Gå til innhold

Star Wars The Old Republic - Tråden!


Anbefalte innlegg

Tvunget til å groupe? Snakker om? Du KAN gjøre heroic questa, men ikke! Samme med flashpoints, er ikke noe du må gjøre. Har selv skippet flesteparten av heroic questa, og føler ikke jeg mister så mye xp pga det. Foretrekker, som deg, å soloe når jeg lvler en char.

 

Har nå lvlet en Sith Assassin til 21 og en Imperial Agent til lvl 10, og må si at jeg elsker dette spillet. Har på følelsen at jeg kommer til å spille dette spillet i lang tid fremover, både i high-lvl og levle alts, ettersom jeg er en queste-hore og liker å lvle chars, så kommer jeg nok til å PRØVE å lvle hver class til 50.

Javel? Da har jeg missforstått. Men den ene delen av soloquestet mitt er da vitterlig nede i et høl jeg ikke hadde sjans til å overleve alene på den levelen jeg fikk det hvertfall. Eller har jeg nok en gang missforstått?

 

Uansett syns jeg det er ekstremt unødvendig med slik grouping så tidlig. De kunne heller hatt de som soloquests spør du meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tvunget til å groupe? Snakker om? Du KAN gjøre heroic questa, men ikke! Samme med flashpoints, er ikke noe du må gjøre. Har selv skippet flesteparten av heroic questa, og føler ikke jeg mister så mye xp pga det. Foretrekker, som deg, å soloe når jeg lvler en char.

 

Har nå lvlet en Sith Assassin til 21 og en Imperial Agent til lvl 10, og må si at jeg elsker dette spillet. Har på følelsen at jeg kommer til å spille dette spillet i lang tid fremover, både i high-lvl og levle alts, ettersom jeg er en queste-hore og liker å lvle chars, så kommer jeg nok til å PRØVE å lvle hver class til 50.

Javel? Da har jeg missforstått. Men den ene delen av soloquestet mitt er da vitterlig nede i et høl jeg ikke hadde sjans til å overleve alene på den levelen jeg fikk det hvertfall. Eller har jeg nok en gang missforstått?

 

Uansett syns jeg det er ekstremt unødvendig med slik grouping så tidlig. De kunne heller hatt de som soloquests spør du meg.

 

Det er noe du har misforstått ja. Man kan soloe hele class questen, det er jo meningen. Men deler av class questen ligger i samme området som andre heroic quester utføres, men du trenger slettes ikke gå til de plassene.

 

Jeg soloet meg til lvl 15 igår med en Gunslinger, fikk mitt eget skip tilbake. Noen lvl 10 elite mobs når man selv er lvl 10-11 er ingen problem. Du må bare bruke mere enn skillene på 1 og 2 knappene. Jeg traff aldri mere enn en elite-mob i slengen, og de går greit ned så lenge man dreper addsene først.

Døde kanskje et par ganger på endboss i noen deler av oppdraget, men healet, kom tilbake og lærte av feilene mine (ikke stå midt i en AOE-flammekaster)

 

Du har jo companion også. Det er bygd slik at du skal kunne spille class questene alene, du skal ikke tvinges til å gå i group med noen så man må stå rundt og vente på å få ei gruppe for å spille videre. Heroic 2+ questene kan fint bare ignoreres, du mister bare noe loot og XP du kan få andre steder anyway.

Ingen story quests er heroic.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Det er noe du har misforstått ja. Man kan soloe hele class questen, det er jo meningen. Men deler av class questen ligger i samme området som andre heroic quester utføres, men du trenger slettes ikke gå til de plassene.

 

Jeg soloet meg til lvl 15 igår med en Gunslinger, fikk mitt eget skip tilbake. Noen lvl 10 elite mobs når man selv er lvl 10-11 er ingen problem. Du må bare bruke mere enn skillene på 1 og 2 knappene. Jeg traff aldri mere enn en elite-mob i slengen, og de går greit ned så lenge man dreper addsene først.

