Gå til innhold

Star Wars The Old Republic - Tråden!


Anbefalte innlegg

Nettopp, det er et veldig bra singelplayer spill med multiplayer muligheter. Jeg kan ikke fatte hvordan et slikt spill faller under "massivt multiplayer" genren.

 

SW:TOR er ikke det eneste spillet som blir reklamert som et MMO spill, men som i min bok (og mange andres) faller totalt utenfor denne definisjonen.

 

SWTOR er et mmo med en så bra historie og oppbygning i forhold til alle mmo spill der ute at en kan ofte føle at en spiller et singleplayer rpg spill. Det er vel det som er forskjellen i forhold til resten av spillene i sjangeren. En kan gå i gruppe akkurat som i andre mmo og det kreves faktisk ganske så ofte om en vil gjøre heroics og ikke minst flashpoints.

 

At noen savner vegger med tekst og "null historie" og hvor en føler at en er i en evig grind skjønner jeg ikke helt...sier ikke at SWTOR ikke er en grind for det er det. Men dem pakker det så godt inn at du ikke tenker tanken engang.

 

Og hva er det i SWTOR som gjør at du ikke mener dette er et mmo spill? For min del håper jeg alle fremtidlige mmo spill bygger videre på det Bioware her har laget, og det jeg har sett av Guildwars 2 og The Secret World om vi skal ta to tungvektere tyder mye på at mmo sjangeren evolveres....endelig.

Endret av _LarZen_
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SWTOR er et mmo med en så bra historie og oppbygning i forhold til alle mmo spill der ute at en kan ofte føle at en spiller et singleplayer rpg spill.

 

At noen savner vegger med tekst og "null historie" og hvor en føler at en er i en evig grind skjønner jeg ikke helt...sier ikke at SWTOR ikke er en grind for det er det. Men dem pakker det så godt inn at du ikke tenker tanken engang.

 

 

WORD

 

Synes nesten det er fornøylig å drepe 45 av ditt og 35 av datt for å senere finne ut at det faktiskt var en grunn til det. Til og med grinden er kul synes jeg. Veldig fan av Starwars fra før og digger Sci-fi elementene for ikke å snakke om hvordan byene ser ut i SWTOR... jeg har savnet følelsen helt siden AO (siste mmo jeg ble hekta på)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nja, bonus mission opplegget er litt kjedelig. Når du har drept 15 separatists, den lille bot'en spretter opp og gir deg neste del, kill 40 separatists, blir jeg bare oppgitt. Og så er neste del igjen å drepe 3 separatist leaders som er spredt utover hele sonen så man må springe gjennom samme området enda en gang (når alle har respawnet såklart), uten Sprint som er en lvl 14 skill..det er bare billig grinding.

Lenke til kommentar

Tenkte på PvE-biten. Old Republic er tross alt ikke et PvP-spill, men et PVE-spill som støtter PvP til en viss grad. ;)

 

 

Nettopp, det er et veldig bra singelplayer spill med multiplayer muligheter. Jeg kan ikke fatte hvordan et slikt spill faller under "massivt multiplayer" genren.

 

SW:TOR er ikke det eneste spillet som blir reklamert som et MMO spill, men som i min bok (og mange andres) faller totalt utenfor denne definisjonen.

 

Nettopp hva da? Jeg sa det er et PvE-spill, ikke at det er et single-player spill. Etter å ha spilt nesten i strekk siden EA vil jeg si Old Republic slettes ikke er så annerledes enn alle andre MMORPGer. Vanguard lot deg fokusere på tre "klasser" (adventure, crafting diplomacy), Warhammer Online fokuserte mye på PvP og å la spillere jobbe sammen i public quests, LotRO droppet nesten PvP fullstendig og så videre. Old Republic fokuserer veldig mye på historien, men ellers er det samme greia om igjen. Det er fortsatt en lineær historie, dungeons, raids, PvP, crafting og så videre. Den eneste forskjellen fra før er at det er full voice over gjennom hele spillet, ikke bare i startområdet som i Age of Boredom. Faktisk vil jeg si dette er mer en total conversion av Age of Conan enn en revolusjon.

