Gå til innhold

Star Wars The Old Republic - Tråden!

Anbefalte innlegg

Crafting, grouping, instanser eller sosialisere.

Lite jeg har interesse av. Får satse på at det går å utforske, og at det blir stor variasjon i utstyret. Achivements kan også bli morsomt. :)

Det er en av de virkelig store manglene i SWTOR etter min mening. Jeg er også av typen som elsker å utforske. Husker i WOW betaen at jeg som lvl 3 orc hunter løp helt til Thunderbluff for å lære meg å skyte med rifle. Utrolig kult å kjenne "frykten" når du løper i en time for å finne veien blant x antall farlige skapninger i en enorm verden.

I SWTOR er det forholdsvis små "maps" med haugevis med instancer. Det hele føles veldig lukket og lite levende. Du får ikke den følelsen av å løpe rundt i en stor verden, det føles mer som om jeg spiller et singleplayer spill hvor jeg prøver å "runne" map'et + det finnes noen andre som gjør akkurat det samme samtidig med meg. Det var noe av det samme med AoC. Hater at de ikke kan lage en svær sømløs verden slik som i WOW :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utforskning er morro det... en stund. Men det er begrenset med ressurser BioWare kan bruke på å lage landskap uten innhold. Det er 17 planeter, og hver planet er 4-8 ganger størrelsen av en sone i WoW. Spillet er altså vesentlig større enn Warcraft. Men jeg kan forstå at det ikke føles slik, og at det føles lukket. Personlig tror jeg det har med det faktum å gjøre at man løper rundt på bakken, og løper tildels sakte (før level 14 når man får sprint, og 25 når man får speeder), noe som gjør at det kjennes ganske tregt.

Lenke til kommentar

Typisk. Setter meg ned for å endelig teste ut spillet, og så kræsjer det til dekstop.

Igjen og igjen og igjen.

Får feilmeldinga "this program encountered an error and needs to close" elns (den forsvinner før jeg rekker å lese alt), så nå blir det vel å google til man sovner og håpe man finner en løsning.

Lenke til kommentar

imponert over hvor stabilt og laggfritt det har vært. Veldig få lagspikes, og ikke crasha en gang.

Har blandede følelser her. Classquest er veldig bra, selv om jeg føler at de fleste valgene er en illusjon. de andre questene jeg fant var fine i starten, bortsett fra veldig mye løping frem og tilbake til tider. Nå på lvl 20 har det dabbet litt av. Sidequestene er mer og mer grindfølelse, og ytterst få har en god story bak seg.

Liker ikke social points. Trodde man fikk det ved å gjøre heroic quests i grupper, men er visst kun om man leverer vanlige soloquest i grupper. Rart.

Space battles var artig første gang, helt til jeg fant ut at de gjentas om og om igjen. Ingenting random med de, samme onrail shooting hver gang.

Sende crewmebmer ut på tur er en fin måte å bli kvitt no credits, men ble fort gammelt da de kommer igjen med enda en gem jeg ikke trenger eller en companion gift som ingen av mine vil ha.

Pvp er totalt kaos, hvertfall hvis du er lvl 10 og møter lvl 38 ellerno. Ja du har en buff for å balansere hvor kraftig du er, men ingen buff kan erstatte skills du ikke har ennå. Må ha en slow og en interrupt før pvp er artig. Hutball derimot er ikke artig uansett. Den andre warzonen hvor du slåss over kanoner for å skyte ned motstanderens skip derimot var veldig artig.

Som andre har sagt før meg, sitter med en lite AoC følelse, men misforstå meg rett, jeg håper jeg tar feil.

**edit: glemte en ting. I begynnelsen fant jeg flere datacrons rund omkring. (skjulte "bokser" som gir exp eller statbonus o.l) Etter startsonene har jeg ikke funnet en eneste en. Enten er det for få av de, eller så er det veldig godt gjemt. Føler at exploration ikke har noe for seg. Er det no nyttig et sted så blir du sendt dit på et quest, får jeg følelsen av. Ingenting er der uten grunn virker det som. (mulig jeg har blitt bortskjemt av skyrim der :p)

Endret av garnok
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kom igjen a gutta.. :(