Døde kanskje et par ganger på endboss i noen deler av oppdraget, men healet, kom tilbake og lærte av feilene mine (ikke stå midt i en AOE-flammekaster)

 

Du har jo companion også. Det er bygd slik at du skal kunne spille class questene alene, du skal ikke tvinges til å gå i group med noen så man må stå rundt og vente på å få ei gruppe for å spille videre. Heroic 2+ questene kan fint bare ignoreres, du mister bare noe loot og XP du kan få andre steder anyway.

Ingen story quests er heroic.

Javel? Sist jeg prøvde å komme meg til den plassen for Story-line questet så var det flere elite mobs i veien.

 

Men for all del, artig spill. Og en god del bedre enn en del andre MMOs som har kommet etter at WoW enteret markedet.

Lenke til kommentar

Men du klarer en elite mob. Kanskje to. De er ikke så farlige som de ser ut til. Og det går også å bare drite i combat og springe fra dem, de står ikke direkte i veien heller så du kan unngå å aggroe dem. Sett companion på defensive så han ikke flyr på alt han ser :)

Det er ikke noe krav å ha gruppe til disse oppdragene, de fokuserer jo på historien til deg som spiller, ikke noen andre sin. Evt andre i gruppa bare henger på og må se alle cutscenene og samtalene på sin skjerm også. Jeg klarte hvertfall alle story-questene med to karakterer opp til level 15. Så gadd jeg ikke spille mere, vil ikke bli dritlei lenge før spillet går live :)

 

Men til noe helt annet. Så på twitter at betaen slutter Monday 11:59pm CST. Blir det kl 0700 tirsdag morgen?

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Det er noe du har misforstått ja. Man kan soloe hele class questen, det er jo meningen. Men deler av class questen ligger i samme området som andre heroic quester utføres, men du trenger slettes ikke gå til de plassene.

 

Jeg soloet meg til lvl 15 igår med en Gunslinger, fikk mitt eget skip tilbake. Noen lvl 10 elite mobs når man selv er lvl 10-11 er ingen problem. Du må bare bruke mere enn skillene på 1 og 2 knappene. Jeg traff aldri mere enn en elite-mob i slengen, og de går greit ned så lenge man dreper addsene først.

Døde kanskje et par ganger på endboss i noen deler av oppdraget, men healet, kom tilbake og lærte av feilene mine (ikke stå midt i en AOE-flammekaster)

 

Du har jo companion også. Det er bygd slik at du skal kunne spille class questene alene, du skal ikke tvinges til å gå i group med noen så man må stå rundt og vente på å få ei gruppe for å spille videre. Heroic 2+ questene kan fint bare ignoreres, du mister bare noe loot og XP du kan få andre steder anyway.

Ingen story quests er heroic.

Javel? Sist jeg prøvde å komme meg til den plassen for Story-line questet så var det flere elite mobs i veien.

 

Men for all del, artig spill. Og en god del bedre enn en del andre MMOs som har kommet etter at WoW enteret markedet.

 

Hvilken klasse spilte du? Har tatt både Sith Warrior og Sith Inquisitor igjennom start planeten (det ble level 1-12 for min del da jeg er glad i å slakte monstre) og har kjørt utelukkende solo til nå, uten noen større problemer egentlig. Har hvertfall ALDRI opplevd at story / class quests har krevd at jeg må kjempe meg forbi umulige motstandere, men det er riktignok to heroic dungeons / oppdrag like i nærheten av det ene, men for å aksessere disse må du faktisk igjennom en barriere som ikke hadde noe som helst å gjøre med class questet mitt å gjøre.

 

Klarer jo fint å gjøre disse "heroic" gruppe oppdragene solo når du har fått companion og du faktisk vet hvordan du bruker han / hun kombinert med dine egne ferdigheter.

 

 

 

Men sant skal sies at Star Wars The Old Republic gir deg langt større utfordring i løpet av start området / planeten enn de fleste andre MMO-spill jeg har spilt det siste tiåret. Og dette er utelukkende positivt mener jeg da jeg faktisk spiller et spill for å bli utfordret og ha det moro, ikke bare for å slakte alt og ingenting uten noen form for utfordring overhode. Men noe krav til å danne grupper har jeg til gode å se, med unntak av Black Talon flashpoint ved level 11-16 eller hva det er? Men at gruppe dungeons på lav level er utelukkende positivt, du kan fint unngå dem om du ønsker det samtidig så er dette tross alt et MMO-spill så det skal ikke være sånn at du ikke må forholde deg til andre spillere før level 50.

