KAS Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Det er jo mildt sagt litt spesielt å ha en "release date" hvor de nekter å selge spillet fra sin egen nettbutikk. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 For dem som har fulgt med litt rundt dette spillet så er dette noe dem fleste burde ha fått med seg, at det lønner seg å forhåndsbestille da det ville bli begrenset hvor mange som slipper inn i starten. Som jeg skrev litt bak her så er jeg rimelig sikker på at Blizzard gjorde dette også i starten for å ha kontroll på hvor mange som bombarderer serverene. Det er godt over 2 timer venting på endel servere på peak hours allerede nå før resten av spillerne er tillatt til å logge på....det sier seg selv at her må Bioware ha litt kontroll. Flere servere er kommet opp allerede men det er mye kunnskap og kunst å vite hvor mange som skal slippes inn og hvor mange servere som skal opp. Det er ikke spesielt gunstig med mange servere hvor folk blir spredt over alt og en kan måtte i en veldig tidlig fase starte med å fjerne og slå samens servere. Skal en spille i morgen så må en nok skaffe seg en fysisk kopi før dem blir borte ifra butikkene, var en tørke en stund på WoW også husker jeg... Lenke til kommentar
wilzoo Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 For dem som har fulgt med litt rundt dette spillet så er dette noe dem fleste burde ha fått med seg, at det lønner seg å forhåndsbestille da det ville bli begrenset hvor mange som slipper inn i starten. Som jeg skrev litt bak her så er jeg rimelig sikker på at Blizzard gjorde dette også i starten for å ha kontroll på hvor mange som bombarderer serverene. Det er godt over 2 timer venting på endel servere på peak hours allerede nå før resten av spillerne er tillatt til å logge på....det sier seg selv at her må Bioware ha litt kontroll. Flere servere er kommet opp allerede men det er mye kunnskap og kunst å vite hvor mange som skal slippes inn og hvor mange servere som skal opp. Det er ikke spesielt gunstig med mange servere hvor folk blir spredt over alt og en kan måtte i en veldig tidlig fase starte med å fjerne og slå samens servere. Skal en spille i morgen så må en nok skaffe seg en fysisk kopi før dem blir borte ifra butikkene, var en tørke en stund på WoW også husker jeg... Må jo være enklere å sette opp et mye større antall servere, for så å slå sammen servere hvis kapasiteten blir alt for stor. Lenke til kommentar
Misoxeny Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Ellers kan jeg anbefale å kjøpe spillet her: http://www.cjs-cdkeys.com/products/Star-Wars%3A-The-Old-Republic-CD-Key-for-Origin.html Instant delivery, så du er sikret å få spille når serverne åpner igjen. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Må jo være enklere å sette opp et mye større antall servere, for så å slå sammen servere hvis kapasiteten blir alt for stor. Det er dessverre ikke så enkelt. De er veldig forsiktige med å ikke ha for mange eller for få servere. De holder et enormt blikk på serverene, og gjør justeringer her og der som det trengs. Målet deres er å ha mange servere med stor befolkning, og nesten ingen "low capacity"-servere som blir stående som spøkelsesbyer. 1 Lenke til kommentar
KAS Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Det er dessverre ikke så enkelt. De er veldig forsiktige med å ikke ha for mange eller for få servere. De holder et enormt blikk på serverene, og gjør justeringer her og der som det trengs. Målet deres er å ha mange servere med stor befolkning, og nesten ingen "low capacity"-servere som blir stående som spøkelsesbyer. Spørsmålet er hvor mange salg (og abbonenter) de mister ved å ikke ha spillet sitt tilgjengelig. Det er nok en del som sitter på gjerdet akkurat nå og ender opp med å ikke kjøpe spillet når det ikke er tilgjengelig. Lenke til kommentar
Ares42 Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Etter å nå ha spilt spillet i nesten uke har jeg oppdaga en gigantisk "feil" i spillet som folk sannsynligvis kommer til å ignorere helt. Spillet har 0.5-1 sekunds innebygd lagg. Snakker ikke om responstid over internett her, dette ligger dypt i motoren. De har gjort en fantastisk jobb i å skjule dette ved å ha lange animasjoner som ikke "treffer" før en god stund etter du har aktivert abilities, men det er visse situasjoner som avslører det veldig godt. For å ta det mest åpenbare eksempelet med klassen jeg har spilt, Mercenary. Merc har en channeling ability, Unload, som stunner mens du holder på å kaste den. De har også noen abilities, Shoulder Slam og Railshot, som bare kan kastes på stunna (og litt andre status-effekter) fiender. Det er fullt mulig å kaste begge disse etter Unload selv om channelinga er over. Jeg har faktisk til og med kasta ferdig unload helt, løpt 3-4 skritt opp til en fiende for så å shoulder slamme. Det er enda tydeligere i PvP, selv om man der kanskje er mer vant til lignende ting fra andre MMOs. Du vil stadig oppleve at status effekter tar lang tid før de slår i effekt, og at du blir kasta på rare måter av knockbacks fordi servern henger bak klienten. Men som sagt, det kommer sannsynligvis ikke til å oppleves som noe problem for de fleste som spiller spillet. Man må bare bli vant til det faktum at ingenting skjer umiddelbart i spillet. Selv instant spells tar tid før de faktisk treffer. Lenke til kommentar
