. Jeg satt her i stua og lo for meg selv, takk og pris for at samboeren var på hundeutstilling. Hadde hun hørt meg sitte her og le av de sarkastiske kommentarene, tror jeg ikke tvangstrøya hadde vært langt borte.

Grafisk sett så var det som forventet, ikke veldig imponerende. Det var ihvertfall førsteinntrykket, men etterhvert så falt det mere i smak. Og det ble en verden jeg virkelig trivdes i, og jeg tror dem gikk rett vei her. Det er jo ikke grafikk som bestemmer om et spill er bra eller ikke.

Det var jo også veldig greit å bruke companions til å hente resurser osv, hadde en companion med deg for questing(om du gikk solo). Og sende en ut for å gjøre drittjobbene :p

Space combat var jo også som forventet, litt underholdende men samtidig ganske skuffende. Jeg håper vi på sikt vil se litt forandringer her. Det å sitte med en railshooter i sw er ikke helt drømmescenarioet.

Jeg gleder meg, blir nok flere gjennomspillinger med forskjellige klasser :)

Lenke til kommentar

Hva er nytt? Hva gjør dette anderledes fra andre MMO fortsett fra at det er Star Wars universet?

Ingenting...

Jeg synes dette viser hvor useriøs du er, for det du sier er faktisk helt feil. Det er mye nytt, og mange ting som er forbedret og gjort på andre måter i forhold til mange andre spill.

Og hvorfor skal man finne på noe nytt hele tiden? Ta det som er bra og gjør det enda bedre! Er Skyrim noe HELT nytt i forhold til Oblivion? Nei, det er samme spam museknappen for å slå med sverdet-combat, de har bare tweaket og ordnet litt, pluss lagt til ny verden. Men utover det er det klin lik. Er Call of Duty og Battlefield noe helt nytt? Nei, de tar det som er bra og gjør det enda bedre. Hvorfor skal ikke SWTOR få lov til det?

Poenget her er å skjønne at dette spillet ikke er et race mot endgame, men en opplevelse hele prosessen igjennom. Så en her tidligere som sa at "MMOS er bare endgame, det andre betyr ikke noe". Jeg blir lei meg av å se at ALT skal være likt Warcraft. Hva for noe tull er det?

Det SWTOR gjør er at det tar det som er bra fra andre spill, gjør det enda bedre, og i tillegg tar de Bioware-companions og story og mikser dette inn. De gjør noe nytt, men ingen revolusjon, og de legger til nye elementer.

Noe jeg tror er at folk egentlig er drittlei av Warcraft, og at alt som kommer og bygger videre på det, automatisk blir underkjent, også hopper de tilbake dit igjen. Eller, så er det andre veien, at de er så påvirket av WoW at alt som er ulikt er dårlig. Prøver noen noe nytt, funker det ikke.. Men bare se på Call of Duty! De gir ut samme røkla år på år, og dette er det tredje/fjerde spillet som nesten er helt identisk med de foregående. Er det greit?

Endret av Selvin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...