Gå til innhold

Star Wars The Old Republic - Tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er på min tredje planet med bounty hunteren nå, og kjenner jeg ikke har mye motivasjon til å spille videre, selv om jeg har lyst å prøve Nar Shaada før jeg slutter. Vil si meg relativt imponert, for de fleste andre MMO'er jeg har prøvd (Lotro, AoC, Rift, GW) har jeg bare spilt i et par timer før jeg gav opp. Ting jeg liker er at det er endel kule quests, med darkside/lightside valg, som gir spillet en unik dynamikk ift andre MMOs. Stemmeskuespill gir bedre immersjon, og det er kult at man har et "mainquest" til classen.

 

Allikevel syntes jeg det hele blir litt tamt. Jeg føler spillet ikke helt selv vet hva det vil være. Det er et dårligere RPG enn sine forgjengere (for mange kjedelige sidequests, for langt mellom "morroa", store tomme verdener) og det er dårligere enn WoW som MMO, spesielt med tanke på selve bevegelsen og bruken av karakteren, som virker litt "firkantet" i swtor. UIen er også svært underlegen WoW sin.

 

Musikken er også svært skuffende, og til tider upassende til det som skjer. I det hele tatt syntes jeg de bruker alt for mye av musikken i Kotor 2, som passet veldig bra til den dystre stemningen i det spillet, men ikke i dette. Mange syntes kanskje dette ikke er så viktig, men for meg er noen av mine beste MMO-minner bare det å queste i Westfall/Dun Morogh osv i WoW med koselig passende musikk akkompagnert.

 

Alt i alt har det allikevel vært en positiv overraskelse at det faktisk kom en MMO siden WoW som har vært verdt å spille - selv om Bioware har mye de må jobbe videre med.

 

Terningkast 4!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med tanke på at de feilene som er "seriøse" er i form av combat system som føles litt sluggish, så tror det lover bra. Alt Bioware trenger å gjøre er å tweake combat systemet for de som klager (jeg har ikke opplevd disse feilene) og implementere muligheten for macro og custom UI oppsett.

 

Jeg er meget fornøyd med spillet så langt.

Lenke til kommentar

Er på min tredje planet med bounty hunteren nå, og kjenner jeg ikke har mye motivasjon til å spille videre, selv om jeg har lyst å prøve Nar Shaada før jeg slutter. Vil si meg relativt imponert, for de fleste andre MMO'er jeg har prøvd (Lotro, AoC, Rift, GW) har jeg bare spilt i et par timer før jeg gav opp. Ting jeg liker er at det er endel kule quests, med darkside/lightside valg, som gir spillet en unik dynamikk ift andre MMOs. Stemmeskuespill gir bedre immersjon, og det er kult at man har et "mainquest" til classen.

 

Allikevel syntes jeg det hele blir litt tamt. Jeg føler spillet ikke helt selv vet hva det vil være. Det er et dårligere RPG enn sine forgjengere (for mange kjedelige sidequests, for langt mellom "morroa", store tomme verdener) og det er dårligere enn WoW som MMO, spesielt med tanke på selve bevegelsen og bruken av karakteren, som virker litt "firkantet" i swtor. UIen er også svært underlegen WoW sin.

 

Musikken er også svært skuffende, og til tider upassende til det som skjer. I det hele tatt syntes jeg de bruker alt for mye av musikken i Kotor 2, som passet veldig bra til den dystre stemningen i det spillet, men ikke i dette. Mange syntes kanskje dette ikke er så viktig, men for meg er noen av mine beste MMO-minner bare det å queste i Westfall/Dun Morogh osv i WoW med koselig passende musikk akkompagnert.

 

Alt i alt har det allikevel vært en positiv overraskelse at det faktisk kom en MMO siden WoW som har vært verdt å spille - selv om Bioware har mye de må jobbe videre med.

 

Terningkast 4!

Mye å være enig i her.

 

Swtor er fryktelig flatt, trist og sjelløst egentlig. Kjedelig combat med mobklynger på 3-4 hele tiden, kjedelige skills, gørrkjedelige talents - savner litt flavor skills ala blink, heroic leap, shadowstep, eller noe annet unikt og fett. Alt virker så inkrementelt i swtor. Sjeldent man sloss mot en sølvmob (som kan sammenlignes med en vanlig mob i wow) og ser 75% av helsa hans droppe på en 5 combo point eviscerate crit f.eks. Det hele er veldig trygt og statisk og, som sagt, inkrementelt. Finner du 4 level 20 items f.eks så har de omtrent nøyaktig like mange skillpoints, bare litt forskjellig fordelt, og alle ser de grå, kjedelige og nøytrale ut.

 

Det jeg liker er mainstory-questene, samt at instance/groupquester krever litt tenking og taktikk til tider. Lightside/darkside er også kult i snakkingen.

 

Terningkast 3 fra meg. Får se hvor lenge jeg holder ut. Runder 30 snart og har for lengst kjent at det begynner å bli litt døll...

