Gå til innhold

Star Wars The Old Republic - Tråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor burde jeg kjøpe det digitalt? Syntes det var litt kjipt med norske sider på Origins eller hva det nå het.

DirectGameKeys. Har kjøpt keys fra dem i årevis. Het GGKeys før. De er helt trygge, tar PayPal og er nesten alltid den billigste eller en av de billigste. Det siste året har jeg som regel fått nøkkelen tilsendt innen 20 min også.

Fikk en gang en nøkkel som ikke virket. Sa i fra og fikk ny med en gang. Viste seg senere at den egentlig virket, det var bare at jeg hadde prøvd å løse den inn feil sted. :p

Endret av Irrelevant
Lenke til kommentar

Ville bytta ut alt :!:

hehe tenkte det :p

http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10532

Er den noe og satse på ? eller har dere noen andre forslag?

kan ikke være så dyrt da. har ikke så mye penger å rutte med desverre.

Lurer på dette jeg og, kanskje med unntak av å bytte cpu til i5-2500 og corsair vengance 8gb(2x4GB). Ble vel bare 600 ekstra ellerno, men er vel verdt pengene?

Ninjaedit; Damn it, de har fjerna i5'ene fra lista.

Endret av Sleggefettt
Lenke til kommentar

øøøh kom det en patch eller noe idag? Pluttselig så går spillet glatt. Hadde ikke sjans å spille det igår med all hakkinga.

Har ikke endra en eneste ting på maskina :ph34r:

Aner ikke, men når jeg tenker over det, hadde jeg mye mindre lagg når jeg spilte i kveld en ellers.. for håpe det holder seg sånn da :)

Lenke til kommentar

Ser etter en guild med eldre spillere som ikke tar alt så seriøst og som fokuserer mer på å ha det gøy. Er sjøl 44 år og er ikke spesielt begeistret for dette med å måtte spille til visse tider osv. Er mer av den avslappa gameren som spiller når jeg har tid og lyst :)

Hei,

Jeg er helt enig med deg. Jeg er også i 40 årene, og liker best å spille i mitt eget tempo. Har du kommet inn i en guild du liker? I såfall hadde det vært gøy å være med :D

Lenke til kommentar

Hei,

Er det noen som kan fortelle meg om det finnes noen spesielle regler for hvordan man skal sloss i grupper? Jeg er ikke så erfaren som mange andre i denne type spill, og jeg føler ofte at jeg bare er i veien når jeg spiller i grupper. Det har også hendt at jeg blir regelrett kasta ut. Jeg sloss jo på lik linje med de andre. Er dette spillet bare for drevne folk, eller?

Endret av Kiwipels
Lenke til kommentar

Hei,

Er det noen som kan fortelle meg om det finnes noen spesielle regler for hvordan man skal sloss i grupper? Jeg er i 40 årene og dette er første gang jeg spiller et mmo spill, så jeg er ikke så erfaren som mange andre i denne type spill. Jeg føler ofte at jeg bare er i veien når jeg spiller i grupper, og det har hendt at jeg blir regelrett kasta ut. Jeg sloss jo på lik linje med de andre. Er dette spillet bare for drevne folk, eller?

Du kommer til å komme i kontakt med gode gamere med dårlig sosiale ferdigheter, og de vil nok heller kaste en ut av gruppa om han ikke spiller som "forventet".

Men når det er sagt så er nok svaret; Ja, det finnes uskrevne regler. Spillet er lagt opp til at man har 3 grupper. Tank, DPS, Healer. Om du går inn i en gruppe og du er f.eks en Jedi Sage i dette spillet, så kan det være noen antar at du skal heale selv om du vil spille en damage dealer selv. Så beste er da å gjøre det klart før dere begynner eller før du går inn i gruppa hvordan du vil spille klassen din. Skal du spille i grupper, så er det verdt tiden å prøve å sette seg inn i hvordan din klasse fungerer i forhold til de andre klassene og da skjønner man fort hva slags roller som kan forventes av de forskjellige.

