Gå til innhold

Star Wars The Old Republic - Tråden!


Anbefalte innlegg

Da er det på tide å få denne tråden inn i mine innlegg :)

 

Hva har dere planer om å spille?

 

Selv har jeg for lang tid bestemt meg for å spille Smuggler og Jedi consular, eneste problemet er at etter den svært så gode jedi consular filmen er jeg svært redd for at det kommer til å bli veldig mange som spiller nettop den rasen.

 

Er litt skeptisk på hvordan det blir med jedi i robes, våpen vil vel se likt ut fra du starter å spille til du har gått lei (light saber er lightsaber, og så vidt jeg har fått med meg er det "faste" farger på selve "sjerdet") Kanskje det blir litt som druide i wow.

 

Er det noen andre her som er skuffet over rasene man kan velge? Føler at det er alt for mye "human races". Det blir vel det som blir mitt største problem. Leste noe om at man kan unlocke nye raser som kan spilles for en stund tilbake, husker ikke hvor men det var en plass på swtor forumet. Er det noe sannhet i dette?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste av mine bekjente interesserer seg mest for force-users, så har en følelse at det blir en overflod av dem i starten. Tror nok jeg blir for å gå for en Zabrak Bounty Hunter, om det blir Mercenary eller Powertech er jeg ikke sikker på enda. Jetpack, flamethrower, rocketlauncher og en del CC.. passer meg utmerket.

Lenke til kommentar

Klart det blir overflow av Force spillere, folk flest vil nok helt klart falle rett på Jedi og Sith klassene rett og slett fordi Lightsaber og Force Powers er og blir dritkult og er noe som trekker endel spillere til Star Wars universet og The Old Republic i utgangspunktet.

Dette har vi vell forstått fra dag nummer en, og selv om det er diverse andre kule klasser utenom Jedi og Sith klasser så vil nok disse være i et nokså klart undertall ved release og en god stund etter vil jeg tro.

 

Hva raser angår så er vell ikke dette blitt offentliggjort enda, så det er mye synsing utifra hva som har blitt vist i in-game videoer og hva Bioware selv har sagt under intervjuer osv.. Men jeg må si det ser veldig slapt ut til nå, ikke bare virker utvalget av raser nokså labert i utgangspunktet men det er veldig begrenset og filtrert for hver klasse, det sies jo at det blir forskjellige raser til Sith Warrior og Sith Inquisitor, noe jeg syntes gir fint lite mening ettersom de begge er Sith og ergo burde de kunne være de samme rasene. Alt tyder på at jeg ikke kan spille Twi'lek som Sith, noe som kommer til å irritere meg grønn.....

 

Når det kommer til hvilken klasse jeg skal spille så er alt jeg vet til nå at jeg skal spille på Empire siden, heller mye imot Sith Warrior Marauder, Sith Inquisitor Sorcerer eller Sith Inquisitor Assassin. Men jeg må prøve disse først før jeg kan konkludere med noe som helst, jeg syntes også Imperial Agent Sniper virker interessant. Det eneste jeg ikke finner interessant er Bounty Hunter og jeg vet jeg vil spille 100% DPS og ikke noe Tank eller Healer. Håper på BETA etterhvert, eventuelt at det blir noe BETA Weekend for stress testing hvor jeg kanskje kan få prøve ut litt før "alvoret" braker løs.

Lenke til kommentar
Klart det blir overflow av Force spillere, folk flest vil nok helt klart falle rett på Jedi og Sith klassene rett og slett fordi Lightsaber og Force Powers er og blir dritkult og er noe som trekker endel spillere til Star Wars universet og The Old Republic i utgangspunktet.

 

Det er også blitt sagt før, og jeg sier det igjen: Det er en grunn til at spillet heter The Old Republic: Det finner sted over 3000 år før filmene, og jedis og sith er det mange av, faktisk titusener.

 

Da blir det faktisk ikke unaturlig at hver enkelt server også har hundrevis av force wielder'e på èn gang, eller tom. tusenvis totalt sett.

 

Dessuten hadde vel ikke et Star Wars spill vært noe kult *uten* jedis og sith når det er de som i stor grad skiller ut Star Wars franchise'n.

 

Men jeg må si det ser veldig slapt ut til nå, ikke bare virker utvalget av raser nokså labert i utgangspunktet men det er veldig begrenset og filtrert for hver klasse

 

Enig i det, men dette har nok også sine tekniske grunner. For hver nye rase på all armor, alle våpen, animasjoner osv. tilpasses eller tom. lages på nytt. Da får man veldig, veldig humanoid-raser til å begynne med når spillet lanseres. De prøver nok å trykke inn mange variasjoner. Så vil vi nok se mer unike raser i ekspansjonspakker når de har bedre tid.

Endret av Runinho
Lenke til kommentar

Klart det blir overflow av Force spillere, folk flest vil nok helt klart falle rett på Jedi og Sith klassene rett og slett fordi Lightsaber og Force Powers er og blir dritkult og er noe som trekker endel spillere til Star Wars universet og The Old Republic i utgangspunktet.

Dette har vi vell forstått fra dag nummer en, og selv om det er diverse andre kule klasser utenom Jedi og Sith klasser så vil nok disse være i et nokså klart undertall ved release og en god stund etter vil jeg tro.

 

Hva raser angår så er vell ikke dette blitt offentliggjort enda, så det er mye synsing utifra hva som har blitt vist i in-game videoer og hva Bioware selv har sagt under intervjuer osv.. Men jeg må si det ser veldig slapt ut til nå, ikke bare virker utvalget av raser nokså labert i utgangspunktet men det er veldig begrenset og filtrert for hver klasse, det sies jo at det blir forskjellige raser til Sith Warrior og Sith Inquisitor, noe jeg syntes gir fint lite mening ettersom de begge er Sith og ergo burde de kunne være de samme rasene. Alt tyder på at jeg ikke kan spille Twi'lek som Sith, noe som kommer til å irritere meg grønn.....

