Gå til innhold

Star Wars The Old Republic - Tråden!

Anbefalte innlegg

Da har jeg handla meg spillet og det er til nedlasting.

Noe spess jeg bør forberede meg på? Hvilke yrker er bra å velge? Hvor kan jeg lese meg rundt for å komme meg kjappere opp til level.

Skal spille med en kompisgjeng som allerede har spillet i 1 uke...

Hmm, vel det er 3 måter å velge yrker på:

1) Det du synes virker kulest

2) Det som passer til karakteren (Eks. en Trooper som lager egne våpen, eller en Jedi som lager egne klær)

3) Det som passer best opp i mot companions din klasse kommer til å få

Litt hipp som happ egentlig, men noen companions har større mulighet til å critte på enkelte skills.

Annet som er greit å vite er at du kun trenger å bruke penger på å levle den ene gathering skill'en, den andre levler du ved å plukke opp ting i spillet (som gathering i WoW).

Nøkkelen her, som i andre mmorpg's, for å komme raskt opp i lvl er jo å være effektiv. Drep det som står i veien, all exp er god exp.

-Deluze

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt nytt fra Bioware som er verdt å lese..

Patch 1.1.2: Champion Bags now always contain 15 Centurion Commendations AND 7 Champion Commendations. Battlemaster Bags now always contain 15 Champion Commendations. So Centurion gearing up progression for new level 50s is increased significantly and Champion gearing up progression will be steady.

We do still intend on adding more intro level 50 PvP items as well as change how Battlemaster Commendations operate toward the same 'steady' goal. It's just the scope of that change was more than could be done in a weekly patch as it included vendor changes, conversions to existing commendations on players already, etc.

That being said, the current interim 'gearing up' system will change significantly when we introduce Ranked Warzones (aiming for Game Update 1.2). Stay tuned for more details on that.

The cost of Champion and Centurion items are NOT changing.

The chance for a Battlemaster Commendation to be in a Battlemaster Bag is NOT changing. It is still 25%.

To reiterate the mention in my previous post, we will be changing Battlemaster Commendation drops in a future patch toward the same 'steady' progession goal without changing the overall average time to gear up.

The 1.1.2. bag changes have reduced the RNG element on drops DRAMATICALLY. Exactly what you guys asked for.

Instead of hoping to get specific item tokens, you now get (more) commendations that you can turn into an item of your choice. That is a lot more deterministic and reliable than opening bags and hoping for a token.

Kult, men jeg lurer på.

Når fikk vi champion commendations?

Fikk alltid enten 3 centurion commendations eller 1 centurion commendation med 1 item og credits på begge.

Kan de ikke heller øke columi commendations?

Må gjøre som himla mange flashpoints bare for å få en columi item :p

Kan de også gjøre Cybertech brukelig i end game?

Eneste crew skill som jeg vet om, som ikke kan lage rakata.

Lenke til kommentar

Er det mulig å kjøpe ting man crafter med en annen character man har laget?

eks: Character 1: Jedi med Synthweaving - crafter heavy armor - selger på auksjon

Character 2: Trooper kjøper denne før noen andre?

Eller regnes dette som en exploit / mulig bann? Eller er det kanskje ikke mulig bare?

Lenke til kommentar

Du spiller på The Republic..

Uansett, onde valg gjør at du ikke kan bruke spesielle ting som går til gode valg. Dersom du gjør gode valg, kan du ikke bruke onde ting. Opp gjennom levlinga fant jeg bare onde ting :p så jeg fikk ikke brukt en skit :p

Åja, men det har ikke noen stor betydning? Får vel kjøre på med litt evil...

Lenke til kommentar

Du spiller på The Republic..

Uansett, onde valg gjør at du ikke kan bruke spesielle ting som går til gode valg. Dersom du gjør gode valg, kan du ikke bruke onde ting. Opp gjennom levlinga fant jeg bare onde ting :p så jeg fikk ikke brukt en skit :p

Åja, men det har ikke noen stor betydning? Får vel kjøre på med litt evil...

Etter det jeg har merka gjør onde valg det kjappere, da gode valg som regel gjør at du må slåss mer eller noe sånt. Ondt er kjapt kaldt og enkelt.

