Gå til innhold

Star Wars The Old Republic - Tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

sa opp selv... er ikke nokk spillere så en føler seg alene selv om man har et aktivt guild og dessuten så er opperations både normal og har så pisslett at det ikke er noe gøy å gjøre engang... 1 time så pfft.... så står man på ilum å jakter i flere timer med de andre eller la meg omformulere det så står man i flere timer på ilum å samler de forbanna daily go weekly sakene som tar deg ca 4 timer så resten av uka er det ikke en dritt å gjøre... pvp er håpløst med 2 klasser som er op go resten suger harde baller.... er glad jeg har skyrim og venter spent på nye titler.. får håpe det kommer noe som er verdt å bruke tid på snart. nå går jeg i skauen med hunden... god dag! :)

Lenke til kommentar
Da var subscription kansellert.

Spillet føles langt ifra massivt, føles ikke særlig online og heller ikke mulitplayer.

Synd men leit.

 

Spørs hva du legger i ordet massivt. Rent geografisk er spillet hinsides massivt. Men det er langt mellom andre mennesker ute i naturen, og iblandt føles det regelrett som singleplayer. Personlig synes jeg det er helt ok. Noe av det som irriterer meg mest når jeg skal queste er folk som spawncamper, eller gjør andre ting som ødelegger rytmen og oppdragsflyten.

 

Jeg digger faktisk det faktum at man får være litt ifred når man quester, at questene er så mange og så detaljerte. Det jeg ikke digger er når man VIL spille med andre, så må man stå i fleet og spamme. Det er ikke gøy. En LFG ville være å foretrekke. Det systemet som er nå, med flåte og flagg, har nesten alle ulempene ved en LFG, uten å ha noen av fordelene.

 

Jeg er dungeon junkie av natur, men det jeg gjør mest av i SWTOR er å spille solo, og det henger jo ikke helt på greip...

 

Regner med at vi må gi det noen måneder, kanskje et år, før vi får guilds som har en hensikt, og et organisert system for instances.

Lenke til kommentar

Du oppsummerer det ganske greit, SWToR leverer stort sett bra på alle områder utenom de som er essensielle for et MMO-spill, sånn som ståa er nå så skulle jeg ønske at Bioware og EA heller gikk for at Knights of the Old Republic III istedenfor SWToR. For SWToR klarer dessverre ikke å matche singleplayer opplevelsen og historien til KOTOR-spillene, samtidig som det ikke klarer å levere godt nok som MMO så det havner midt i mellom to stoler, dessverre.

Lenke til kommentar

Singleplayer biten, om man kan kalle det for det, er svært god.

Tenker da spesiellt på class quest. I tillegg er det faktisk en god del interessante side quest som "binder" historien sammen.

 

Problemet for min del, er at jeg gledet meg lenge og kjøpte SWTOR fordi det skal være et MMO.

Skjønner godt at Bioware bruker mye ressurser på quests, voice acting og den biten. Her overgår SWTOR alle andre MMOs jeg har spillt.

Problemet er at de helt åpenbart ikke har brukt nåkk ressurser og energi på multiplayer delen.

Synes heller ikke de håndterer community særlig bra.

Instanced plantes er en relativt god ide i utgangspunktet, men de har jo aaaalt for lavt maks antall spillere per instance.

Å løpe rundt på en svær planet med 30 andre spillere, på en server med "heavy load" blir for meg helt tullete.

Lenke til kommentar

Melee i SWTOR var totalt easymode. Jeg bare satte mitt logitech keyboard til å bashe 1-7 over ett sekund (global cooldown) og så satte jeg bare opp angrepene sortert på cooldown bortover shortcut linja med et svakt "anytime" angrep på slutten. Alt jeg behøvde gjøre var å hoppe vilt omkring og sørge for å ha facing mot target. Ranged dps og healers falt om som fluer. Ingen vits å jobbe mot objective i WZ heller siden dette ikke ga noe ekstra poeng. Antall kills var mye viktigere for valor og commendations.

 

Global cooldown er totalt talentløst i et pvp orientert kampsystem. Cooldown i det hele tatt er bare dumt. Burde kun brukes på et par OP "WTFGETMETHEHELLOUTOFHERE" skills (tenk Realm abilities i DAoC). Man er nødt til å ha et skill-køsystem med begrenset dybde (3) hvor gjentatte keybash bare bytter ut den siste i køen. Så må man justere preparation/casting time og execution time slik at tempoet blir håndterbart for de som har litt lav fps eller høy ping.

Lenke til kommentar

Du tuller vel, melee dps blir spist opp i wz på min server.

Selv om jeg har sett marauders med en del tier 2 og 3 pvp ting gjøre insane damage, 500k++

 

Man får ikke valor og commendations etter den fjerde medaljen lenger, eller har det ikke blitt implementert enda?

 

Hvis jeg ikke har misforsTått her, bruker du en exploit som gjør at du kan bruke flere abilities om gangen?

Lenke til kommentar

Du tuller vel, melee dps blir spist opp i wz på min server.

Selv om jeg har sett marauders med en del tier 2 og 3 pvp ting gjøre insane damage, 500k++

 

Man får ikke valor og commendations etter den fjerde medaljen lenger, eller har det ikke blitt implementert enda?

