Gå til innhold

Star Wars The Old Republic - Tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For dem som har fulgt med litt rundt dette spillet så er dette noe dem fleste burde ha fått med seg, at det lønner seg å forhåndsbestille da det ville bli begrenset hvor mange som slipper inn i starten. Som jeg skrev litt bak her så er jeg rimelig sikker på at Blizzard gjorde dette også i starten for å ha kontroll på hvor mange som bombarderer serverene.

 

Det er godt over 2 timer venting på endel servere på peak hours allerede nå før resten av spillerne er tillatt til å logge på....det sier seg selv at her må Bioware ha litt kontroll. Flere servere er kommet opp allerede men det er mye kunnskap og kunst å vite hvor mange som skal slippes inn og hvor mange servere som skal opp. Det er ikke spesielt gunstig med mange servere hvor folk blir spredt over alt og en kan måtte i en veldig tidlig fase starte med å fjerne og slå samens servere.

 

Skal en spille i morgen så må en nok skaffe seg en fysisk kopi før dem blir borte ifra butikkene, var en tørke en stund på WoW også husker jeg...

Lenke til kommentar

For dem som har fulgt med litt rundt dette spillet så er dette noe dem fleste burde ha fått med seg, at det lønner seg å forhåndsbestille da det ville bli begrenset hvor mange som slipper inn i starten. Som jeg skrev litt bak her så er jeg rimelig sikker på at Blizzard gjorde dette også i starten for å ha kontroll på hvor mange som bombarderer serverene.

 

Det er godt over 2 timer venting på endel servere på peak hours allerede nå før resten av spillerne er tillatt til å logge på....det sier seg selv at her må Bioware ha litt kontroll. Flere servere er kommet opp allerede men det er mye kunnskap og kunst å vite hvor mange som skal slippes inn og hvor mange servere som skal opp. Det er ikke spesielt gunstig med mange servere hvor folk blir spredt over alt og en kan måtte i en veldig tidlig fase starte med å fjerne og slå samens servere.

 

Skal en spille i morgen så må en nok skaffe seg en fysisk kopi før dem blir borte ifra butikkene, var en tørke en stund på WoW også husker jeg...

Må jo være enklere å sette opp et mye større antall servere, for så å slå sammen servere hvis kapasiteten blir alt for stor.

Lenke til kommentar

Må jo være enklere å sette opp et mye større antall servere, for så å slå sammen servere hvis kapasiteten blir alt for stor.

Det er dessverre ikke så enkelt. De er veldig forsiktige med å ikke ha for mange eller for få servere. De holder et enormt blikk på serverene, og gjør justeringer her og der som det trengs. Målet deres er å ha mange servere med stor befolkning, og nesten ingen "low capacity"-servere som blir stående som spøkelsesbyer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det er dessverre ikke så enkelt. De er veldig forsiktige med å ikke ha for mange eller for få servere. De holder et enormt blikk på serverene, og gjør justeringer her og der som det trengs. Målet deres er å ha mange servere med stor befolkning, og nesten ingen "low capacity"-servere som blir stående som spøkelsesbyer.

 

Spørsmålet er hvor mange salg (og abbonenter) de mister ved å ikke ha spillet sitt tilgjengelig. Det er nok en del som sitter på gjerdet akkurat nå og ender opp med å ikke kjøpe spillet når det ikke er tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Etter å nå ha spilt spillet i nesten uke har jeg oppdaga en gigantisk "feil" i spillet som folk sannsynligvis kommer til å ignorere helt. Spillet har 0.5-1 sekunds innebygd lagg. Snakker ikke om responstid over internett her, dette ligger dypt i motoren. De har gjort en fantastisk jobb i å skjule dette ved å ha lange animasjoner som ikke "treffer" før en god stund etter du har aktivert abilities, men det er visse situasjoner som avslører det veldig godt.

