Gå til innhold

Star Wars The Old Republic - Tråden!


Anbefalte innlegg

Har spilla spillet opp til lvl 17, tester ut flere klasser før jeg bestemmer meg.

 

Til nå føler jeg spillet er som et single player spill med litt multiplayer mixet, vet ikke hva det er men det er noe med spillet som virker litt single player.

 

Jeg vil tro det har med questsystemet som jeg blir tvunget til og følge, klassequesta.

Muligt det blir bedre når man når level 50 og starte med og kjøre flashpoints sammen med noen.

 

Er et bra spill det er ikke tvil om det, men klare ikek sette helt fingen i det hva som føles litt "begrenset"

 

Du må ikke vente til du blir lvl50 for å gjøre Flashpoint i gruppe med andre spillere. Allerede fra lvl 10 har du tilgang til den første flashpointen og deretter kommer det nye Flashpointer jevnlig. Gjerne en 3-4 stykk innenenfor 10 levler.

 

I tillegg til dette er det en del heroic+ quester på alle planetene som du kan spille sammens med andre. De gir også bedre quest reward.

 

Så hvis du føler at det er som et single player spill er det fordi du gjør det til et single player spill selv. Jeg er til stadighet i gruppe med andre spillere og føler at det er et multiplayerspill. Er for øyeblikket lvl 33.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er egentlig Crafting i SWToR?

 

Jeg vet ikke helt enda om jeg liker crafting systemet, på den ene siden har det mye jeg liker, men på den andre siden ting jeg ikke liker.

 

Du har en crafting skill, samt 2 gathering skills (dette er ikke låst og du kan velge hva du vil, men det er alltid 1 crafting og 2 gathering skills som hører sammen).

 

Den ene gathering skill'en er hva jeg vil kalle normal, mens den andre er spesiell.

 

For den normale finner du materialer ute i felten, mens for den andre må du sende ut companions (her kan du også "critte" og få lilla komponenter)

 

 

Hos crafting trener kjøper du oppskrifter (så langt kun grønne oppskrifter hos min armstech), og de grønne bruker i all hovedsak bare normale komponenter (som du kan finne selv).

 

Når du lager ting kan du ta de fra hverandre igjen, og på den måten lære den samme oppskriften, men i en sterkere utgave (fra grønn til blå, fra blå til lilla, etter det vet jeg ikke).

 

Blå gjenstander krever normale og spesielle komponenter, og lille trenger normale og ekstra spesielle ingredienser.

 

 

Når jeg har plukket fra hverandre nok grønne rifler har jeg endt opp med 4 forskjellige blå rifler. Hver av disse er passer spesifikke builds eller klasser (stat-messig, men er ikke låst).

 

 

 

Det største problemet mitt med craftingen er at det tar lang tid. Nå har jeg crafting som tar 15 minutter per enhet, og oppdrag for å samle ressurser som har rundet 20 minutter. Dette er på lvl 35, så jeg gruer meg til å finne ut hvordan det er på lvl 50.

 

 

-Deluze

Lenke til kommentar

Tar crafting missions lang tid? Ja. Men du har jo 5 stk du kan sende ut samtidig når du er lvl 50 (eller er det 6?)

 

Forøvrig så kan du bruke enkelte crew skills til å påvirke missions og/eller flashpoints. Enkelte ting i flaspoints for eksempel, krever X nivå i scavenging eller slicing for at gruppa kan ta en snarvei for eksempel.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Jo for all del, en kan jo sende ut flere, men det tar uansett X minutter (minus ukjent prosent på grunn av affection).

 

Når jeg har lyst til å crafte, ja da har jeg lyst til å crafte. Det er noe som ikke fungerer i dette spillet da jeg først er nødt til bruke 2-4 timer på gathering missions, for så å bruke 1-3 timer på crafting.

 

Det er jo ikke noe værre enn at jeg må tilpasse meg systemet, men som jeg sa så liker jeg det ikke, det føles feil.

 

 

Og en ting, er det stor forskjell på mengde affection?

 

Jeg synes alle companions bruker mer eller mindre like lang tid (kanskje 1 min spart på 20+ minutters mission) selv om 2 av de har 4000+ affection.

 

Har noen av dere konkrete tall? Eventuelt en bedre opplevelse av det enn meg?

 

 

-Deluze

Lenke til kommentar
Activision Blizzard Q4 2011 Conference Call

The Q4 2011 Earnings call will take place on February 9, at 1:30 PM PST, which brings us an update on subscriber numbers for the final quarter of 2011. Keep in mind last call informed us of a 800,000 subscribers loss, but this time around the Annual Pass and Patch 4.3 may soften the blow.

