Gå til innhold

Star Wars The Old Republic - Tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sith Sorcerer! Har vel egentlig bestemt meg for den (advanced)klassen for ganske lenge siden. Litt fordi at jeg alltid spiller lignende klasser. Magician i Everquest, Cabalist i Dark Age of Camelot og Mage is World of Warcraft. Ser ingen grunn til å stoppe nå. :cool: Erfaring tilsier at dette er fine klasser for å kunne gjøre mye solo, i tillegg til å være en sterk del av en gruppe.

 

Har allerede planlagt mye av fremgangen min også. Som feks så var jeg ganske passiv i forhold til å oppnå "achievements" i EQ. Jeg var en maskin til å få alt som kunne klassifiseres som sjeldent i DAoC, jeg ga litt mer blaffen i WoW (rundt 4-5k achievementpts), så derfor skal jeg satse alt på et kort igjen i SWTOR. Håper derfor at det blir et achievement system der. Noen som kan svare på det? Satser på mange herlige pets og morsomme companions man kan anskaffe seg underveis :cool:

Lenke til kommentar

Du vet jedier kan være slemme og sith snille?

 

 

Blasfemi!

 

Vi snakker jo ikke om å løpe nakne gjennom blomsterengen mens vi synger om kjærlighet, krig og fred og sånt. :p Det blir vel rettere å si at noen sith kan være snillere enn andre. ;)

Kan du gi noen eksempler på hvordan det skal gå til? :p

 

De har vel sagt flere ganger at du har den der snill/slem-greia fra KotOR? Du får veldig mange valg gjennom hele spillet, og selv om du er sith er du ikke nødt til å ta slemme valg. For å ta et eksempel fra KotOR kan du se en fyr bli ranet. Selv om du er sith kan du banke opp folkene og gi fyren pengene sine tilbake. ;) Eller for å sitere diverse D&D-nerder: Chaotic Evil betyr ikke Chaotis Moron. :p

Lenke til kommentar

Nja, vil nå si at Sith er "ondere" enn en Jedi jeg da. Jeg skjønner argumenteringen med at ikke alle Sith's nødvendigvis er pure evil osv osv.. De kjemper for hver sin sak og som ved så utrolig mange andre konflikter her i verden så er det ikke sånn at ting er malt i sort / hvitt så den ene siden er slemme djevelunger mens de andre er englebarn.

 

Men Jedi lever jo etter noen leveretninger som gjør at de ved første øyekast hvertfall kan virke som langt mer vennligsinnet enn Sith's er. Men så finnes det alltids unntak, vi har jo Dark Jedi's osv osv.. Men på generell basis vil jeg si at Jedi er vennligere sinnet av natur enn hva Sith's, men å si at den ene siden er ond og den andre god blir jo kun snakk om perspektiv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8791234978

Om jedier er perfekte kristne som ikke skal føle sinne osv, hva skal de med lyssverd? :p

 

Som bibelen sier (faktisk): Salig er den som knuser dine spebarns hoder mot klippen

Lenke til kommentar

Vel, hovedmålet til jedi-ordenen er å tjene og beskytte republikken og galaksen som helhet fra konflikt eller statlige ustabilitet. De mekler fredsforhandlinger mellom planeter og andre fraksjoner og, om nødvendig, bruker sine formidable kampferdigheter til raskt å ende uro eller nøytraliserer farlige personer. Det kan vel sammenlignes med en blanding av en monkeorden og et privat sikkerhetsselskap som har kontrakt med republikken.

 

Hvis jeg skulle sammenligne den religiøse biten av å være en jedi med en jordlig religion, ville jeg ikke valgt kristendommen. Kristendommen handler hovedsaklig om å tro på og ære en bestemt gud, og spre denne troen så godt du kan og leve etter de ti bud. De fleste kristne organisasjoner driver påvirkningsarbeid for å omvende folk samtidig som de hjelper. Jedi-ordenen bare hjelper folk for å få en mest mulig stabil galakse, mens de fokuserer på å forbedre seg selv og finne enhet med The Force - ikke få andre til å bli medlem av deres tro. Dette er mer likt Zen Buddhisme (disiplin, fokus og en enkel livsstil) og Bushido (at en kjenner livet/kraften i hvert åndedrag en tar, i hver kopp med te, i hvert vindpust, i kirsebærtreet og i hvert liv en tar).

Lenke til kommentar

Spiller kun force user hvis jeg kan velge en middelvei. Ellers blir det bounty hunter. Har dere sett den fete cowboy hatten eller? Space Cowboy up in this motherfucker.

 

Kan hende i missforstår.. men den fete cowboy hatten er det smuggler som har, ikke bounty hunter.

 

Du har helt rett. Jeg som tok feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...