Gå til innhold

Star Wars The Old Republic - Tråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bah, frustrerende å måtte ha 2GB ledig plass på C: for å få spilt.

Jeg har ikke det, jeg har langt i fra det (noe som er merkelig mtp. at jeg ikke har et eneste spill og nesten ingen programmer installert der, ei har jeg mine dokumenter lokalisert der eller andre ting).

Prøv å kjøre CC cleaner på C:. Det frigjorde 20GB hos meg, selv om jeg ikke fant noe å slette manuellt heller.

Lenke til kommentar

Da har det blitt mange timer med Star Wars her...kunne holdt på lenger men nå stopper jeg for å vente på retail utgaven. Etter å ha testet alle klasser på begge sider så synes jeg det meste er blitt gjort et par hakk bedre på omtrent samtlige punkter på Empire siden. Alt ifra npc,historie og områder er bare mer interessant.

Om det er 1 ting som bekymrer meg litt så er det om hvor mye mer blir det av endeløse korriodorer som leder til litt større rom som videre fører til mer korridorer...alle med samme noe kjedelige design og dem vanlige "space" invetaret som kasser og rør.

Force klassene er så langt spesielt i starten ganske så OP...men dette jevner seg nok fort utover.

Lenke til kommentar
Som jeg forsto det før betaen skulle det være mange planeter av forskjellig størrelse. Noen er små og er bare et hus eller to. Omtrent som Normandy om du har spilt Mass Effect. Andre igjen er som hele Shire eller Ered Luin, for dere som har spilt LotRO. Så hvor stor er områdene egentlig? Er det store områder som i LotRO, men delt opp i små områder som i AoC? Har ikke mulighet til å teste betaen, og venter på spillet uansett. Selv om "alle" skulle hate det er det tross alt bare en beta, og jeg har kjøpt og betalt spillet fra før. Jeg har ingenting å tape på å prøve det selv, og for alt jeg vet kan det være morsomt. Selv DC Universe Online var morsomt ganske lenge, :) Frister faktisk å reinstallere det. :)

Aldri spilt LOTRO, så det vet jeg ikke. Men sammenlignet med WoW må jeg si at SWTOR både ser, og føles, enormt stort og detaljerikt ut. Jeg savner ikke den "sømløse" følelsen ifra WoW. Som hovedsakelig eksisterer fordi alle kartene er limt sammen, og fordi man kan fly rundt.

SWTOR er hvertfall ikke inndelt i små områder, føler jeg. Snarere inndelt i større områder med naturlige barrierer, ala WoW, men uten flying mounts.

Lenke til kommentar

Uff, dette var skuffende saker. Lukter som nok en AoC 2.0.

Er tilsynelatende flere amerikanere og europeere denne helgen som spiller SWTOR enn WoW, så det tror jeg nok ikke. Hvertfall ikke i form av "suksess". AOC har jeg ikke spilt, så det kan jeg ikke si noe om, men at SWTOR er så voldsomt "inndelt" går jeg ikke med på. Og jeg har spilt igjennom alle sonene på Tython, Ord Mantell, Korriban, Hutta, Coruscant, Dromund Kaas, og Taris, og har begynt på Nar Shadda :)

Lenke til kommentar
Liker ikke social points. Trodde man fikk det ved å gjøre heroic quests i grupper, men er visst kun om man leverer vanlige soloquest i grupper. Rart.

Tror det skal fungere for alt du gjør i grupper. Du får mest social points ifra flashpoint dialoger.

Space battles var artig første gang, helt til jeg fant ut at de gjentas om og om igjen. Ingenting random med de, samme onrail shooting hver gang.

Du får nye space missions hver 10'e level. Det er en alternativ sak å gjøre, og gir ganske mye XP, credits og commendations.

Sende crewmebmer ut på tur er en fin måte å bli kvitt no credits, men ble fort gammelt da de kommer igjen med enda en gem jeg ikke trenger eller en companion gift som ingen av mine vil ha.

Du må velge riktig mission. En av grunnene til at de eksisterer er for å ødelegge for gull(credit)-selgere, og for å gjøre levelling lettere. Materialer finner du bare ut i felten, så mangler du skillpoints f.eks kan du sende ut en companion på en gathering mission. Dessuten må du gjøre spesielle gathering missions for å få spesielle materialer til å crafte de gode tingene.

Pvp er totalt kaos, hvertfall hvis du er lvl 10 og møter lvl 38 ellerno. Ja du har en buff for å balansere hvor kraftig du er, men ingen buff kan erstatte skills du ikke har ennå.