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Level 36 Sith Juggernaut og jeg merker tålmodigheten min med dette spillet begynner å bli ganske tynnslitt... dette er jo ikke et mmo, men et singelplayerspill med visse mmo elementer

 

Tror jeg skal holde meg til Eve ... ;)

Lenke til kommentar

Folk ser ut til å glemme at WoW er 7 år gammelt, og SWTOR er knapt 7 dager gammelt. Klart det tar tid å polere noe så digert, og den polishen føler jeg meg relativt trygg på at kommer. Ellers hadde nok disse tingene som UI frustrert meg mer enn de gjør.

 

Ser ikke ut til at jeg har noen lag med speeder heller, forresten. Merkelig om det er en klient-sak.

 

Hvilket grafikkort og OS har dere som har ability delay? Kanskje vi kan finne en fellesnevner? :s

 

Level 36 Sith Juggernaut og jeg merker tålmodigheten min med dette spillet begynner å bli ganske tynnslitt... dette er jo ikke et mmo, men et singelplayerspill med visse mmo elementer

 

Tror jeg skal holde meg til Eve ... ;)

 

Enig i at MMO-biten ikke er helt høvla ut... "fleet systemet" og LFG-flagging er ikke holdbart om et par måneder. Det trengs en LFG tool. I tillegg bør de begynne å tenke på slike 1-2 manns 'dungeons' og 'scenarios' som WoW og RIFT bla. skal rulle ut.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Har aldri spilt WoW på blizzards servere men en del på privatservere og jeg må si jeg fikk et aldri så lite deja vu første gang jeg satt meg foran dette spillet. Det er ganske likt

 

 

Enig i at MMO-biten ikke er helt høvla ut... "fleet systemet" og LFG-flagging er ikke holdbart om et par måneder. Det trengs en LFG tool. I tillegg bør de begynne å tenke på slike 1-2 manns 'dungeons' og 'scenarios' som WoW og RIFT bla. skal rulle ut.

 

Hva er det som er så "massively multiplayer" med 1-2 manns 'dungeons'? Allerede nå er det jo en begrensning på 4 personer pr. party (husker ikke om det var slik med wow). Det er altfor tynt for et spill som reklamerer med å være et MMO etter min mening.

Endret av Gjest slettet-ld9eg7s96q
Lenke til kommentar

Hva er det som er så "massively multiplayer" med 1-2 manns 'dungeons'? Allerede nå er det jo en begrensning på 4 personer pr. party (husker ikke om det var slik med wow). Det er altfor tynt for et spill som reklamerer med å være et MMO etter min mening.

 

Nå er vel ikke definisjonen på MMORPG at du kan være mer enn 4 i en gruppe, men jeg er litt enig likevel.

 

Det er litt lite innhold som krever grupper, skulle gjerne vært flere heroic quests.

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp testet på min trooper med samme ability, det er ikke tegn til delay hos meg.

 

Kan ikke si jeg har lagt merke til dette heller. Alle karakterene mine fyrer så vidt jeg kan huske av med èn gang.

 

Det er ikke bare snakk om delay fra trykk til animasjon (den er forøvrig vanligvis såpass kort at man ikke tenker over det. Det som er problemet er delay fra trykk til effekt. Når du bruker samme abilityen, hvor lang tid tar det før targettet ditt faktisk mister hp ?

 

Det har ikke så mye å si akkurat når det kommer til skade (siden den vil til slutt ta effekt uansett), men når det samme gjelder for stun/interrupt abilities, hvor det tar tid fra man trykker til effekten treffer så har det store konsekvenser.

Endret av Ares
Lenke til kommentar

Jeg har nettopp testet på min trooper med samme ability, det er ikke tegn til delay hos meg.

 

Kan ikke si jeg har lagt merke til dette heller. Alle karakterene mine fyrer så vidt jeg kan huske av med èn gang.

 

Det er ikke bare snakk om delay fra trykk til animasjon (den er forøvrig vanligvis såpass kort at man ikke tenker over det. Det som er problemet er delay fra trykk til effekt. Når du bruker samme abilityen, hvor lang tid tar det før targettet ditt faktisk mister hp ?

Med engang for meg.

Forskjellige scenariorer:

Casting time + instant:

Force lightning --> shock grasp

Dark heal --> Static barrier

Crushing Darkness --> Affliction

 

Det samme gjelder instant + instant, selvom man må jo vente på global cooldown.

Lenke til kommentar
Har aldri spilt WoW på blizzards servere men en del på privatservere og jeg må si jeg fikk et aldri så lite deja vu første gang jeg satt meg foran dette spillet. Det er ganske likt

 

Det er også likt RIFT. Og EverQuest. Og Dark Age of Camelot. Og Runes of Magic. Og de fleste av spillene du finner på denne listen

 

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_mmorpgs

 

Hva er det som er så "massively multiplayer" med 1-2 manns 'dungeons'? Allerede nå er det jo en begrensning på 4 personer pr. party (husker ikke om det var slik med wow). Det er altfor tynt for et spill som reklamerer med å være et MMO etter min mening.

 

Poenget er at det ikke alltid er greit å finne en gruppe, med mindre du er max level. Slike mindre dungeons, og space combat f.eks, er fine for å levle opp når man går lei av questing og PVP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...