 

 

Personlig er spillet mer eller mindre akkurat det jeg forventet det skulle være, det er en ren kryssing av World of Warcraft og Knights of the Old Republic, akkurat det jeg ønsket, håpet på og forventet. Det har jo aldri vært snakk om at Bioware skulle revolusjonere MMO-markedet, de sa jo tidlig at det ikke ville være noe nytt og intuitivt kampsystem eller noe slikt, men at det skulle holde seg til de gode, tradisjonelle og trygge formlene og skape et historie drevet MMO-spill som vi aldri før har sett og det er vell nettopp det Bioware gir oss med SW:ToR.

 

 

De som håpet på at The Old Republic skulle bringe noe helt nytt og friskt er kanskje skuffet, men å si at spillet er dårlig bare fordi det ikke er spesielt nyskapende når det kommer til MMO-spillmekanismer blir jo bare tull. Det blir som å si at et FPS er kjedelig for skytesystemet er det samme som det har vært de siste ti årene. For meg virker spillet bunnsolid, men jeg har på ingen måte nok erfaring med spillet til å si det på et generelt grunnlag ettersom jeg bare har sub-level 15 erfaring med tre av klassene i spillet, men det jeg har sett til nå lover godt og ettersom Bioware ser ut til å velge den trygge veien så tror jeg ting skal gå ganske så greit for seg.

 

 

Det eneste jeg har å utsette på spillet til nå er at klassebalanseringen ved lav level virker litt merkelig, men så har vell aldri MMO-spill vært og kommer aldri til å bli balansert før du nærmer deg maks level? Det å balansere alt innhold hele veien opp til maks er tilnærmet umulig og hva er egentlig vitsen med balansering av lavere levels i utgangspunktet?

 

Syntes det dog er veldig vanskelig å vurdere klassene, har selv stått mellom Sith Warrior: Marauder og Sith Inquisitor: Sorcerer og har nå spilt begge opp til level 12, har altså fått et generelt inntrykk av begge klassene og et minimalt inntrykk av Sorcerer og Marauder og konklusjonen er den at Sith Inquisitor virker temmelig overlegen og overpowered sammenlignet med Sith Warrior når det gjelder start planeten og level 1-12.

 

Hvor en Sith Warrior ser ut til å falle mellom to stoler, hvor klassen har for puslete DPS til å kunne utfordre noen Sith Inquisitor, samtidig som de har for puslete survior skills til å kunne bli sett på som noen skikkelig tanks ved level 1-12 så føles det hele temmelig halvveis ettersom du verken føler deg spesielt mer solid enn en Sith Inquisitor samtidig som du dreper monstre vesentlig tregere og mindre effektivt. Det at du må bygge opp Rage, kontra en Inquisitor som bare kan pøse ut hele arsenalet sitt med en eneste gang gjør jo også en stor forskjell ved lavere levels.

 

 

Tenkte dette kanskje forandret seg når jeg valgte advanced class, da det virker som Bioware har har fokusert Sith Warrior (før du velger advanced class) til å handle mindre om ren DPS og heller være en slags dårlig tank / dps combo som fungerer dårlig solo. Mens Sith Inquisitor på sin side ser ut til å handle mer eller mindre utelukkende om DPS? Men selv etter å ha valgt Marauder og brukt noen talent points så virker de temmelig veike i PvP og questing enn hva Sith Inquisitor Scorer gjør og det merkelige er jo at på grunn av høyere DPS og da spesielt ranged DPS og flere crowd control abilites så virker det lettere å overleve med en Scorerer sammenlignet med Marauder samtidig som du har bedre DPS så for øyeblikket sliter jeg litt med å se hvorfor jeg skulle velge Marauder om jeg ønsker å spille en DPS karakter?

 

 

Men igjen så kan jo dette fort forandre seg på høyere levels, men jeg syntes at ting er tunet på en måte som går klart i favør Scorerer over Marauder level 1-15.