 

Hvis jeg ikke har misforsTått her, bruker du en exploit som gjør at du kan bruke flere abilities om gangen?

Nei det er ingen exploit egentlig. Men på grunn av global cooldown så kan en macro som bare trykker masse taster i rask rekkefølge sørge for at minst en av dem funker. Det blir som om du skulle selv bare trykke ned alle talltastene etter tur (keybash). Makroen frigjør deg fra å bruke en hånd på dette og du kan konse 100% på bevegelse og plassering. Dette fungerer bare med masse instant skills og global cooldown. Ellers ville det blitt ueffektivt.

 

Det er ingen som gjør 500k damage. De mest sinnsyke angrepene critter for rundt 5k om ikke de har endret hele spillet på 2 uker. Det er noen AOE angrep som kan gjøre fryktelig mye damage. Om melee folka blir "spist opp" så spiller de bare dumt. de skal flanke og angripe ranged dps og healers, helst bakfra. Når det er sagt er tanks også pretty much easymode.

Lenke til kommentar
Da var subscription kansellert.

Spillet føles langt ifra massivt, føles ikke særlig online og heller ikke mulitplayer.

Synd men leit.

 

Spørs hva du legger i ordet massivt. Rent geografisk er spillet hinsides massivt. Men det er langt mellom andre mennesker ute i naturen, og iblandt føles det regelrett som singleplayer. Personlig synes jeg det er helt ok. Noe av det som irriterer meg mest når jeg skal queste er folk som spawncamper, eller gjør andre ting som ødelegger rytmen og oppdragsflyten. Jeg digger faktisk det faktum at man får være litt ifred når man quester, at questene er så mange og så detaljerte.

 

Jeg har ikke abonnert på en god stund, og kommer neppe til å gjøre det igjen med det første. Men når det er sagt elsket jeg historiene og alt solo-innholdet i dette spillet. Jeg er og blir en solo-spiller av natur, så den biten er konge. Problemet er at jeg vil ha alternativer i et MMO, ikke være låst til solo.

 

Det jeg ikke digger er når man VIL spille med andre, så må man stå i fleet og spamme. Det er ikke gøy. En LFG ville være å foretrekke. Det systemet som er nå, med flåte og flagg, har nesten alle ulempene ved en LFG, uten å ha noen av fordelene.

 

Jeg er dungeon junkie av natur, men det jeg gjør mest av i SWTOR er å spille solo, og det henger jo ikke helt på greip...

 

Regner med at vi må gi det noen måneder, kanskje et år, før vi får guilds som har en hensikt, og et organisert system for instances.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke har lært av f.eks DC Universe Online. Der har vi en liste over alle Alerts, Raids, Duos og alt det der (DC's versjon av dungeons) og kan velge fritt hvilke(n) vi vil bli med i, hvilke(n) roller vi vil ha og bli ferdig med det. Deretter spiller vi normalt helt til vi får beskjed at om at instancen er klar, og så blir vi med uansett hvor vi er ved to, tre tastetrykk. I en av de nyeste patchene har de endret det en del, så det er enda enklere enn før å bli med og se hva vi kan bli med i. Faktisk kan vi melde oss på flere instancer på en gang om vi vil. Om vi vil bli med i en instance med venner er det bare å bli med i en gruppe. Da vil gruppelederen bli med i instancen, og resten av gruppen får valget om de vil bli med ham. Det er latterlig enkelt og effektivt. Hadde det vært noe lignende i SW: ToR hadde jeg f.eks valgt Black Talon -> Join -> Healer (selv på en planet) og ikke tenkt mer over det før jeg hadde fått muligheten til å velge "Join instance". I stedet må jeg stå og spamme /lfg i lang tid før jeg kanskje får noen som gidder å joine.

 

Edit: WTF? ( r ) ble endret til ®? Teit.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Jeg abonnerer fremdeles, men det er ting som etter min mening bør forbedres. Jeg tenker da først og fremst på PvP-delen og at det begynner å bli for få folk på serveren jeg spiller på. Jeg håper de slår sammen noen av serverne etterhvert.

 

Enspillerdelen i SWTOR var ganske underholdende synes jeg (SWTOR er min første MMO). Etter at jeg nådde level 50 begynte jeg å fokusere mer på dailies. I det siste har jeg også begynt med warzones og operations. Dette var ganske moro til å begynne med, men det begyunner å bli tynt med folk i lauget (bare 5-10 aktive spillere) og på serveren, og det gjør ting vanskeligere i forhold til å organisere ting i større grupper.

 

I ukene fremover vil jeg uansett bruke mer tid på Mass Effect 3. Etter at jeg er ferdig med ME3 vil jeg vende tilbake til SWTOR og se om de har klart å rette på noen av de nåværende problemene.

Lenke til kommentar

Er jeg den eneste som synes swtor virker ganske dødt? Er utrolig vanskelig å finne en gruppe for flashpoints, heroics osv... Er på bloodworthy og det er vel den største EU serveren, likevel ser jeg vanligvis bare 40 spillere på 1 planet, og 200-300 på imperial fleet max...

 

200-300 er jo mye i forhold til serveren jeg er på. Der er det sjeldent mer enn 40-50 på flåten :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...