 

En god strategi hadde også vært å underrapportere sub-tall frem til Q4 og frykten for SWTOR, for så å pumpe opp tallene i Q4 og erklære at SWTOR er en flopp, ville selvsagt alle trollene der ute hadde bitt rett opp, og igjen sendt EAs aksjekurs i dass...

 

Vel, vel, dagens konspirasjonsteori ifra min side :)

Lenke til kommentar

Jeg føler ett stort behov få å kunne trenge to craftinger, føler ikke at bare èn er nok. Hvis man f.eks er armsmec eller armormec osv som lager våpen eller armorer av forskjellige typer så lager jo de bare selve våpnene. Mens andre craftinger igjen lager ting som man kan fylle opp i armorene eller våpnene man lager(hvis man har fine recipes så klart til gode våpen osv..) Hvis ikke så blir man jo bare avhengig av å ha mange alts til å crafte alt det andre, men da er man også avhengig og ha de i omtrent like høy lvl som mainen for å skulle holde følge.

 

 

 

 

Skulle også vært mulighet for å kunne crafte selv, mens man sendte sine comps ut på oppdrag.

 

 

 

 

Men spillet er enda ungt så dette er jo ting som kan komme fremover i tid, hvem vet ;)

 

 

Lenke til kommentar
Activision Blizzard Q4 2011 Conference Call

The Q4 2011 Earnings call will take place on February 9, at 1:30 PM PST, which brings us an update on subscriber numbers for the final quarter of 2011. Keep in mind last call informed us of a 800,000 subscribers loss, but this time around the Annual Pass and Patch 4.3 may soften the blow.

 

En god strategi hadde også vært å underrapportere sub-tall frem til Q4 og frykten for SWTOR, for så å pumpe opp tallene i Q4 og erklære at SWTOR er en flopp, ville selvsagt alle trollene der ute hadde bitt rett opp, og igjen sendt EAs aksjekurs i dass...

 

Vel, vel, dagens konspirasjonsteori ifra min side :)

 

Trenger ikke subtallene til WoW for å understreke at SWTOR er en flopp :tease:

Lenke til kommentar
Trenger ikke subtallene til WoW for å understreke at SWTOR er en flopp :tease:

 

:cry:

 

WoW startet med 400k spillere

SWTOR startet med 1M

 

WoW har under 4 millioner abbonenter

SWTOR har hvertfall 2 millioner spillere som fremdeles er i gratisperioden, dog beholder man selvsagt ikke 100% av spillerbasen i en MMO, kanskje 1/3 over flere måneder

 

WoW er 7 år gammelt og 'jumped the shark' før Cataclysm kom ut. SWTOR er en måned gammel og har ingen andre steder å gå enn opp :p

 

Sånn, fanboytårer avverget! :p (altså mine)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Trenger ikke subtallene til WoW for å understreke at SWTOR er en flopp :tease:

 

:cry:

 

WoW startet med 400k spillere

SWTOR startet med 1M

 

WoW har under 4 millioner abbonenter

SWTOR har hvertfall 2 millioner spillere som fremdeles er i gratisperioden, dog beholder man selvsagt ikke 100% av spillerbasen i en MMO, kanskje 1/3 over flere måneder

 

WoW er 7 år gammelt og 'jumped the shark' før Cataclysm kom ut. SWTOR er en måned gammel og har ingen andre steder å gå enn opp :p

 

Sånn, fanboytårer avverget! :p (altså mine)

Vet de har gått ned endel i det siste, men 4 mill? ække det litt lite'a?

 

Forøvrig så tror jeg ikke SWTOR har 2mill abbo. De solgte kanskje 2 mill esker, men langt i fra alle resubbet. vi får vente til den notoriske 3 mnd. for å se de skikkelig klare indikasjonene på hva som skjer med SWTOR.

 

Jeg resubbet ikke, mest på grunn av ting som ikke hadde noe med spillet å gjøre da, men det er store mangler i det som gjør at jeg ville vurdert kansellering uansett. I alle fall til de får patchet og kommet med mer content...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Haha har kommet meg opp i en liten knipe her nå :S Tokk meg en reise til Korriban på min lvl 21 Powertech tank for å hente disse Datacronene som er her. Var på fleeten, tokk skipet mitt og fly til Korriban Orbital Station for så å ta en shuttel ned til Korriban. Etter å ha samlet disse datacronene som er her så dukket problemet opp :S Får når jeg skal prøve og dra tilbake til Orbital Station så får jeg bare beskjed om at jeg ikke kan bruke den akkurat nå xD Så yeah jeg er for øyeblikket helt stuck her jeg er nå på Korriban xD Joa kan jo ta shuttelen til fleeten, men hjelper ikke mye når skipet mitt er på Korriban Orbital Station. Får liksom ikke dratt til andre planeter.....

 

 

 

 

Flere her inne som har opplevd noe lignende? ;S

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...