Er bare lvl 6 eller 7 og storkoser meg, for håpe jeg ikke sitter igjen med samme intrykk som dere ettervært :p

Men er det et spill som kunne ha tatt tronen fra wow er det jo nettopp Star wars universet, utrolig mange har sett filmene og har et forhold til det, synd de ikke har fått til alt det potensiale de har

Lenke til kommentar

Utforskning er morro det... en stund. Men det er begrenset med ressurser BioWare kan bruke på å lage landskap uten innhold. Det er 17 planeter, og hver planet er 4-8 ganger størrelsen av en sone i WoW. Spillet er altså vesentlig større enn Warcraft. Men jeg kan forstå at det ikke føles slik, og at det føles lukket. Personlig tror jeg det har med det faktum å gjøre at man løper rundt på bakken, og løper tildels sakte (før level 14 når man får sprint, og 25 når man får speeder), noe som gjør at det kjennes ganske tregt.

Som jeg forsto det før betaen skulle det være mange planeter av forskjellig størrelse. Noen er små og er bare et hus eller to. Omtrent som Normandy om du har spilt Mass Effect. Andre igjen er som hele Shire eller Ered Luin, for dere som har spilt LotRO. Så hvor stor er områdene egentlig? Er det store områder som i LotRO, men delt opp i små områder som i AoC? Har ikke mulighet til å teste betaen, og venter på spillet uansett. Selv om "alle" skulle hate det er det tross alt bare en beta, og jeg har kjøpt og betalt spillet fra før. Jeg har ingenting å tape på å prøve det selv, og for alt jeg vet kan det være morsomt. Selv DC Universe Online var morsomt ganske lenge, :) Frister faktisk å reinstallere det. :)

Lenke til kommentar

Er det bare én europeisk server på engelsk? Eneste jeg ser er Lenico Gargantuan, og den er dessverre PVE...

det kan no ikke stemme. Hos meg er det 13 europeisk servers

Såg faktisk bare den ene. Men men, gjorde valget lett :p

Så full liste etter jeg var ferdig å spille. Vet ikke hva som skjedde, men men---

Veldig uvant å styre etter å ha spilt Skyrim, ellers bra.

Lenke til kommentar

Jeg hater absolutt ingenting, og har vel spilt beta i 20 timer til nå i helga. Startområdene er mange soner, og når du kommer bort derfra og til hovedplanetene som Coruscant, er den hinsides gigantisk. Det er som å komme ut av sewers i Oblivion, man bare ser uendelige rekker med høye metallhus, masse flyvende trafikk, og masse soner. Driver fortsatt og chaser etter svinet som stjal skipet mitt (Smuggler class quest). Har en imperial på lvl 12 og en rebel på lvl 12.

Det med at servern er French eller German har ingenting å si, alt i spillet er på engelsk uansett. Det er bare større sjans for å treffe tyskere eller franskmenn der.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

At serverne er fulle skulle jo bare mangle. Det er jo en såkalt stresstest for å teste servere og pågang. Under min spilletid har jeg stadig fått opp vinduer med spm om synspunkter og erfaringer mens jeg faktisk spiller. Det er den mest profesjonelle stresstesten jeg har vært med på noen gang og det er ganske mange :)

Endret av Raggz1967
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er det bare én europeisk server på engelsk? Eneste jeg ser er Lenico Gargantuan, og den er dessverre PVE...

det kan no ikke stemme. Hos meg er det 13 europeisk servers

Såg faktisk bare den ene. Men men, gjorde valget lett :p

Så full liste etter jeg var ferdig å spille. Vet ikke hva som skjedde, men men---

Veldig uvant å styre etter å ha spilt Skyrim, ellers bra.

haha ja. jeg holder på å trykke på "E" hele tiden for å snakke med folk og åpne/trykke på ting. Ender opp med å sette meg ned i cover overalt.

Lenke til kommentar

Kom igjen a gutta.. :(

Er bare lvl 6 eller 7 og storkoser meg, for håpe jeg ikke sitter igjen med samme intrykk som dere ettervært :p

Men er det et spill som kunne ha tatt tronen fra wow er det jo nettopp Star wars universet, utrolig mange har sett filmene og har et forhold til det, synd de ikke har fått til alt det potensiale de har

Er selv veldig positivt overrasket over spillet:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...