Gå til innhold

Star Wars The Old Republic - Tråden!

Anbefalte innlegg

Om beta kun varte en uke for alle ville ikke feedback blitt bra nok, så jeg syns det er bra at mange av de som får beta får holde på mer enn en weekend/en uke.. Om jeg får beta velger jeg ihvertfall ikke Bounty Hunter, det er 100% sikkert!

Hva får deg til å si det? før hadde man mulighet til å starte som lvl 44 for å teste end game delen av spillet. Det de ikke klarer å rappotere på ei uke kommer ikke til å bli rappotert tror no jeg.

Og du velger ikke BH fordi at det er det du skal spille ikke sant?

Men så prøver du en IA og spiller han til lvl 20, det er "nesten" det samme som å spille en BH.

Så du mener at en som starter på lvl 44 og spiller en uke kjenner classen like godt som en som starta fra lvl 1? Starter man fra lvl 1 og jobber seg oppover lærer man seg hva som funker og ikke funker, man får mer peiling på "rotations" og den type ting, og kan dermed gi bedre feedback. En som starter på lvl 44 vet ikke disse, og vil enten gi blanke og bare kjøre på eller bruke litt tid for å finne ut hva som funker og ikke funker, og dermed vil verdifull tid til å se etter bugs/gi feedback bli brukt opp.

Hvem har sagt noe om at jeg skal spille med en Empire char i det hele tatt om jeg får beta? Tenkte å prøve den characteren jeg kommer til å lage en alt av sist, og hittil er det consular. Mao, resten lar jeg være og sparer den opplevelsen til release. Folk som prøver den classen de skal spille ved release, for så å whine om at "off, nå blir jo ikke spillet noe morsomt ved release" syns jeg ikke det minste synd på. Deres egen feil :)

Og som andre her sier, dette er ikke en demo, men en beta. Og i beta så tester man ting, gir feedback osv, man spiller det ikke som om det skulle vært ferdig release og så whine over det ene eller andre. Open beta/stresstest på server beta blir noe annet igjen, men fortsatt blir det for dumt å whine over bugs og slikt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du mener at Beta'n er for å lære klassen og rotasjoner?

Nettop det er en beta og ikke demo, og man skal teste tinger ikke lære rotasjoner og klasser. En som starter på lvl 44 klarer like fint å teste lvl 40-50 soner og instanser som en som levlet fra 1 - 44.

Og det jeg sa om at f.eks BH og IA har samme starter zone var for å poengtere at det er mye som er likt selv om man velger en annen klasse.

F.eks så har jeg også hørt at BH og trooper også er veldig likt. Abilities er helt like bortsett fra at det er andre våpen som utfører de.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Så du mener at Beta'n er for å lære klassen og rotasjoner?

Nettop det er en beta og ikke demo, og man skal teste tinger ikke lære rotasjoner og klasser. En som starter på lvl 44 klarer like fint å teste lvl 40-50 soner og instanser som en som levlet fra 1 - 44.

Og det jeg sa om at f.eks BH og IA har samme starter zone var for å poengtere at det er mye som er likt selv om man velger en annen klasse.

F.eks så har jeg også hørt at BH og trooper også er veldig likt. Abilities er helt like bortsett fra at det er andre våpen som utfører de.

Beta handler ikke om kun å gi feedback på diverse soner og det som hører til disse, eller hva?

Beta handler like mye om å gi feedback på de forskjellige klassene, hvordan de fungerer, abilities, dps osv.

For at man skal kunne gi korrekte og nøyaktige tilbakemeldinger på dette, så må man "kjenne" karakteren, dvs spillt den en stund fra start. Så jeg er enig med Sleggefettt, det er ugunstig å starte på f.eks lvl 44 for å gi slike tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar

Som El Fantasma sier, beta er ikke bare for å gi feedback om en sone og finne bugs der. Det er for å gi feedback for hele spillet, og rotasjoner og comboer er en del av det om du vil eller ikke. Ja, en på lvl 44 kan si at den abilitien gjør litt for lite skade, den gir litt for mye, men den ser kanskje ikke hele bildet slik som en som starta på lvl 1. Så jo, en del av betaen er for å lære seg classen slik at man kan gi konstruktiv feedback på den. Det er sikkert ikke noe problem å lage en class som har mange gode enkelt-abilities, problemet er å sy dette sammen på en tilfredstillende måte slik at det føles som en sammenheng. Jeg bruker A, fordi at det åpner for B, slik at jeg kan bruke C eller D, og så kanskje slenge inn en A, og avslutte med E. Sistnevnte rotasjon er det lettere å vite for en som starta fra scratch enn en som starter på lvl 44.

Så klart, det er ikke 8 fullstendig unike classes, de er mirrored til en viss grad. Men, det at du spiller f.eks. en trooper betyr ikke at du spiller en Bounty Hunter. Det er forskjellige zones og quests, abilities ser forskjellige ut og i flere tilfeller oppfører de seg forskjellige. Har trooper jetpack og svever i lufta mens han spruter ut raketter?

Så klart, spiller du i betaen forsvinner noe av førstegangsfølelsen siden du har samme interface og andre ting, men velger du en helt annen class, gjerne hos den andre factionen, så beholder du mest mulig av den følelsen.

Lenke til kommentar

Noen fler som har fått mail fra Bioware om passord bytte?

FIkk den e-posten jeg og. Ble faktisk litt skeptisk.

Men samtidig så var det vel ikke med noen link i mailen for å "enkelt" gjøre dette.

Ja, tenkte scamming med en gang jeg. men er en nyhet om det på swtor.com, så det er safe :)

Lenke til kommentar
General Game Testing Invites are now being sent to EU testers.

Sent Nov. 10: General Game Testing Invites

Who was invited: Testers from all European launch countries (see list here)

What was sent: General Game Testing Invites

Server locations: EU servers

Invite status: Invites will continue to be sent during today. E-mails can take some time to be sent, so please check your www.swtor.com/tester page to be sure!

Til dere som fremdeles bryr seg om beta :p

Lenke til kommentar
General Game Testing Invites are now being sent to EU testers.

Sent Nov. 10: General Game Testing Invites

Who was invited: Testers from all European launch countries (see list here)

What was sent: General Game Testing Invites

Server locations: EU servers

Invite status: Invites will continue to be sent during today. E-mails can take some time to be sent, so please check your www.swtor.com/tester page to be sure!

http://www.swtor.com/community/showthread.php?p=10635736#edit10635736

Lenke til kommentar

ingen beta invite funnet min vei nei.

Har også gitt opp Origin. Vart tvunget til å bestille spillet igjen etter jeg vart sendt fra live chat support til second tier support til shop support. Til slutt fikk jeg vite at det IKKE finnest noen muligheter å forandre payment options og rebestille er eneste utvei. Lar min DDE ordre ligge tilfelle de sender en mail for å spøøre etter kort info når de ikke klarer å trekke meg for spillet.

Lenke til kommentar

Dagen jeg sier at jeg ikke lenger føler noe behov for BETA på grunn av at release nærmer seg og jeg har Battlefield 3 å kose meg med så dukker det jaggu meg opp en fin liten mail med invitasjon til BETA Weekend. Passer ypperlig ettersom kjæresten ikke kan komme på besøk denne helga og jeg føler 2-3 dager med testing faktisk holder ettersom det straks er release.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...