Jeg selv spiller Scoundrel, og jeg har gjort det til vane å si ifra at jeg ikke har speccet healer men damage dealer, selv om det ikke er like vanlig at man blir satt i bås som healer når man ikke er Sage merker jeg.

Ellers er det vanlig at man har en person som starter angrepene, om du er ny på MMO så anbefaler jeg at om du er leder i en gruppe så gir du det ansvaret til en annen. Som regel er det tanken som gjør dette, eller om du har en Scoundrel i gruppa så er han også godt egnet til dette pga stealth og at han kan sette en eller fler av fiendene ute av spill. Da må du ikke angripe de fiendene, det er kanskje det absolutt mest irriterende man får i grupper. Om du er usikker på dette så følg den personen som har tatt rollen som den som først angriper en fiende.

Uansett, det kommer seg etterhvert. Vær høflig, spør når du lurer på noe, og observer gjerne hvordan andre som spiller samme klasse som deg spiller rollen sin.

Edit: Og til siste spørsmålet ditt. Nei, spillet er ikke bare for drevne folk. Men Internett er fylt av folk som føler at de ikke trenger å oppføre seg som folk fordi de aldri kommer til å møte de de møter der i virkeligheten.

Endret av Kultom
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hei,

Er det noen som kan fortelle meg om det finnes noen spesielle regler for hvordan man skal sloss i grupper? Jeg er i 40 årene og dette er første gang jeg spiller et mmo spill, så jeg er ikke så erfaren som mange andre i denne type spill. Jeg føler ofte at jeg bare er i veien når jeg spiller i grupper, og det har hendt at jeg blir regelrett kasta ut. Jeg sloss jo på lik linje med de andre. Er dette spillet bare for drevne folk, eller?

Du kommer til å komme i kontakt med gode gamere med dårlig sosiale ferdigheter, og de vil nok heller kaste en ut av gruppa om han ikke spiller som "forventet".

Men når det er sagt så er nok svaret; Ja, det finnes uskrevne regler. Spillet er lagt opp til at man har 3 grupper. Tank, DPS, Healer. Om du går inn i en gruppe og du er f.eks en Jedi Sage i dette spillet, så kan det være noen antar at du skal heale selv om du vil spille en damage dealer selv. Så beste er da å gjøre det klart før dere begynner eller før du går inn i gruppa hvordan du vil spille klassen din. Skal du spille i grupper, så er det verdt tiden å prøve å sette seg inn i hvordan din klasse fungerer i forhold til de andre klassene og da skjønner man fort hva slags roller som kan forventes av de forskjellige.

Jeg selv spiller Scoundrel, og jeg har gjort det til vane å si ifra at jeg ikke har speccet healer men damage dealer, selv om det ikke er like vanlig at man blir satt i bås som healer når man ikke er Sage merker jeg.

Ellers er det vanlig at man har en person som starter angrepene, om du er ny på MMO så anbefaler jeg at om du er leder i en gruppe så gir du det ansvaret til en annen. Som regel er det tanken som gjør dette, eller om du har en Scoundrel i gruppa så er han også godt egnet til dette pga stealth og at han kan sette en eller fler av fiendene ute av spill. Da må du ikke angripe de fiendene, det er kanskje det absolutt mest irriterende man får i grupper. Om du er usikker på dette så følg den personen som har tatt rollen som den som først angriper en fiende.

Uansett, det kommer seg etterhvert. Vær høflig, spør når du lurer på noe, og observer gjerne hvordan andre som spiller samme klasse som deg spiller rollen sin.

Edit: Og til siste spørsmålet ditt. Nei, spillet er ikke bare for drevne folk. Men Internett er fylt av folk som føler at de ikke trenger å oppføre seg som folk fordi de aldri kommer til å møte de de møter der i virkeligheten.