Lenke til kommentar

Annet som er greit å vite er at du kun trenger å bruke penger på å levle den ene gathering skill'en, den andre levler du ved å plukke opp ting i spillet (som gathering i WoW).

-Deluze

Tja , jeg bruker penger på begge gathering skillsa i tillegg

Men den første karakteren min gjorde jeg også det, og endte opp med å "kaste bort" mye penger på den skill'en som du like greit kan levle ved å plukke opp ting.

I starten av dette spillet, som alle andre mmorpg's er penger en mangelvare, så jeg bruker heller penger på noe som er mer nødvendig.

-Deluze

Lenke til kommentar

Etter det jeg har merka gjør onde valg det kjappere, da gode valg som regel gjør at du må slåss mer eller noe sånt. Ondt er kjapt kaldt og enkelt.

Ikke sant. Jeg er nå ca. halvveis gjennom tier 4 på Dark Side, og onde valg fører som regel til slåsskamp. Er bare et fåtall ganger, da som regel mot svake og ubevæpnede NPC-er, at drapet skjer i cutscene. Nå har ikke jeg prøvd Light Side, men at man er fritatt for å kjempe på Dark Side er i hvert fall ikke en erfaring jeg sitter igjen med.

Og for å besvare spørsmålet på hva forskjellene er, så er det "ondt" utseende når man går Dark Side (røde øyne, blek hud, blodårer og mørke ringer under øynene) og at man ikke kan bruke color crystals. Blått og grønt er fyfy for Dark Side, mens rødt ikke kan brukes av Light Side. Tror også de fleste Relics er allegiance-spesifikke.

Lenke til kommentar

Ikke sant. Jeg er nå ca. halvveis gjennom tier 4 på Dark Side, og onde valg fører som regel til slåsskamp. Er bare et fåtall ganger, da som regel mot svake og ubevæpnede NPC-er, at drapet skjer i cutscene. Nå har ikke jeg prøvd Light Side, men at man er fritatt for å kjempe på Dark Side er i hvert fall ikke en erfaring jeg sitter igjen med.

Og for å besvare spørsmålet på hva forskjellene er, så er det "ondt" utseende når man går Dark Side (røde øyne, blek hud, blodårer og mørke ringer under øynene) og at man ikke kan bruke color crystals. Blått og grønt er fyfy for Dark Side, mens rødt ikke kan brukes av Light Side. Tror også de fleste Relics er allegiance-spesifikke.

Jeg har valgt litt av begge deler, og det er fullstendig bingo hvilket alternativ som gjør at det går fort. Noen ganger kan man unngå f.eks. unngå en lang slosskamp om man velger darkside.

Lenke til kommentar

Så, hvis man ønsker å skaffe seg litt penger er gatheringskills veien å gå?

Nei, ikke som jeg har lagt merke til i det minste. Det virker som om det er veldig lite aktivitet på Galactic Trade Network. Jeg har fått solgt noe der, men mindre enn hva jeg forventet.

Tvert i mot kan gathering sluke en del penger.

Men hvis du samler alt du finner av nodes ute i spillet, kan du tjene en del kun ved å lage items og selge til vendor (du har som regel noen grønne ting som ikke koster noe annet enn mats du finner). Her har jeg tjent en del mens jeg har levlet.

Dette er mine erfaringer i det minste, kanskje andre har opplevd det annerledes.

-Deluze

Lenke til kommentar

I missions der det er meningen du skal drepe en boss har det lite å si om du velger light eller dark side conversation. Du ender med å måtte drepe han uansett, han bare sier noe annet.

Ikke helt sant. For eksempel brukte jeg Jedi Mind Trick på en boss og slapp å sloss mot ham. Dette er for øvrig et Light Side valg. Velger man Dark Side er man nødt til å sloss. Delvis fordi man da liker å sloss, og delvis fordi mange samtaler kan avbrytes med å bare angripe og få Dark Side poeng.

(og ikke glem Mass Effect, der man kan bruke Jedi Mind Trick (eller det tilsvarende) og få bossen til å ta selvmord.) :p

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...