Lenke til kommentar

Mens dere har denne : "nei det er ikke en utgangsdør , men en inngangsdør" - diskusjonen , vil jeg bare si at jeg har 2 karakterer på The Ravager , Bulletus - Trooper , og Zoidbergh - jedi cons :)

 

vikingkylling ; ser ut som du er lei av sjangeren MMO ,m ta deg en pause og vent på The Secret World :)

Endret av Fleskelars
Lenke til kommentar

Bare jeg får bruke blaster'ne mine og se ut som Bobba Fett så er det greit for meg :) Jeg er dritt lei av sverd og magi, dverger og troll.....og jeg spilte ikke engang WoW. AoC var vakkert, men Fun Com gjorde noen forferdlige feil som bl.a bitte små områder...masse loading mellom hvert område som gjorde at verden føltes liten ut. Den forbanna tastetrykkinga for å gjøre en kombo....heldigvis hadde jeg en necro så jeg satt å spiste gotteri mens mine lagkamerater slet bort bokstavene på tastaturet.

Endret av Cri
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Og hva er det i SWTOR som gjør at du ikke mener dette er et mmo spill?

 

Din direkte omgang der du spiller mot/med andre spillere er begrenset til PvP battlegrounds og auksjonshus. Det er ingen vedvarende verden der det du gjør har en konstant effekt på omgivelsene og de som spiller i dette miljøet. Du har ingen måte å påvirke den massive delen av spillet (som omfatter spillerne selv).

 

Og så splittes også befolkningen opp og fordeles på servere hvor spillere på en server ikke har noe kontakt med spillere på en annen server. Dette tynner ut befolkningen og sammenlignet med det miljøet jeg er vant å spille i føles dette ganske klaustrofobisk.

 

Så å definere dette som et MMO blir for meg en aldri så liten vits. Det blir som å si at counterstrike er et MMO, eller hvilken som helst annet online spill med en stor tilhengerskare.

 

For min del håper jeg alle fremtidlige mmo spill bygger videre på det Bioware her har laget, og det jeg har sett av Guildwars 2 og The Secret World om vi skal ta to tungvektere tyder mye på at mmo sjangeren evolveres....endelig.

 

Evolveres til hva da? Nok en WoW klone? Missforstå meg rett SW:TOR er en veldig god produksjon og lanseringen har gått veldig smertefritt kontra andre onlinespill av samme skala. Det skal BW ha skryt for og jeg trives veldig godt med storylinen. Men å si at dette er noe banebrytende nytt blir helt feil. Mekanismen er velkjent og dette er på ingen måte et MMO i ordets rette forstand.

 

I den online mmo-verdenen jeg er vandt til å spille, spiller flere hundretusen mennesker på samme server, med en spillerøkonomi hvor spillerne selv styrer markedet (nesten ingenting er seedet, alt produseres og selges av spillerne), du finner flere tusen spillere samlet på et sted samtidig og PvP på sin aller største høyde er av typen 500 mot 500 på et og samme sted. Der kan du som enkeltspiller, hvis du har midlene og viljen, påvirke spillet på et massivt nivå. Dette spillet har forøvrig vært i butikkhyllene siden 2003.

 

Så nei, ut ifra de kriteriene og hva som legges i betydningen 'massivt' er ikke SW:TOR et massivt multiplayer online spill.

Endret av Gjest slettet-ld9eg7s96q
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

EVE er imponerende og dt blir gøy å se hva som skjer med DUST og hvordan det kommer til å påvirke EVE. Det hadde også vært kult om SWTOR går litt i den rettningen etterhvert, at man kan påvirke "verden" man spiller i på den måten, men dette er foreløpig en ganske god start vil jeg si.

