Gå til innhold

Star Wars The Old Republic - Tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bah... håper på server merge snart. Etter endt første måned virket det som Kellian Jarro tømte seg :( Vanskelig å få solgt ting (selv purplestuff), vanskelig å rekruttere..osv osv.. Dog, Solgte 1xCorusca gem for 170k - heldigvis er noen litt for late.

Kjøpte 16stk av de gems forrige uke for å lage rakata relics, kostet 4.5k stk, syntes det var litt overpriced.

Men 170k??"!?!

 

Holy shit xD

Lenke til kommentar

Ja snakk om flaks. Sikker en som hadde kjøpt noen hundre millioner av en kineser elns.

 

Han spurte på trade om noen hadde en lilla stein og jeg svarte at jeg hadde en corusca. Så lurte han på om han kunne putte den inn i lys-sverdet sitt og jeg svarte at det var en crafting stein for å lage spesielle items. Det var tydligvis helt ok så vi møttes og han kjøpte steinen for 170k.

 

Hadde jeg ikke visst bedre, så var det en som hadde kjøpt noen til å levle opp karakteren hans og som hadde satt inn helvettes mye credits på kontoen hans :hmm:

 

Skulle ønske det gikk ann å bytte, eller kjøpe, sånn biometric dust. Jeg hadde ikke brukt for coruscaen, men jeg fant dem billig på GTN så jeg kjøpte litt. Profitt på det salget var jo veldig bra da

Endret av Cri
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812387491234

Hmm.. så ille er det kanskje ikke alikevel da, i og med at det høres ut som dere har det værre. På Imperial Fleet er det varierende mellom 40-80 og litt mer i helga. På republic siden er det det labert...men what the heck, hvem spiller republic lissom :p

 

Hey, jeg spiller republic på Kellian Jarro ;-) Men ja, det er blitt betydelig stillere de siste par ukene.. Ikke fått solgt noe som helst på lenge faktisk. Men kjøper jo ting selv, så antar at *noen* får solgt ting. På republic fleet er det sjeldent flere enn 50-60, som regel mellom 30 og 50 spillere i "prime time" på tidlig kveld. Nå er jeg usikker på om også fleet er splittet opp i instanser, så aner ikke om det egentlig reflekterer antall spillere på serveren. I forhold til SWG (det første året) føles det litt.. tomt... dog.

Lenke til kommentar

Håper de finner en måte å slå sammen instancene på så det blir litt mere folksomt. Det virker litt merkelig når beskrivelsen av Coruscant er "A planetwide city with over a trillion inhabitants", også ser man bare 10-12 NPC'r hengende på sin faste plass i gatene og en spiller springe forbi et par ganger i timen.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Håper de finner en måte å slå sammen instancene på så det blir litt mere folksomt. Det virker litt merkelig når beskrivelsen av Coruscant er "A planetwide city with over a trillion inhabitants", også ser man bare 10-12 NPC'r hengende på sin faste plass i gatene og en spiller springe forbi et par ganger i timen.

 

Enig. Akkurat det er vel det jeg misliker mest med spillet. Det føles liksom litt livløst og tomt til tider. Selv spiller jeg på Ludo Kressh og synes det blir litt vel tomt når det er 13 spillere på Hoth! (Riktignok på dagtid) Får jo aldri med meg noen på Heroics når det er slik.

Endret av hitman47
Lenke til kommentar

Og der var den posten rapportert. Bare patetisk å prøve å samle hits på den måten...

 

Håper de finner en måte å slå sammen instancene på så det blir litt mere folksomt. Det virker litt merkelig når beskrivelsen av Coruscant er "A planetwide city with over a trillion inhabitants", også ser man bare 10-12 NPC'r hengende på sin faste plass i gatene og en spiller springe forbi et par ganger i timen.

 

Enig. Akkurat det er vel det jeg misliker mest med spillet. Det føles liksom litt livløst og tomt til tider. Selv spiller jeg på Ludo Kressh og synes det blir litt vel tomt når det er 13 spillere på Hoth! (Riktignok på dagtid) Får jo aldri med meg noen på Heroics når det er slik.

 

Enig. Nar shaddah og de andre byplanetene føles bare helt døde ut.

 

Hoth derimot mener jeg bør føles øde ut, samme med tatooine. Det er tross alt ikke akkurat særlig folksomme plasser heller da ;)

Lenke til kommentar

Ble siste spikern i kista på SWTOR for meg. At man løper rundt i noe som skal være en enorm verden, uten å se så mye som ett annet menneske er helt latterlig. Endte opp med å resubbe WoW i for et par dager siden, og har vel egentlig ikke kikket tilbake. Føler dessverre at dette ble bare en ny versjon av Rift, eller et annet MMO som har prøvd seg på markedet de siste årene. Begynner å grunn å miste troa på GW2 nå også, med tanke på at de allerede har begynt å vurderer konsollversjon, noe som sjeldent fungerer veldig bra.

