Gå til innhold

Star Wars The Old Republic - Tråden!


Anbefalte innlegg

Fra QA:

Aurozia: Will there be a dual specialization system in the future? Will there be a possibility of changing advance classes as well?

 

Daniel Erickson: We have no plans for switching advanced classes - which we see as fundamentally different class designs- but dual spec is in the works and coming soon.

 

 

NEEEEEI!!!!!

 

Fuck dual spec..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mente NEEEEEEEEI dualspec?!?! ><

Bytte mellom klasser er enda værre...

 

Folk må da for svarte klare å lære selg klassene sine vel? Bytte mellom healer og dps er bare tåpeligt.. Da kan jeg bare fly som dps i begynnelsen av diverse HM's fordi man som regel ikke trenger healer der. og så specce healer i bossen, og så gå DPS igjen etterpå.

 

Håper seriøst at de legger vekk tankene på dual spec.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig, folk må slutte å se på advanced klasser som en spec. Det er 8 klasser i SWTOR, ikke 4. Eneste forskjellen fra visse andre spill er at du må være lvl 10 for å bekrefte klassevalget.

 

Mener EverQuest 2 hadde Advanced Class også i starten, men det ble etterhvert endret så folk startet med dem. (jeg prøvde ikke spillet før jeg fikk en samling med fire expansions og hovedspillet, så er mulig jeg tar feil.) Det blir noe av det samme i Old Republic. Selv i gode, gamle Neverwinter Nights fikk vi Advance Classes som Black Guard og så videre. Det ga ikke mening å bytte klasse undeveis der, og det gir muligens enda mindre mening her.

Lenke til kommentar

Enig, folk må slutte å se på advanced klasser som en spec. Det er 8 klasser i SWTOR, ikke 4. Eneste forskjellen fra visse andre spill er at du må være lvl 10 for å bekrefte klassevalget.

 

Mener EverQuest 2 hadde Advanced Class også i starten, men det ble etterhvert endret så folk startet med dem. (jeg prøvde ikke spillet før jeg fikk en samling med fire expansions og hovedspillet, så er mulig jeg tar feil.) Det blir noe av det samme i Old Republic. Selv i gode, gamle Neverwinter Nights fikk vi Advance Classes som Black Guard og så videre. Det ga ikke mening å bytte klasse undeveis der, og det gir muligens enda mindre mening her.

 

Prestige classes i NWN. Forskjellen der, hvis de fulgte DND3.0 (3.5) regelsettet skikkelig, er at du bare kan velge PrC hvis du oppfyller kravene til klassen -viss Base attack bonus, spesifikke feats/skills og/eller class abilites du måtte inneha for å velge de forskjellige PrC, Det er heller ikke ett krav om å velge en PrC. Du kan kjøre løpet fullt ut med en av basisklassene. Men ang. det å bytte PrC, i D&D tror jeg ikke det er noe som hindrer deg i å ta flere PrC klasser om de ikke havner i konflikt med hverandre. Skjønt å ha en lvl her og en lvl der er kanskje ikke det mest nyttige i verden.

 

Men ja, jeg forstår poenget ditt :)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Ser ikke problemet med Dual Spec, seriøst. Det lar meg f.eks soloe med healeren/tanken min som DPS, og så dra tilbake til Flashpoints som healer/tank.

 

Det er akkuratt det, du burde rett og slett være kun healer eller tank, rett og slett ikke både. Jeg er nok den eneste som har mest bakgrunn fra lotro her, for der var det bare én ting du kunne være. DPS/Healer/tank/CC. Kun en av de klassene.

 

Jeg har ikke noe ønske om å være healer, for så å bare switche kjapt til DPS før en kamp. Dersom det blir slik at de må innom traineren er det jo bare å ta Exit Area (dersom i HM) og så er det bare å dra 100 meter til traineren.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe ønske om å være healer, for så å bare switche kjapt til DPS før en kamp. Dersom det blir slik at de må innom traineren er det jo bare å ta Exit Area (dersom i HM) og så er det bare å dra 100 meter til traineren.

Hva er problemet med å kjapt skifte mellom specs? Hvordan vil dette negativt påvirke deg?