 

Jada, jeg er ikke uenig det. Altså SW:TOR har jo fått over en million abonnenter allerede hvis jeg ikke tar feil? Og det er jo tall Eve aldri har oppnådd (mye takket være IP'en og merkevaret Star Wars og ikke spillet i seg selv vel og merke). Men jeg skulle virkelig ønske at et spill som SW:Tor gikk for den samme dynamikken/mekanismen man finner i Eve, da hadde jeg ikke brydd meg så mye med PvE delen i alle fall :D

Lenke til kommentar

Største problemet mitt akuratt nå er å finne en hjelm som ser litt bedre ut. Jeg er en Bounty Hunter, men klanen kaller meg for sputnik når jeg møter dem rundtom. :p

 

Men ja jeg er enig.. det kunne vært litt mer påvirkning på verden fra spillerne som faktiskt er i den. Kanskje blir det mer politikk og sånt etterhvert og kanskje om noen måneder så er det jeg som legger ut en BH kontrakt på en Rebel Scum spiller som forandrer gangen i historien/verden for en hel del spillere.

Endret av Cri
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Største problemet mitt akuratt nå er å finne en hjelm som ser litt bedre ut. Jeg er en Bounty Hunter, men klanen kaller meg for sputnik når jeg møter dem rundtom. :p

 

Men ja jeg er enig.. det kunne vært litt mer påvirkning på verden fra spillerne som faktiskt er i den. Kanskje blir det mer politikk og sånt etterhvert og kanskje om noen måneder så er det jeg som legger ut en BH kontrakt på en Rebel Scum spiller som forandrer gangen i historien/verden for en hel del spillere.

 

Du tror du har et problem? Min Sith Juggernaut går rundt med en rustning som ligner en pyjamas ...

Lenke til kommentar

Haha.... det er elendige rustninger 15-25(fikk et fint sett av Kaas commodations da jeg kom til Empire Fleet først gangen) og kanskje helt opp til 40ish? Ser det er mange som klager på BH utstyret. Jeg har noe orange som begynner å bli et helt sett nå, men så har jeg gjort absolutt alt i Balmorra. Tilogmed World-Bossen der. En hjelm har jeg ikke sett noe sted. Kan riktignok kjøpe en på speciality goods men den ser ut som en trope hjelm all'a den som Jonny Depp bruker i Fear and Loathing...noe som får meg til å tenke på at jetpacken jeg har på ryggen egentlig er en kassettspiller. Nå skal jeg til Empire Fleet og sjekke hva det befinner seg oppi en lilla Balmorra Commodations kasse, det finnes ikke et eneste mission igjen på Balmorra og listen er tom :)

Endret av Cri
Lenke til kommentar

Det som er litt artig med MMO'er er at hvis de gjør spillet for vanskelig, altså tvinger folk til å gruppere for å greie missions, klager vi over at vi tvinges til å groupe og liker å spille alene mest. Gjør de det for enkelt, klager vi fordi det føles som et singleplayer-spill og at man aldri trenger å groupe med mindre man gjør de spesialdesignede group-dungeonene..

 

Jeg er enig med deg Bytex, skjønner ikke de som klager over at det føles som et singleplayer spill, jeg går nå til stadighet i gruppe med andre spillere for å gjøre Heroic quester og så gjør jeg Flashpoints ca hver 3'dje lvl etter som jeg når level som trengs for å gjøre nytt Flashpoint.

Utenom dette så spiller jeg solo på vanlige quester, men det er nå slik jeg er vant med fra andre mmo også.

Lenke til kommentar

Även om de bör ha brackets i wz så gäller fortfarande det samma. Taktik och generell "stay alive" attityd vinner alltid wz i swtor. Det spelar ingen roll om du har fullt med lvl 50 motståndare som inte kan taktiken, du vinner alltid.

Klassikern i huttball är när folk aldrig passar eller får panik så fort de får bollen. Folk står rätt framför eller rätt bakom poison pools och drar i väg en lång qq på diverse forum om att ditt och datt är OP för att de fastande i poison pool.