Lenke til kommentar

Har sitti stort sett hele helga, ganske så fornøyd. Litt merkelig grafikk på ansiktene til folk i samtaler, men ellers er jeg veldig overbevist. Testet Trooper/Commando opp til level 18 (var litt morro, klarte ikke stoppe, fikk romskip og alt), Sith Warrior/Marauder (level 12) samt Jedi Consular og Imperial Agent som ikke kom seg av startplaneten.

 

Blir forhåndsbestilling i løpet av dagen, håper på litt early access :)

Lenke til kommentar

Litt av problemet til SWTOR og en del andre MMOs som kom etter WoW er at de gjør alt de kan for å ikke være WoW, i stedet for å la seg inspirere av alt det som er bra.

 

Jeg har spilt og betatestet samtlige større MMOs siden WoW og spesielt Aion og desverre også SWTOR går begge i samme fella.

Det er at en blir mer eller mindre tvunget til å groupe på lav level for å komme videre. Hva faen liksom? Grouping, dungeons/raids hører hjemme når en er max level, eventuelt litt før. Ikke når jeg knapt nok har begynt å levele.

På low level ønsker jeg å bruke tiden min på å levele til max level, ikke sitte å tvinne tomler mens jeg venter på groupp til noe drit jeg gjennom.

 

Du skulle jo tro at levelingsystemet i WoW burde være det letteste for andre MMOs å kopiere uten at det går på bekostning av egene ideer/konsepter.

 

Jeg syns SWTOR er relativt artig, det har mye bra gående for seg, også er det liksom Star Wars da. :)

 

Altså, du blir ikke tvunget til noe som helst som en sa tidligere. Itillegg så er det ikke alle som er som deg, jeg liker å groupe med karakteren min når jeg kan det, dette er liksom et MMORPG og da er det koselig å spille sammen med flere mennesker, + at man kan lære klassen sin bedre å kjenne tidligere, enn om man venter til max level. Personlig haaaater jeg når hele spillet er mulig å soloe seg til max level, fordi produktet av det suger i grupper, og gruppene må da lære han/henne hvordan de skal spille i gruppesammenhenger. Personlig skjønner jeg ikke hva folk stresser om med å nå max level, SWTOR handler mye om story i mine øyne, og jeg planlegger å nyte hvert eneste level.

 

Som sagt, ingen må groupe om de ikke vil, det er et valg de KAN ta. Jeg tar det valget selv, og jeg liker det. Det er morsomt at man får dark/lightside choices i disse gruppe instansene også.

Lenke til kommentar

Nå er vi ganske mange som sier at du ikke trenger å groupe for å gjøre story questene, så det er ingenting å kritisere for egentlig.

 

Men de vil jo såklart at folk skal spille sammen i et nytt MMORPG, så de har slengt inn group instancer ganske tidlig for å oppfordre folk til å spille sammen og bli kjent med hverandre. Men det er på ingen måte noe tvang, og man får ikke "epic gear" på lvl 10 uansett.

 

Du kan lett bare lukke chatvinduet og late som du spiller et singleplayer spill. Men da blir du sittende og trykke F5 (quicksave) foran store encounters :D Det gjorde jeg et par ganger hvertfall.

 

På min første karakter dosa jeg gjennom heroic 2+ instancene alene på startplaneten, men jeg ventet til jeg var lvl 10, og instancene var lvl 5 og lvl 7, så jeg klarte greit å soloe alt sammen med companion min. Gadd ikke bry meg med dem på den andre karakteren, fikk ingenting spesiellt loot uansett.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Rakk å teste 2 klasser i helga: Jedi Consular: Shadow (level 13) og Bounty Hunter (level 17). Synes begge var relativt greie, men jeg synes "fun"-faktoren på Bounty Huntern var mye høyere. Plenti av light/dark valg og morsomme class-quests.

 

Brynet meg på Black Talon flashpointet med 2 sith'er, hvor jeg (som Bounty Hunter: Mercenary) tok meg av healingen. Fungerte helt fint.

 

Tror nok det blir en slik jeg spiller ved launch også.

Kanskje jeg skal bli med i en norsk klan også. Spesielt med tanke på crafting og flashpoints. (Du kan gjøre flashpoints flere ganger for å få commendations som brukes til å kjøpe spesiellt utstyr).

 

Fikk også testet cybertech crafting, som lager mods for armor/våpen, implantater og droide-deler (for droid-companion).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...