Gå til innhold

Star Wars The Old Republic - Tråden!


Anbefalte innlegg

Takker for svar :D Har Uthar Wynn serveren noe ventetid?

Har opplevd en dag med kø, og det var lanseringsdagen hvor de skrudde ned max antall spillere på serveren. Kø finnes ikke på serveren. :)

Valgte Utgar Wynn, liker ikke helt at det er pvp da :p Har ikke sett noen andre spillere paa starter plassen, er dette normalt?

 

Edit: Er sith inquisitor, naar faar jeg velge mellom sorcerer og assassin?

Endret av JayMK93
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hadde vært uproblematisk hvis dette hadde vært et mål i utgangspunktet. Man kunne ha gjort planetene mye større, større setlements osv. Det er kun mekanismen i spillet som setter begrensninger (og så klart din egen fantasi).

 

Det ER problematisk mht hardware , software og kapasitetsproblemer. Det er ingen selskap i verden som har nok ressurser til å feks lage en hel klode i normal størrelse satt på spissen.Den enorme informasjonen som flyter i realtime osv på EN server.

Som sagt , EVE er et dårlig eksempel , knappe 250.000 spillere totalt som surrer rundt i et tomt rom hvor hardwaren ikke har så mye å forholde seg til.

 

Og en annen ting , hvor stor skulle denne verden ha vært ? Hvor mange spillere vil de få ? Hvordan innvirker dette på spillbarheten `? Lager de for stort , vil folk aldri se noen andre folk , lager de for smått og de plutselig har 10 millioner spillere : "nei fanken , vi må lage spillet på nytt gitt !!!!"

 

Det er mulig at vi om 10-20 år vil få din drøm , men per i dag , er ikke det ikke teknisk mulig eller økonomisk forsvarlig. Lær deg å leve med det som vi andre :)

Lenke til kommentar

Det går fint ann å lage det. Se på Outerra feks? Her lages det en hel planet i real-size og teknologien gjør at man kan reise helt fra verdensrommet og rendre helt ned til et gress-strå. Såvisst er det mulig. Dette er utviklet av 2 personer - tenk hva de kunne gjort med EA sine penger mtp ressurser. Men ville det vært interesant å befolke en hel planet med såpass lite folk ?

Endret av Cri
Lenke til kommentar

Du møter ikke på world pvp før rundt lvl 25-30, så bare slapp av. Startområdene har ingen folk fra motsatt side, og etter det blir du sendt planet som motsatt side ikke blir sendt til enda.

Ok, men synes ikke det ser saa mye ut som et mmo, spillte i 2 timer naa og har bare sedt 1 person.

Lenke til kommentar

Du møter ikke på world pvp før rundt lvl 25-30, så bare slapp av. Startområdene har ingen folk fra motsatt side, og etter det blir du sendt planet som motsatt side ikke blir sendt til enda.

Ok, men synes ikke det ser saa mye ut som et mmo, spillte i 2 timer naa og har bare sedt 1 person.

 

Altså 04-06 om morran? Det er jo laveste punkt på dagen :)

Lenke til kommentar

Du møter ikke på world pvp før rundt lvl 25-30, så bare slapp av. Startområdene har ingen folk fra motsatt side, og etter det blir du sendt planet som motsatt side ikke blir sendt til enda.

Ok, men synes ikke det ser saa mye ut som et mmo, spillte i 2 timer naa og har bare sedt 1 person.

 

 

Feil tidspunkt + feil server kanskje(+ikke så mange som starter en ny char akuratt nå) ? Sjekk øverst i venstre hjørne så ser du det står området du er i og hvor mange spillere som er online i samme område.

Lenke til kommentar

Du møter ikke på world pvp før rundt lvl 25-30, så bare slapp av. Startområdene har ingen folk fra motsatt side, og etter det blir du sendt planet som motsatt side ikke blir sendt til enda.

Ok, men synes ikke det ser saa mye ut som et mmo, spillte i 2 timer naa og har bare sedt 1 person.

 

Altså 04-06 om morran? Det er jo laveste punkt på dagen :)

haha, tenkte ikke på det :p

 

Du møter ikke på world pvp før rundt lvl 25-30, så bare slapp av. Startområdene har ingen folk fra motsatt side, og etter det blir du sendt planet som motsatt side ikke blir sendt til enda.

Ok, men synes ikke det ser saa mye ut som et mmo, spillte i 2 timer naa og har bare sedt 1 person.

 

 

Feil tidspunkt + feil server kanskje(+ikke så mange som starter en ny char akuratt nå) ? Sjekk øverst i venstre hjørne så ser du det står området du er i og hvor mange spillere som er online i samme område.