Lenke til kommentar
vikingkylling ; ser ut som du er lei av sjangeren MMO ,m ta deg en pause og vent på The Secret World :)

 

Øh, har jeg gått glipp av noe? dontgetit.gif Jeg har spilt Old Republic flere timer daglig siden EA (minus en uke i jula), og selv nå har jeg bare Alt-Tab'et hit for å sjekke posten. Jeg er ikke akkurat lei MMORPGer. ;) Men når det gjelder Secret World er jeg svært skeptisk, for å si det mildt. Samme med Guild Wars 2, uten at jeg har tenkt å diskutere noen av dem her. (og btw MMO er ikke en sjanger. MMORPG er det, men MMO kan like gjerne være MMOFPS, MMORTS og så videre. For å pirke litt.) ;)

 

Har for øvrig akkurat fått et romskip som Sniper, og er klar til å fortsette med Sith Marauder til jeg får skip der også. Er vanskelig å bestemme seg for hvem jeg vil satse på. Sniper var morsom å spille, men historien var litt tam frem til jeg fikk skipet. Da ble det straks bedre. :) Har hørt en del bra om historien til Trooper også. Hvilken historie foretrekker folket?

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Og hva er det i SWTOR som gjør at du ikke mener dette er et mmo spill?

 

Din direkte omgang der du spiller mot/med andre spillere er begrenset til PvP battlegrounds og auksjonshus. Det er ingen vedvarende verden der det du gjør har en konstant effekt på omgivelsene og de som spiller i dette miljøet. Du har ingen måte å påvirke den massive delen av spillet (som omfatter spillerne selv).

 

Og så splittes også befolkningen opp og fordeles på servere hvor spillere på en server ikke har noe kontakt med spillere på en annen server. Dette tynner ut befolkningen og sammenlignet med det miljøet jeg er vant å spille i føles dette ganske klaustrofobisk.

 

Så å definere dette som et MMO blir for meg en aldri så liten vits. Det blir som å si at counterstrike er et MMO, eller hvilken som helst annet online spill med en stor tilhengerskare.

 

For min del håper jeg alle fremtidlige mmo spill bygger videre på det Bioware her har laget, og det jeg har sett av Guildwars 2 og The Secret World om vi skal ta to tungvektere tyder mye på at mmo sjangeren evolveres....endelig.

 

Evolveres til hva da? Nok en WoW klone? Missforstå meg rett SW:TOR er en veldig god produksjon og lanseringen har gått veldig smertefritt kontra andre onlinespill av samme skala. Det skal BW ha skryt for og jeg trives veldig godt med storylinen. Men å si at dette er noe banebrytende nytt blir helt feil. Mekanismen er velkjent og dette er på ingen måte et MMO i ordets rette forstand.

 

I den online mmo-verdenen jeg er vandt til å spille, spiller flere hundretusen mennesker på samme server, med en spillerøkonomi hvor spillerne selv styrer markedet (nesten ingenting er seedet, alt produseres og selges av spillerne), du finner flere tusen spillere samlet på et sted samtidig og PvP på sin aller største høyde er av typen 500 mot 500 på et og samme sted. Der kan du som enkeltspiller, hvis du har midlene og viljen, påvirke spillet på et massivt nivå. Dette spillet har forøvrig vært i butikkhyllene siden 2003.

 

Så nei, ut ifra de kriteriene og hva som legges i betydningen 'massivt' er ikke SW:TOR et massivt multiplayer online spill.

 

Du er jo langt ute på viddene kamerat , å mene at EVE er det eneste eksempel på et MMO ?

TOR har ALLE ingredienser som ethvert MMO har hatt siden everquest hadde.

Det er tusenvis av folk DU kan velge å queste med , spille med osv på hver server , det er massivt nok i termen.

Du kan dessuten ikke sammenligne EVE med alle andre spill , greit det er lett å fylle opp 300.000 klumper i et tomt rom , men det lar seg ikke gjøre i en verden av skog og mark , beklager.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skulle til aa kjope swtor, tenkte at det kostet 500kr som jeg synes var litt for mye, men skulle kjope allikevel. Naar jeg gaar inn ser jeg 600kr???? wow! Skal fremdeles sikkert kjope det, men 600kr... damn. Hvorfor koster swtor saa mye mer enn vanlig spill?

 

Hvor? Jeg plukket det opp hos SIBA for 399,-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...