 

For å ta det mest åpenbare eksempelet med klassen jeg har spilt, Mercenary. Merc har en channeling ability, Unload, som stunner mens du holder på å kaste den. De har også noen abilities, Shoulder Slam og Railshot, som bare kan kastes på stunna (og litt andre status-effekter) fiender. Det er fullt mulig å kaste begge disse etter Unload selv om channelinga er over. Jeg har faktisk til og med kasta ferdig unload helt, løpt 3-4 skritt opp til en fiende for så å shoulder slamme.

 

Det er enda tydeligere i PvP, selv om man der kanskje er mer vant til lignende ting fra andre MMOs. Du vil stadig oppleve at status effekter tar lang tid før de slår i effekt, og at du blir kasta på rare måter av knockbacks fordi servern henger bak klienten.

 

Men som sagt, det kommer sannsynligvis ikke til å oppleves som noe problem for de fleste som spiller spillet. Man må bare bli vant til det faktum at ingenting skjer umiddelbart i spillet. Selv instant spells tar tid før de faktisk treffer.

Lenke til kommentar

Spørsmålet er hvor mange salg (og abbonenter) de mister ved å ikke ha spillet sitt tilgjengelig. Det er nok en del som sitter på gjerdet akkurat nå og ender opp med å ikke kjøpe spillet når det ikke er tilgjengelig.

Tror ikke det er så farlig, akkurat. De har allerede over en million aktive kontoer, og det vil nok øke drastisk etter lanseringen. Men den virkelige ildprøven kommer etter at de 30 dagene har gått over.

Lenke til kommentar

Etter å nå ha spilt spillet i nesten uke har jeg oppdaga en gigantisk "feil" i spillet som folk sannsynligvis kommer til å ignorere helt. Spillet har 0.5-1 sekunds innebygd lagg. Snakker ikke om responstid over internett her, dette ligger dypt i motoren. De har gjort en fantastisk jobb i å skjule dette ved å ha lange animasjoner som ikke "treffer" før en god stund etter du har aktivert abilities, men det er visse situasjoner som avslører det veldig godt.

 

Dette har de vel lagt inn for å hindre exploits regner jeg med? Hvordan er PvP ellers?

Lenke til kommentar

Etter å nå ha spilt spillet i nesten uke har jeg oppdaga en gigantisk "feil" i spillet som folk sannsynligvis kommer til å ignorere helt. Spillet har 0.5-1 sekunds innebygd lagg. Snakker ikke om responstid over internett her, dette ligger dypt i motoren. De har gjort en fantastisk jobb i å skjule dette ved å ha lange animasjoner som ikke "treffer" før en god stund etter du har aktivert abilities, men det er visse situasjoner som avslører det veldig godt.

 

Dette har de vel lagt inn for å hindre exploits regner jeg med? Hvordan er PvP ellers?

 

Hindre exploits ? er da mange MMOer som har operert uten responstid på abilities uten at det har vært noe problem... Om noe så skaper det større rom for exploits.

 

PvPen er ok nok. Har ikke spilt stort annet enn Huttball da, siden den kan ha 2 teams fra samme side (så hvis du er på den største siden så får du mer huttball). Huttball funker helt fint når det ikke er veldig organisert, men kan se for meg at pre-mades vil bare løpe over randoms på 2 minutter. Hadde funka mye bedre hvis man ikke kunne kaste ballen spør du meg. Synes også banen er litt for restriktiv.

 

Ellers så har jeg sjekka litt hvordan world pvpen funker. Har ikke fått testa siden det ikke er så mange 50 enda akkurat, men ser ut til at det kommer til å faile ganske hardt. Uten noen form for event-schedule tviler jeg sterkt på at det kommer til å være mange folk som oppholder seg i sonene, siden man bare behøver å gjøre noen objectives så er man ferdig for dagen. WoW beviste mer eller mindre at hvis du skal få til en aktiv pvp sone så må du ha events som foregår og mulighet for folk til å vite når de skjer. En pvp sone som bare er der hvor det ikke skjer noe blir for kjedelig.

 

Alt i alt så er pvpen fortsatt hektisk og morsom, men stort rom for forbedringer.

Endret av Ares
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...