 

SWTOR har gode muligheter for å bli et bra spill, men må si meg enig med en del andre om at dette beklagligvis er en utvidet betatest. Kommer nok til å prøve igjen i løpet av våren med mindre WoW fremdeles interesserer meg eller hvis The Secret World blir verdt å se på.

 

Huff, er sjeldent negativ, men denne gangen ble det skivebom for min del.

Endret av DavidH
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812387491234

..

SWTOR har gode muligheter for å bli et bra spill, men må si meg enig med en del andre om at dette beklagligvis er en utvidet betatest. Kommer nok til å prøve igjen i løpet av våren med mindre WoW fremdeles interesserer meg eller hvis The Secret World blir verdt å se på.

..

Huff, er sjeldent negativ, men denne gangen ble det skivebom for min del.

..

 

Har ikke *spilt* noe særlig mmoer for min del (en del SWG i ymse iterasjoner), men har lest omtaler av de fleste som har kommet de siste 10 årene og argumentet over, dvs. i retning "det er grusomt, vi betaler for å spille beta" eller lignende går igjen i samtlige mmoer sluppet (som jeg har lest om ihverfall). Tror nok det bare er sånn det er innen sjangeren (desverre). Alternativt må man holde seg til ett spill i årevis til alle bugs i eksisterende innhold er fikset (alt nytt som introduseres er alltid buggy i større eller mindre grad).

 

Ser ut som du foretrekker den siste strategien, og det gjør sikkert mange andre også. Det gjør det desverre vanskelig å etablere noen varige større konkurrenter til WoW (som personlig overhodet ikke frister meg). Personlig foretrekker jeg sandbox tilnærming til mmo sjangeren, men det er nok gått av moten for lenge siden - døde vel helt med SWG. Så da sitter vi igjen med play-on-rails themeparks med lineær progresjon, slik som dagens unge spillere tydeligvis foretrekker det. Men uten toleranse for at feil fikses over tid kommer det kun til å bli wow igjen er jeg redd.

 

Min største skuffelse over SWTOR er nok som deg den over-aggressive instansieringen som gjør at man får følelsen av å springe rundt alene selv om det er tusenvis på hver server (i følge bioware). Dette henger kanskje sammen med at folk i dag forventer bra fps/ytelse selv på gjennomsnittelige laptops, desktop pc er minde og mindre vanlig tydeligvis. I tillegg er det veldig lite fokus på det sosiale aspektet i spillet, noe som jeg synes swg lyktes bra med. Kanskje det er for lite avhengigheter mellom spillere, eller mangel på chat-bubbles - ikke helt sikker på det, men det er liksom en terskel for å ta kontakt med andre som ikke var der i f.eks swg.

Endret av Slettet+9812387491234
Lenke til kommentar

Kan forsåvidt nevne at jeg også spilte EQ, DAoC og AO fra starten. Alle spilte jeg aktivt en god stund. Brydde meg svært lite om at AO inneholdt så mange bugs at du fikk lyst til å slutte konstant. Brydde meg også lite om at Mythic ødela mye av gleden med DAoC ved å forandre fullstendig på PvP- områdene. Brydde meg også svært lite om at EQ etterhvert hadde horribel grafikk, og sjeldent fikk en nevneverdig løft på det punktet. Men det var likevel noe jeg elsket med alle tre.

 

Sier dette for å understreke at jeg ikke er noen ny spiller innen MMO- sjangeren. Jeg tror rett og slett utviklerne må tilbake på tegnebordet, og finne ut av hva folk faktisk liker. For noe så grunnleggende som en levende sandbox verden virker veldig utfordrende å få til. I tillegg så har den formen for samhold som vi hadde i "gamle dager" forsvunnet fullstendig. Jeg hadde virkelig håpet at dette kom tilbake igjen med SWTOR, med tanke på at de valgte å ikke inkludere noen form for LFG- automatikk. Men de gikk i fella med å instansere hele spillet, istedenfor å oppmuntre til samarbeid.

 

Støtter også ditt utsagn om at det sosiale aspektet var mye bedre i SWG. Men kan dessverre ikke uttale meg altfor mye, siden min spillertid i SWG ble begrenset til omkring et halvt år pga mange bekjente som valgte andre spill, og jeg fulgte etter. På den tiden når MMO ikke var stuerent for alt i verden, så måtte vi få MMO- spillere i nærmiljøet trekke sammen.

 

Jeg krysser fremdeles fingrene for at neste spill i rekken klarer å holde folk interessert lenger enn noen få måneder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...