Er på Uthar Wynn, men alle servere jeg ser i EU er light population. Hvilken lvl kan jeg begynne å pvp?(hutball osv) Og hvilken kan jeg velge advanced class?(assassin/sorcerer)

Lenke til kommentar

Valgte Utgar Wynn, liker ikke helt at det er pvp da :p Har ikke sett noen andre spillere paa starter plassen, er dette normalt?

 

Edit: Er sith inquisitor, naar faar jeg velge mellom sorcerer og assassin?

Er på Uthar Wynn, men alle servere jeg ser i EU er light population. Hvilken lvl kan jeg begynne å pvp?(hutball osv) Og hvilken kan jeg velge advanced class?(assassin/sorcerer)

Som fortalt, du spiller på feiltidspunkt. Du spiller midt på natten og tidlig morgen. Nesten ingen som spiller da. Prøv i vanlig tid, mellom klokken 16 og klokken 24. Det er da det er mest aktivitet.

 

*edit*

 

Advanced Class får du velge når du har fullført tutorial-planeten du starter på. Vanligvis er dette rundt level 10-11, men kan være mye tidligere også, avhengig av hvor kjapt du fullfører class quest.

 

*edit2*

 

Fikset klokkeslett. :tease:

Endret av Slimda
Lenke til kommentar

Valgte Utgar Wynn, liker ikke helt at det er pvp da :p Har ikke sett noen andre spillere paa starter plassen, er dette normalt?

 

Edit: Er sith inquisitor, naar faar jeg velge mellom sorcerer og assassin?

Er på Uthar Wynn, men alle servere jeg ser i EU er light population. Hvilken lvl kan jeg begynne å pvp?(hutball osv) Og hvilken kan jeg velge advanced class?(assassin/sorcerer)

Som fortalt, du spiller på feiltidspunkt. Du spiller midt på natten og tidlig morgen. Nesten ingen som spiller da. Prøv i vanlig tid, mellom klokken 16 og klokken 24. Det er da det er mest aktivitet.

 

*edit*

 

Advanced Class får du velge når du har fullført tutorial-planeten du starter på. Vanligvis er dette rundt level 10-11, men kan være mye tidligere også, avhengig av hvor kjapt du fullfører class quest.

 

*edit2*

 

Fikset klokkeslett. :tease:

Ja men vart ikke ferdig med å laste ned fær 4 om natta :@ Er classene balansert? Noen classer som er bedre i pvp enn pve?

Lenke til kommentar

Klassene er ikke helt balanserte, men det er normalt i starten. Sith Sorcerer er veldig populært for tiden, grunnet deres lightningspells og sånt, men hvem som er sterkest vet jeg ikke.

Har en sith inquisitor og en republic jedi knight :p Har tenkt å ikke velge tank klassen som jedi, hvilken armor type bruken de?

Lenke til kommentar

Jeg spiller en Bounty Hunter og har spekket den mot maks DPS og litt heal. Hvis jeg ikke husker feil så kan du velge spesielt mot en advanced på level 15? Var forresten på starter planeten på servern min nå fordi et class quest ber meg fly galaksen rundt etter informasjon om en idiot som har stjålet Bounty Hunter lista. Her er det 21 spillere på området atm.

 

 

EDIT: Og nå stenger de serverne om 15 min :(

Endret av Cri
Lenke til kommentar

Har en sith inquisitor og en republic jedi knight :p Har tenkt å ikke velge tank klassen som jedi, hvilken armor type bruken de?

Jedi Guardian(knight) bruker Heavy Armor som tank. Jedi Shadow(consular) bruker Light Armor som tank. Vanguard(trooper) bruker Heavy Armor som tank.

 

Jeg spiller en Bounty Hunter og har spekket den mot maks DPS og litt heal. Hvis jeg ikke husker feil så kan du velge spesielt mot en advanced på level 15? Var forresten på starter planeten på servern min nå fordi et class quest ber meg fly galaksen rundt etter informasjon om en idiot som har stjålet Bounty Hunter lista. Her er det 21 spillere på området atm.

Advanced Class får du når du har fullført startplanetens class quest. Hverken før eller etter.

Lenke til kommentar

Har en sith inquisitor og en republic jedi knight :p Har tenkt å ikke velge tank klassen som jedi, hvilken armor type bruken de?

Jedi Guardian(knight) bruker Heavy Armor som tank. Jedi Shadow(consular) bruker Light Armor som tank. Vanguard(trooper) bruker Heavy Armor som tank.

Takker ;) Noen her som spiller på Uthan wynn og er i klan? Er interresert i å joine en klan som pvp, raids osv ;) Er bare lvl 3 atm da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...