Dohva Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Har lagt merke til en feil jeg også,veeeldig mange gathering nodes er bugga,de kommer opp på radaren men går ikke og klikke på de,det er drit irriterende når man vil grinde opp skillnivåene. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Spørsmålet er hvor mange salg (og abbonenter) de mister ved å ikke ha spillet sitt tilgjengelig. Det er nok en del som sitter på gjerdet akkurat nå og ender opp med å ikke kjøpe spillet når det ikke er tilgjengelig. Tror ikke det er så farlig, akkurat. De har allerede over en million aktive kontoer, og det vil nok øke drastisk etter lanseringen. Men den virkelige ildprøven kommer etter at de 30 dagene har gått over. Lenke til kommentar
Dohva Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Noe nsom veit hvor mange main stories det er? Lenke til kommentar
Ares42 Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Noe nsom veit hvor mange main stories det er? Hver klasse har en egen historie, og såvidt jeg kan huske så har hver planet en egen historie og. Utenom disse da så er det veldig få quests som har en historie som varer over flere ledd. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Der er åtte main stories, med åtte grunnklasser (16 klasser totalt). Lenke til kommentar
Dohva Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 så selv om man starter på samme planet 2 ganger så er historien forskjellig? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Om du velger Jedi Knight første gangen, og Jedi Consular andre gangen, får du to forskjellige historier. Men om du tar Jedi Knight begge gangene, får du samme greia servert enda en gang. Lenke til kommentar
Ajesto Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Kjøpte fra http://www.cjs-cdkeys.com/products/Star-Wars%3A-The-Old-Republic-CD-Key-for-Origin.html 100kroner billigere, instant delively, sikret at jeg kommer inn klokken 6 når de åpner igjen. Tusen takk for forslaget, fungerte supert og instant. Lenke til kommentar
Dohva Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Sweet da er det sykt mange timer med moro fremover,kommer til og være grå i håret før jeg er ferdig Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Det blir det, Tung Ting. Men husk da at alle andre quests er de samme. Du må fortsatt redde folk og lignende, uansett hva slags klasse du tar. Alt som blir påvirket er dine personlige oppdrag. (Class Quests) Lenke til kommentar
Dohva Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Jo det er klart men Class er jo de feteste da Digger at karakteren min har endra utseende jo lenger ned på darkside jeg er Lenke til kommentar
fenele Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Etter å nå ha spilt spillet i nesten uke har jeg oppdaga en gigantisk "feil" i spillet som folk sannsynligvis kommer til å ignorere helt. Spillet har 0.5-1 sekunds innebygd lagg. Snakker ikke om responstid over internett her, dette ligger dypt i motoren. De har gjort en fantastisk jobb i å skjule dette ved å ha lange animasjoner som ikke "treffer" før en god stund etter du har aktivert abilities, men det er visse situasjoner som avslører det veldig godt. Dette har de vel lagt inn for å hindre exploits regner jeg med? Hvordan er PvP ellers? Lenke til kommentar
Ares42 Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 (endret) Etter å nå ha spilt spillet i nesten uke har jeg oppdaga en gigantisk "feil" i spillet som folk sannsynligvis kommer til å ignorere helt. Spillet har 0.5-1 sekunds innebygd lagg. Snakker ikke om responstid over internett her, dette ligger dypt i motoren. De har gjort en fantastisk jobb i å skjule dette ved å ha lange animasjoner som ikke "treffer" før en god stund etter du har aktivert abilities, men det er visse situasjoner som avslører det veldig godt. Dette har de vel lagt inn for å hindre exploits regner jeg med? Hvordan er PvP ellers? Hindre exploits ? er da mange MMOer som har operert uten responstid på abilities uten at det har vært noe problem... Om noe så skaper det større rom for exploits. PvPen er ok nok. Har ikke spilt stort annet enn Huttball da, siden den kan ha 2 teams fra samme side (så hvis du er på den største siden så får du mer huttball). Huttball funker helt fint når det ikke er veldig organisert, men kan se for meg at pre-mades vil bare løpe over randoms på 2 minutter. Hadde funka mye bedre hvis man ikke kunne kaste ballen spør du meg. Synes også banen er litt for restriktiv. Ellers så har jeg sjekka litt hvordan world pvpen funker. Har ikke fått testa siden det ikke er så mange 50 enda akkurat, men ser ut til at det kommer til å faile ganske hardt. Uten noen form for event-schedule tviler jeg sterkt på at det kommer til å være mange folk som oppholder seg i sonene, siden man bare behøver å gjøre noen objectives så er man ferdig for dagen. WoW beviste mer eller mindre at hvis du skal få til en aktiv pvp sone så må du ha events som foregår og mulighet for folk til å vite når de skjer. En pvp sone som bare er der hvor det ikke skjer noe blir for kjedelig. Alt i alt så er pvpen fortsatt hektisk og morsom, men stort rom for forbedringer. Endret 20. desember 2011 av Ares Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå