Gå til innhold

Star Wars The Old Republic - Tråden!

Anbefalte innlegg

Jeg skulle til aa kjope swtor, tenkte at det kostet 500kr som jeg synes var litt for mye, men skulle kjope allikevel. Naar jeg gaar inn ser jeg 600kr???? wow! Skal fremdeles sikkert kjope det, men 600kr... damn. Hvorfor koster swtor saa mye mer enn vanlig spill?

Hvor? Jeg plukket det opp hos SIBA for 399,-

origin, var innom elkjop og expert som er de eneste el butikkene her i omradet, og de hadde ikke -.-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skulle til aa kjope swtor, tenkte at det kostet 500kr som jeg synes var litt for mye, men skulle kjope allikevel. Naar jeg gaar inn ser jeg 600kr???? wow! Skal fremdeles sikkert kjope det, men 600kr... damn. Hvorfor koster swtor saa mye mer enn vanlig spill?

Digital deluxe edition koster 600..scroll litt ned så ser du vanlig utgave til 500 (fremdeles rævdyrt da)

Lenke til kommentar

Digital deluxe edition koster 600..scroll litt ned så ser du vanlig utgave til 500 (fremdeles rævdyrt da)

For sjent, allerede kjopt... Men hva faar man med deluxe edition da? Og holder paa aa utfylle info osv, og er paa subscrion stadiet. Maa jeg kjope 1 maaned foer jeg i det hele tatt kan spille, selvom jeg har 29 dager gratis?

Endret av JayMK93
Lenke til kommentar

For sjent, allerede kjopt... Men hva faar man med deluxe edition da? Og holder paa aa utfylle info osv, og er paa subscrion stadiet. Maa jeg kjope 1 maaned foer jeg i det hele tatt kan spille, selvom jeg har 29 dager gratis?

nei du blir ikke trekt, du må bare det for å få de 30 dagene gratis. du kan fks fylle inn info, så kansellere automatisk betaling hver måned, og du blir ikke trekt noe fra kontoen, bare det spillet kostet

Lenke til kommentar

nei du blir ikke trekt, du må bare det for å få de 30 dagene gratis. du kan fks fylle inn info, så kansellere automatisk betaling hver måned, og du blir ikke trekt noe fra kontoen, bare det spillet kostet

Takker :) Har fyllt ut alt naa, men faar en error... "We're sorry, but we can't perform transactions to this credit card. Please load a different one." Hvorfor faar jeg det? har googlet litt men fannt lite... Mange som har det problemet da.

Lenke til kommentar

Er det generellt mye Empire spillere på serverene folk er på eller er det spesiellt for min server? Eneste WZ jeg får regelmessig virker å være huttball. (og det suger)

du er ikke alene, får hutball 90% av tida, og misliker det, fatter ikke hvorfor man ikke kan velge hva man vil pvp (hutball, wz etc)

Takker :) Har fyllt ut alt naa, men faar en error... "We're sorry, but we can't perform transactions to this credit card. Please load a different one." Hvorfor faar jeg det? har googlet litt men fannt lite... Mange som har det problemet da.

vet ikke hva det kan være, det er visa kort sant, og du er 18 osv, fordi uten det fungerer det ikke tror jeg, og til slutt, det er penger på kontoen, fordi de tester om du har penger på kontoen etc

Lenke til kommentar

Er det generellt mye Empire spillere på serverene folk er på eller er det spesiellt for min server? Eneste WZ jeg får regelmessig virker å være huttball. (og det suger)

du er ikke alene, får hutball 90% av tida, og misliker det, fatter ikke hvorfor man ikke kan velge hva man vil pvp (hutball, wz etc)

vet ikke hva det kan være, det er visa kort sant, og du er 18 osv, fordi uten det fungerer det ikke tror jeg, og til slutt, det er penger på kontoen, fordi de tester om du har penger på kontoen etc

Ja er 18, har visa og har 600nok paa konto. Har tenkt aa prove aa bruke paypal, men har bare 60kr der, vil de ikke trekke foer om 30 dager?

Lenke til kommentar

Man får huttball så ofte fordi det så vidt meg bekjent er den eneste formen for PvP akkurat nå hvor du kan spille Empire vs Empire.

Om det er en overvekt av Empire som spiller PvP så får man en dertil overvekt av huttball matcher.

Lenke til kommentar

Og hva er det i SWTOR som gjør at du ikke mener dette er et mmo spill?

Din direkte omgang der du spiller mot/med andre spillere er begrenset til PvP battlegrounds og auksjonshus. Det er ingen vedvarende verden der det du gjør har en konstant effekt på omgivelsene og de som spiller i dette miljøet. Du har ingen måte å påvirke den massive delen av spillet (som omfatter spillerne selv).

Og så splittes også befolkningen opp og fordeles på servere hvor spillere på en server ikke har noe kontakt med spillere på en annen server. Dette tynner ut befolkningen og sammenlignet med det miljøet jeg er vant å spille i føles dette ganske klaustrofobisk.

Så å definere dette som et MMO blir for meg en aldri så liten vits. Det blir som å si at counterstrike er et MMO, eller hvilken som helst annet online spill med en stor tilhengerskare.

For min del håper jeg alle fremtidlige mmo spill bygger videre på det Bioware her har laget, og det jeg har sett av Guildwars 2 og The Secret World om vi skal ta to tungvektere tyder mye på at mmo sjangeren evolveres....endelig.

Evolveres til hva da? Nok en WoW klone? Missforstå meg rett SW:TOR er en veldig god produksjon og lanseringen har gått veldig smertefritt kontra andre onlinespill av samme skala. Det skal BW ha skryt for og jeg trives veldig godt med storylinen. Men å si at dette er noe banebrytende nytt blir helt feil. Mekanismen er velkjent og dette er på ingen måte et MMO i ordets rette forstand.

I den online mmo-verdenen jeg er vandt til å spille, spiller flere hundretusen mennesker på samme server, med en spillerøkonomi hvor spillerne selv styrer markedet (nesten ingenting er seedet, alt produseres og selges av spillerne), du finner flere tusen spillere samlet på et sted samtidig og PvP på sin aller største høyde er av typen 500 mot 500 på et og samme sted. Der kan du som enkeltspiller, hvis du har midlene og viljen, påvirke spillet på et massivt nivå. Dette spillet har forøvrig vært i butikkhyllene siden 2003.

Så nei, ut ifra de kriteriene og hva som legges i betydningen 'massivt' er ikke SW:TOR et massivt multiplayer online spill.

Om din kontakt med andre spillere kun begrenses til battleground og auksjonshuset så er det ihvertfall ikke spillet som stopper deg, jeg har vært i grupper med mange og en må jo ofte nødt til å samarbeide for å kunne komme seg inn i noen områder. Det hjelper å spille med litt venner eller prøve å kommunisere med andre...

Noen områder er delt opp i 2 servere for å begrense befolkningen, ingen gidder å stå å i kø for å gjøre ting, Age of Conan hadde det også slik. The Secret World kommer nok også...og at en ikke har noe kontakt med dem andre i samme område men på en annen server er vel feil? Mener det er samme general chatt? Dette skal jeg ikke si for sikkert...men tror det er slik.

Men skjønner jo det føles tomt ut når du er vandt til å spille EVE, men det er jo igjen et helt annen spill med bare et gigantisk svart område med litt nebulars og stjerner....andre mmo er bygget opp på en heeeelt annen måte. Så det blir helt feil å sammenligne egentlig.

Å sammenligne Counterstrike opp mot SWTOR blir jo bare for dumt, da er jo alle mmo etter din definisjon ikke et mmo pga din erfaring med EVE? Tror du står alene der slik altså.