Ok, takker for utfyllende svar :-)

Jeg spiller en Jedi Shadow på level 15, og vet fortsatt ikke hvordan den fungerer i alle sammenhenger. Det er kanskje ikke så dumt å sjekke noen youtube videoer på denne karakteren.

Lenke til kommentar

Til dere " gamliser": hvis dere finner, eller starter en ny guild, si ifra. Nå er jeg riktignok bare 21, men har aldri likt å spille med folk på samme alder og har spilt veldig mye med 30+ spillere i andre mmo'er. Generelt mye hyggeligere og også mye mer laidback. Er lei av masing fordi man ikke kan spille klokka 4 på natta fordi man skal tidlig opp. Synes det er mye greiere med casual stemning og en litt " roligere" approach til spillet:)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vet ikke helt hva dere snakker om, men vanligvis sier man hva slags rolle man blir med i gruppa som, uansett hva slags talent-spesifisering man har. Jeg har blitt med i grupper som DPS selv om jeg er healing-speccet.

Dessuten er det ingen problemer for en Scoundrel, Sage eller Commando til å hjelpe med healing, selv om man er DPS-speccet. Ingenting er fastlåst, og hjelper du i nødens time, kan det hende dere overlever isteden for å dør.

Jedi Shadow, Kiwipels, er hovedsaklig Melee combat. Du kan være en snikmorder, hvor du sniker rundt i "usynlighet" og stikker folk i ryggen med lysstokken din, eller skaffer deg mer liv og står som "Tank". Hovedsaklig melee combat, selv om du har noen force powers på avstand (opp til 10 meter?)

Lenke til kommentar

Skal lage guild på renegade. Har dere forslag til navn? Tenkte på "The Norwegian Empire" I og med at det finnes "The Swedish/danish empire" også vil jeg egentlig ha en helnorsk guild, så er greit med et navn som viser at vi er norske ;>

Endret av pmiddy
Lenke til kommentar

Sliter med det samme, jeg spiller på The Progenitor (eller hva den het) RP-server. Sliter med på finne ett godt guild navn. Nå vil jeg gjerne ha noe "lore" eller noe. Vi har funnet ut at noe med Alliance kunne vært kult. Men også kanskje noe historisk som har skjedd (da før spillet og ikke noe Luke Skywalkers trainers eller noe ^^)

Vi tenkte litt på The Mandalorians eller Mandalore, men vi er Republic og de er vel retten og sletten litt mer Empire :)

Håper noen kunne kommet med noen fete forslag. Og dersom noen spiller på den samme serveren, ta kontakt in game ;) Alltid gøy med fler å spille med, vi er en liten gjeng som spiller sammen :)

Endret av Argoniel
Lenke til kommentar

Til dere " gamliser": hvis dere finner, eller starter en ny guild, si ifra. Nå er jeg riktignok bare 21, men har aldri likt å spille med folk på samme alder og har spilt veldig mye med 30+ spillere i andre mmo'er. Generelt mye hyggeligere og også mye mer laidback. Er lei av masing fordi man ikke kan spille klokka 4 på natta fordi man skal tidlig opp. Synes det er mye greiere med casual stemning og en litt " roligere" approach til spillet:)

Vårt guild på The Red Eclipse er vel mye av det du snakker om.

Minimums alder på 21 for å bli medlem og vi er "raiding-casual"

De fleste er vel over 25 har jobb osv, så vi spiller vel for det meste på ettermidag til midnatt ca.

Meget god guildmaster som er meget dedikert og har meget god erfaring (i mine øyne).

Spilt sammen me diss folkene i snart et år(RIFT) og trives meget godt :)

Lenke til kommentar

Sliter med det samme, jeg spiller på The Prodigy (eller hva den het) RP-server. Sliter med på fi........

Hvordan er roleplayen på slike MMORPGS egentlig? Har spilt wow, men aldri satt foten innenfor en RP server. Er det slik at når noen dør av en mob så holder man begravelser og slikt:P?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...