PVP er den eneste delen av spillet jeg IKKE liker så langt.

Mest skuffende MMO så langt, imo. Helt elendig grafikk for å være 2011/2012 og en klone av alle andre MMO's der ute, bare med lys-sabler ^^

Vel, smaken er som baken :) At SWTOR skulle være mer skuffende enn noen andre MMO'er som er sluppet så langt kan jeg dog ikke gå med på. Det er jo et MMORPG spill i MMORPG sjangeren, så jeg synes også det blir feil å kalle det for en klone. Det blir som å kalle Modern Warfare 3 en Wolfenstein 3D klone osv.

I det hele tatt forundrer det meg at mange der ute så ut til å forvente seg at SWTOR skulle være Gears of War med sabler og laserpistoler. Aner ikke hvor folk har fått det inntrykket.

Når det gjelder grafikken: Om tre år kommer Skyrim til å se ut som dritt. Det har allerede begge bena godt plantet i "The Uncanny Valley". SWTOR, i likhet med WoW, har stilisert grafikk, som holder seg bedre over årenes løp, og krever vesentlig mindre systemressurser.

Sitter på en 3 år gammel PC her (dog med nyere skjermkort) og kjører 1920x1200, og alt på maksimum med 50-100 fps. Det er viktigere å ha flyt i et onlinespill enn det er å ha bisarr fotorealisme som falmer etter noen få år :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

En liten oppdatering alle som har oppegående nVIDIA GeForce skjermkort. Den siste BETA-driveren fra nVIDIA, nærmere bestemt GeForce 258.79 fungerer mildt sagt elendig med den siste BETA-klienten av Star Wars The Old Republic.

Alt fra tekstur pop-in, korrupte teksturer til skjermkortdriverkrasjer og alt mulig rot.. Ikke spesielt god eller stabil ytelse er det med de heller.

Etter mye frem og tilbake så har jeg funnet ut hvertfall for meg så fungerer GeForce 258.58 utvilsomt best, så for de som ønsker å teste ut og mest sannsynlig få seg en smule bedre spillopplevelse kan laste de ned her:

258.58 for Windows 7 and Vista 64-bit

258.58 for Windows 7 and Vista 32-bit

De skal fungere med både mobil og desktop skjermkort.

Lenke til kommentar

Når det gjelder grafikken: Om tre år kommer Skyrim til å se ut som dritt. Det har allerede begge bena godt plantet i "The Uncanny Valley". SWTOR, i likhet med WoW, har stilisert grafikk, som holder seg bedre over årenes løp, og krever vesentlig mindre systemressurser.

Sitter på en 3 år gammel PC her (dog med nyere skjermkort) og kjører 1920x1200, og alt på maksimum med 50-100 fps. Det er viktigere å ha flyt i et onlinespill enn det er å ha bisarr fotorealisme som falmer etter noen få år :)

Er enig i at MMOene heller bør satse på stilisert grafikk enn singelplayerspill.Men å bruke Skyrim som et eksempel på knallgrafikk blir for dumt, grafikken er bygget på en nokså gammel engine som er modifisert. Crysis kom for flere år siden , og det er enda ingen spill som slår det enda på grafikken.AT bra grafikk falmer etter noen år er uvesentlig så lenge gameplay er bra.

Lenke til kommentar

Jeg har fått blåskjerm tre ganger nå, skjer etter ca en times spilling. Kjipt! Dataen er overklokka og jeg hører viftene jobber bra under spilling, men takler den bf3 på ultra burde den jo takle dette?

Det spørs. Dersom du er en av de som har driverproblemer eller problemer med shadere er det mulig GPU'en jobber overtid. Eneste måte å finne ut av dette er jo å klokke ned :)

Lenke til kommentar

Jeg har fått blåskjerm tre ganger nå, skjer etter ca en times spilling. Kjipt! Dataen er overklokka og jeg hører viftene jobber bra under spilling, men takler den bf3 på ultra burde den jo takle dette?

Det spørs. Dersom du er en av de som har driverproblemer eller problemer med shadere er det mulig GPU'en jobber overtid. Eneste måte å finne ut av dette er jo å klokke ned :)

Så sant du ikke har over-utdatert maskin , er det egentlig ingen grunn til å overklokke når det gjelder spill :)

Jeg anbefaler også å laste ned gratisprogrammet Open Hardware Monitor , som måler alle verdier på maskinen din , high/low under full load osv , nyttig program :)

http://openhardwaremonitor.org/

Endret av Fleskelars
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...