SWTOR evolverer sjangeren ja, det gjør sjangeren bedre med stor fokus på RPG og endel nye elementer i spillet. Du vet hva ordet evolvere betyr? Det skal ikke blandes med ordet revolusjonere...noe SWTOR er langt ifra gjør. Ordet WoW klone synes jeg er noe førstegangs mmo wow spillere kan bruke i starten når dem ikke vet bedre men resten vet jo at det er et tulle ord, alle mmo er en kopi av en kopi, og underveis heldigvis kommer det noen nye egenskaper. Igjen skriver du "MMO i ordets rette forstand" og igjen så sammenligner du hele sjangeren med EVE, noe som er helt feil.

EVE er noe unikt og for meget spesielt interiserte om jeg får si så selv, jeg klarer ikke å se koblingen du gjør med et spill hvor du er inne i et romskip som reiser fra en galakse til en annen for å sirkulere rundt planeter og besøke rom stasjoner hvor du ikke engang kan gå rundt i....om det ikke har skjedd noe stort i EVE siden jeg spilte det da. Når jeg spilte det så føltes det som jeg hadde havnet i et stort svart intet med en tvangstrøye, men ja områdene er GIGANTISKE....svarte tomme med endel utrolig fine nebulars.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Man får huttball så ofte fordi det så vidt meg bekjent er den eneste formen for PvP akkurat nå hvor du kan spille Empire vs Empire.

Om det er en overvekt av Empire som spiller PvP så får man en dertil overvekt av huttball matcher.

poenget mitt var bare at jeg forstår ikke hvorfor du kan velge selv hva du vil spille når du queuer opp til pvp. At du får valg hva du kan velge. Greit at jeg må kanskje vente 30 min for å spille wz, men det er verdt det

Lenke til kommentar

Bloodworthy er "skandinavisk", men altfor full. Lange køer.

Scepter of Ragnos er "skandinavisk", og har pr dags dato ingen ventetid.

Jeg spiller på Uthar Wynn-serveren. Passelig med folk, og har hittil bare sett to tilfeller av ikke-engelsk i chat, som fort har blitt slått ned på av andre spillere. Koselig server..

Takker for svar :D Har Uthar Wynn serveren noe ventetid?

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Om din kontakt med andre spillere kun begrenses til battleground og auksjonshuset så er det ihvertfall ikke spillet som stopper deg,

Les igjen, jeg skrev :

"Din direkte omgang der du spiller mot/med andre spillere er begrenset til PvP battlegrounds og auksjonshus."

Du har selvfølgelig kontakt med veldig mange mennesker når du ikke direkte spiller med/mot de men det var ikke det som var poenget mitt.

jeg har vært i grupper med mange og en må jo ofte nødt til å samarbeide for å kunne komme seg inn i noen områder.

Samarbeide med hvor mange? Svært få og det er nettopp dette som er poenget mitt. Massivt blir et oxymoron når du bringer dette ordet inn for å beskrive denne mekanismen i SW:TOR

Det hjelper å spille med litt venner eller prøve å kommunisere med andre...

Det gjør jeg da også. Å kommunisere med andre mennesker kan jeg også gjøre i andre online multiplayer spill på et massivt nivå, det i seg selv gjør ikke spillet til et MMO.

...og at en ikke har noe kontakt med dem andre i samme område men på en annen server er vel feil? Mener det er samme general chatt? Dette skal jeg ikke si for sikkert...men tror det er slik.

Nå står ikke mmo definisjonen og henger på om et spill har muligheten til å ha en global general chat eller ikke. Du har en svært lav terskel på å definere hva som er et mmo hvis du virkelig mener at en global general chat er alt som skal til.

Men skjønner jo det føles tomt ut når du er vandt til å spille EVE, men det er jo igjen et helt annen spill med bare et gigantisk svart område med litt nebulars og stjerner....andre mmo er bygget opp på en heeeelt annen måte. Så det blir helt feil å sammenligne egentlig.