 

Når det kommer til hvilken klasse jeg skal spille så er alt jeg vet til nå at jeg skal spille på Empire siden, heller mye imot Sith Warrior Marauder, Sith Inquisitor Sorcerer eller Sith Inquisitor Assassin. Men jeg må prøve disse først før jeg kan konkludere med noe som helst, jeg syntes også Imperial Agent Sniper virker interessant. Det eneste jeg ikke finner interessant er Bounty Hunter og jeg vet jeg vil spille 100% DPS og ikke noe Tank eller Healer. Håper på BETA etterhvert, eventuelt at det blir noe BETA Weekend for stress testing hvor jeg kanskje kan få prøve ut litt før "alvoret" braker løs.

 

 

 

 

Er ikke lenge siden de leverte ut en ny runde med Beta nøkkler så beta testing er enda. Går rykter om at det skal være et legacy system i spillet. Etter du har levlet en character til max level kan du unlocke nye raser. Liker systemet med ikke belønningen. Selv har jeg trua på smuggler da dette er en run, kite and shoot class (kommer selvfølgelig ann på speck). Mye likt hunter i wow.

 

 

Hadde stor trua på Bounty hunter og liker gameplayen men for min del blir det helt feil å være på imp siden. Kul liten youtube film her btw. Digget slutten :)

 

 

 

 

Dessuten hadde vel ikke et Star Wars spill vært noe kult *uten* jedis og sith når det er de som i stor grad skiller ut Star Wars franchise'n.

 

 

Åååjoda, husker selv SWG uten jedi. Var ikke noe problem å spille det spillet uten at det var jedi der. For min del var det nettop jedi som var starten på å ødelegge spillet.

 

 

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

@ MysticoN

 

Enig med du :)

 

At det løper tusenvis av Jedi og Sith rundt ødelegger litt av moroa. Skulle egentlig ønske at det var en begrensing som førte til at det var veldig få som spillte annet enn soldater, spioner og liknende i begynnelsen, men at man etterhvert kunne få en quest og velge å bli Jedi eller Sith. Slik det er nå blir det litt som i AOC. Tusenvis av "spesiellt begavede" mennesker som blir Sith eller Jedi på rekordtid fordi de ikke fant på noe bedre. En fable aktig løsning hadde passet mye bedre i min mening der man valgte å starte som barn og brukte et par timer som i spillet var årevis med trening og hvor man foretok valg som bestemte hvor man startet som voksen. Det hadde vært et genialt tutorial. Er det noe jeg misliker med MMORPG spill så er det at man ser ut som når man startet når man driver og rorter rundt i endgame.

Lenke til kommentar

Jeg rollespiller vel egentlig aldri... det vil si jeg er aldri "in character" osv. annet enn som en spøk i ny og ne, men jeg klekker gjerne ut en slags plan og en minimal bakgrunnshistorie for karakterens planet, rase, klasse osv. som på en snodig måte hjelper meg å nyte spillet mer ifra diverse perspektiv... if that makes any sense :)

 

F.eks tenker jeg som så at en smuggler antagelig er litt tvilsom, rent moralsk sett, men ikke nødvendigvis verdens avskum. Heller ala Han Solo :)

Lenke til kommentar

Det jeg elsket med SWG var måten ressursene og craftingen var på vanilla. Ressursene hadde random kvalitet og var meget varierte på flere områder - de hadde vel gjerne 6-7 forskjellige stats (fra 0-1000). De varte i en uke om jeg ikke husker feil, for så aldri å komme tilbake. Du kunne enten samle inn manuelt, eller etterhvert bygge store ressurssankere til å gjøre dette for deg. Hvis du var så heldig å finne store forekomster av et superbra materiale, var det bare å spare litt på dette, så gikk prisen til himmels etterhvert :)

 

Dette gjorde også craftingen ekstremt variert, da det å lage våpen (jeg var weaponsmith) bestod av uttallige kombinasjoner av materialer og egenskapene disse hadde. Det er vel snart 7 år siden, men synes fortsatt crafting/resources slik det var da er det beste og mest interssante jeg har sett i noe spill.

Lenke til kommentar

Du husker helt rett KriFos. Var selv meget fokusert på Doctor. Brukte flere timer på å cruse rundt å leite etter gode mineraler. Savner craftingen og ressurs måten til det spillet, men det var også en av grunnen til at jeg sluttet. Vart plutselig mer jobb en spill for min del :)

 

Tok helt av når byen til guilden vokste og etterspørselen til stims og buffs vart høye, leide inn folk til å leite etter mineraler for meg, leide harverster/factory slots av en hel rekke guild members, måtte logge inn flere ganger kun for å sjekke vendor og frabrikker. Uff var et stort elsk når jeg tenker meg om :( Tror ikke at noen spill har eller kommer til å ha like bra (bedre) crafting system som SWG.

 

Men det var no litt plagsomt når en super mineral var ute og ikke noe plass å plassere harvesters.

Lenke til kommentar

Etter å ha sett den 2 timer lange beta leaken, har jeg nå preordret spiller, er dritt lei wow, og sluttet for 6 måneder siden, rift var ikke noe for meg.

 

Men dette, vær så snill, jeg spiller aldri noe spill lenger, håper dette kan redde meg.

 

Blir sith på meg, usikker på klasse, blir nok å spille opp til en level så velge den jeg liker mest. Håper å spille med mange her inne, det gjør spillet x10 ganger bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...