 

Jeg har spilt WoW i 7 år, og når dual-spec kom, ble det ekstremt mye enklere for meg å spille. Hovedsaklig fordi jeg er en god nok spiller til å kunne håndtere to forskjellige sett med utstyr samt rotasjonskontroll på begge specsa jeg brukte. Faktisk hadde jeg opp til fire forskjellige sett på en karakter, som jeg ofte skiftet imellom. Hvorfor? Jo, fordi ikke alle guilds har 200 spillere. Om en healer er borte en dag, kan en som er DPS skifte til healing der det trengs. Og hvis vi har blitt gode på en fight, kan ene healeren skifte til DPS. Eller kanskje vi trenger en ekstra tank?

 

Dualspec øker fleksibiliteten til gruppa og guildet. Det øker spillbarheten, og det er noe folk ønsker seg. Jeg tar det imot med åpne armer, fordi jeg vet at jeg er veldig glad i å skifte roller, ofte.

 

 

PS: Klassen min i WoW var Druid, og jeg raidet aktivt som Tank, Melee-DPS, Ranged-DPS og Healer.

 

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe ønske om å være healer, for så å bare switche kjapt til DPS før en kamp. Dersom det blir slik at de må innom traineren er det jo bare å ta Exit Area (dersom i HM) og så er det bare å dra 100 meter til traineren.

 

Først og fremst, du kan allerede gjøre dette i dag, bare mere tungvindt.

 

En del ting i spillet baserer seg på at du skal ha 1-2 tanks, 1-2 healers og resten DPS.

En tank som DPS er ikke akkurat ideelt, og en healer som DPS er ikke ideelt. Så om man da er en gruppe på 8 mann som består av 4 tanks, 3 healere og 1 dps.. så er det veldig praktisk om man kan få lov til å bytte fra Tank til DPS specs uten at det skulle være så tungvindt.

 

Hvorfor det plager deg så mye at resten av oss får lettere tilgang til fleksibilitet som lar oss delta mere i gruppeaktiviteter skjønner jeg ikke.

Lenke til kommentar

Kaon under Siege? Det er jo fullt kaos :ohmy:

 

Nå er den jo patcha lettere. Mercs har ikke grapplinghooks/stuns som holder i 30 sec lenger. Har ikke vært der etter patchen, men det burde jo gjøre hele FP lettere i alle fall. Var egentlig forsynt etter å ha klart den og har ikke noe ønske om å ta den igjen med det første.

 

Directive 7 er min favoritt, den var skikkelig morsom. Lang, men morsom :)

Endret av Cri
Lenke til kommentar

Kaon under Siege? Det er jo fullt kaos :ohmy:

 

Nå er den jo patcha lettere. Mercs har ikke grapplinghooks/stuns som holder i 30 sec lenger. Har ikke vært der etter patchen, men det burde jo gjøre hele FP lettere i alle fall. Var egentlig forsynt etter å ha klart den og har ikke noe ønske om å ta den igjen med det første.

 

Directive 7 er min favoritt, den var skikkelig morsom. Lang, men morsom :)

Kaon er lett nå

 

Første boss (event), ha hele gruppa ved de to første turrets du aktiverer.

Andre boss, er enkel.

Bonus boss, kite han helt til NPCene i tunnelen, bruk exit area rett etter du har drept han for å despawne adds.

Siste boss, også enkelt.

 

:p

 

Dir7 kan gå til helvete, den andre bossen er shit hard.

Heldigvis fant vi ut en strategi å ta han ut, men det er likevel i siste liten :(

Endret av amir90 waits for alice
Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe ønske om å være healer, for så å bare switche kjapt til DPS før en kamp. Dersom det blir slik at de må innom traineren er det jo bare å ta Exit Area (dersom i HM) og så er det bare å dra 100 meter til traineren.

Hva er problemet med å kjapt skifte mellom specs? Hvordan vil dette negativt påvirke deg?

 

Jeg har spilt WoW i 7 år, og når dual-spec kom, ble det ekstremt mye enklere for meg å spille. Hovedsaklig fordi jeg er en god nok spiller til å kunne håndtere to forskjellige sett med utstyr samt rotasjonskontroll på begge specsa jeg brukte. Faktisk hadde jeg opp til fire forskjellige sett på en karakter, som jeg ofte skiftet imellom. Hvorfor? Jo, fordi ikke alle guilds har 200 spillere. Om en healer er borte en dag, kan en som er DPS skifte til healing der det trengs. Og hvis vi har blitt gode på en fight, kan ene healeren skifte til DPS. Eller kanskje vi trenger en ekstra tank?

 

Dualspec øker fleksibiliteten til gruppa og guildet. Det øker spillbarheten, og det er noe folk ønsker seg. Jeg tar det imot med åpne armer, fordi jeg vet at jeg er veldig glad i å skifte roller, ofte.

 

 

PS: Klassen min i WoW var Druid, og jeg raidet aktivt som Tank, Melee-DPS, Ranged-DPS og Healer.

 

 

Det er akkuratt det.. Hvorfor skal alt være så enkelt? Det er det jeg ikke helt ser. Hvorfor kan enhver idiot spille i raids og ting som skal være "vanskelige"? (jeg kaller ikke noen her idiot :p men, dere vet hva som finnes der ute! ^^) Jeg vil heller ha gode folk innen en klasse en litt gode innenfor 2. Hvis du er glad i å skifte roller ofte, da burde du jo rett og slett rolle flere klasser. Det er jo det klassene er der for; for å ha andre typer roller. Snart spiller det ikke noen ting om du roller Commando eller Sage. For du er jo healer eller dps uansett. Hva blir forskjellen mellom disse da? Da burde jo rett og slett alle rolle Commando pga Endurance buffen...

 

 

Jeg har ikke noe ønske om å være healer, for så å bare switche kjapt til DPS før en kamp. Dersom det blir slik at de må innom traineren er det jo bare å ta Exit Area (dersom i HM) og så er det bare å dra 100 meter til traineren.

 

Først og fremst, du kan allerede gjøre dette i dag, bare mere tungvindt.

 

En del ting i spillet baserer seg på at du skal ha 1-2 tanks, 1-2 healers og resten DPS.

En tank som DPS er ikke akkurat ideelt, og en healer som DPS er ikke ideelt. Så om man da er en gruppe på 8 mann som består av 4 tanks, 3 healere og 1 dps.. så er det veldig praktisk om man kan få lov til å bytte fra Tank til DPS specs uten at det skulle være så tungvindt.

 

Hvorfor det plager deg så mye at resten av oss får lettere tilgang til fleksibilitet som lar oss delta mere i gruppeaktiviteter skjønner jeg ikke.

 

Jeg klarer helt fint å spille DPS på sagen min jeg. Men jeg synes det er mye bedre dersom man har ett eget oppsett på klassene. Jeg mener også at en god healer klarer å dps'e litt samtidig. Man burde heller lære seg klassen sin, og så vite hva den er god for, innenfor én spec.

 

 

Selvfølgelig så skjønner jeg at dualspec kan gjøre alt lettere. Men hvorfor vil vi ha det lettere?

Jeg synes alle klager på at WoW blei for lett. For Casual? Tar ikke swtor gode skritt på vei mot enda mer casual nå?

Lenke til kommentar

Jeg klarer helt fint å spille DPS på sagen min jeg. Men jeg synes det er mye bedre dersom man har ett eget oppsett på klassene. Jeg mener også at en god healer klarer å dps'e litt samtidig. Man burde heller lære seg klassen sin, og så vite hva den er god for, innenfor én spec.

 

 

Selvfølgelig så skjønner jeg at dualspec kan gjøre alt lettere. Men hvorfor vil vi ha det lettere?

Jeg synes alle klager på at WoW blei for lett. For Casual? Tar ikke swtor gode skritt på vei mot enda mer casual nå?

 

Jeg klarer fint å DPSe på Powertech tanken min jeg også, men bare en brøkdel av det en DPS specca Powertech klarer. Mao, med mindre jeg er med som tank i et raid er jeg en byrde for laget siden vi har mistet en del DPS. Alternativene mine er da 1) Respecce, enten slik som vi gjør det i dag, eller slippe å knote med det slik som vi nå får, 2) Ikke få bli med.

 

Hvilken av disse to valgene tror du gir meg mest spillglede?

Dette har ingenting med å gjøre ting lettere, det har med å faktisk få lov til å kose seg med spillet, uten å bli utelukket fordi raids krever en viss sammensetning og et visst nivå på mengden DPS som kan gjøres. Ikke alle er med i store guilds. Ikke alle ønsker å kjøre hardcore raiding. osv.

 

For meg, og mange andre, handler dette bare om å gjøre det litt enklere å faktisk få lov til å ta del i content. Blir spillet noe lettere fordi jeg kan bytte mellom DPS og Tank build? Nei. Det gir meg dreimot tilgang på content som jeg ellers ville blitt stengt ute fra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...