Nå var eve bare et eksempel. Jeg tok opp dette fordi det er det spillet jeg har spilt mest, men det er flere andre mmo som har vært ute i godt over et tiår som går langt forbi SW:TOR mtp massiv multiplayer. F.eks ww2 online.

Å sammenligne Counterstrike opp mot SWTOR blir jo bare for dumt, da er jo alle mmo etter din definisjon ikke et mmo pga din erfaring med EVE? Tror du står alene der slik altså.

Jeg tok opp counterstrike som et eksempel for å sette ting på spissen. Og ja, de fleste såkalte MMO er egentlig ikke et MMO i min mening når du ser hvordan den tekniske begrensningen hindrer deg til å samhandle med andre spillere på et massivt nivå.

SWTOR evolverer sjangeren ja, det gjør sjangeren bedre med stor fokus på RPG

Hvis du mener spillet bringer mer innlevelse inn i spilleverdenen b.la pga den utstrakte bruken av voiceovers så ja, jeg er enig med deg at det bringer mer innlevelse og det er morro. Men mer fokus på RPG? Den må du utdype litt for meg. Jeg ser ikke at SW:TOR "evolverer" sjangeren i så måte. Du må konkret nevne mekanismen i SW:TOR som bringer mere fokus på RPG. Du er lite konkret og det du kommer med inneholder mye tekst men lite innhold og argumentasjon.

og endel nye elementer i spillet. Du vet hva ordet evolvere betyr?

Det er ikke et norskt ord, men det engelske ordet evolve betyr å utvikle seg, som i Darwins utviklingslære. SW:TOR er ikke noe spill som har satt nye standarder i så måte.

Det skal ikke blandes med ordet revolusjonere...

Hehe, ok.

Ordet WoW klone synes jeg er noe førstegangs mmo wow spillere kan bruke i starten når dem ikke vet bedre men resten vet jo at det er et tulle ord, alle mmo er en kopi av en kopi, og underveis heldigvis kommer det noen nye egenskaper. Igjen skriver du "MMO i ordets rette forstand" og igjen så sammenligner du hele sjangeren med EVE, noe som er helt feil.

Eve er et sammenligningsgrunnlag for mekanismen i eve tillater spilleren å ha en innvirkning på et massivt nivå, eve var bare et eksempel. Det er flere andre MMO'er jeg kunne ha brukt som et utgangspunkt for å påvise SW:TOR's utilstrekkelighet som et MMO.

Jeg har spilt en del forskjellige spill av denne genren, b.la WoW, LOTR, AoC men det slår meg spesielt hvor likt SW:TOR er WoW. Det var et eneste stort deja-vu og absolutt ingenting jeg vil beskrive som en evolusjon i MMO genren.

EVE er noe unikt og for meget spesielt interiserte om jeg får si så selv, jeg klarer ikke å se koblingen du gjør med et spill hvor du er inne i et romskip som reiser fra en galakse til en annen for å sirkulere rundt planeter og besøke rom stasjoner hvor du ikke engang kan gå rundt i....om det ikke har skjedd noe stort i EVE siden jeg spilte det da. Når jeg spilte det så føltes det som jeg hadde havnet i et stort svart intet med en tvangstrøye, men ja områdene er GIGANTISKE....svarte tomme med endel utrolig fine nebulars.

Du forstår virkelig ikke hva jeg prøver å poengtere hvis du henger deg opp i detaljer om spillemiljøet. Det er på sidelinjen av det vi diskuterer helt og holdent. Det jeg sammenligner er de fysiske begrensningene/friheten spillemekanismen bringer til spilleren og om denne mekanismen lar spilleren innvirke på sine omgivelser på et massivt nivå.

Om spillefiguren min er en person med to, fire eller åtte ben, et romskip eller en svevende snusboks er ikke så veldig relevant. I alle fall hvis du har forstått hva jeg har prøvd å poengtere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...