Gå til innhold

Star Wars The Old Republic - Tråden!


Anbefalte innlegg

Det har lite å si om et spill har satt stemmer på teksten dersom skuespillet er dårlig. Jeg hører altid på Dialogen i Mass effect og Kotor spillene selv om jeg har hørt det mange ganger før.

Men jeg skippet glatt over all dialogen på karakter nummer 2 i AOC.

 

Mass Effect, KotOR og Old Republic er BioWare. Age of Conan er Funcom. Trenger vel ikke si mer enn det. ;)

 

Joda. Jeg er klar over at det er ern klasseforskjell der. Jeg vet også at Bioware har et veldig godt system for stemmeskuespillere som gjør at de stort sett har muligheten til å lytte til replikken de skal reagere på. Men et MMORPG er så mye større. Det krever så mye mer innhold, noe som gjør at jeg er spent på om de klarer å holde et solid nivå over hele fjøla. Kampsekvensene ser også litt stusselige ut. Jeg vil også ha med ting som skifte av klasse mellom en som holder seg til den rene Jedi læren, en som velger å holde seg i midten, dark jedi og sith. Jeg trenger ikke å ha muligheten til å hoppe mellom disse hver time, men i KOTOR hadde man mulighet til å skifte "alignment" underveis. Det hadde vært snasent om noe slik ble med. Derfor har jeg kansellert preorder og venter heller på en anmeldelse som går skikkelig i dybden.

 

Som Vipera sa kan du være en Dark Jedi og alt det der. Selvsagt kan du ikke først bli Dark Jedi, og så bare hoppe over til Light Jedi i en halvtime før du går tilbake til Dark Jedi. Det kunne du ikke i KotOR heller, eller noe som helst annet spill med alignment. Å bygge opp alignment tar tid. Det er fordi hele alignment-greia er noe som skal ha en faktisk mening, og valgene du tar skal få konsekvenser. Vil du bytte klasse hvert femte minutt kan du heller spille Call of Duty eller noe sånt.

 

At kampene ser stusselige ut er opp til deg. Jeg synes de ser bra ut, og jeg vet av erfaring at å bare se på gameplay-video ikke er i nærheten av det samme som å faktisk spille selv. Vent til du har et fullt lag (enten med companions eller med andre spillere) og er i en hektisk bosskamp, så kan du si om kampene ser stusselige ut.

 

Og btw angåedne companions kan du gjøre mye rart med dem også, som customization. Og selvsagt kan du ha romanse med dem. Og hva med romkamper, både som PvE og PvP? ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kampene ser sikkert litt "rare" ut når man ikke er vant til dem eller har spilt spillet, men ser du på WoW, RIFT og andre MMO'er så er det samme sak der. Kampanimasjonene i TOR ser faktisk temmelig bra ut, og særlig lightsaber fights... vanligvis er melee fights bare at man slenger våpenet ut og det lager en "hit" lyd uansett rekkevidde og retning osv. i TOR treffer hvertfall våpnene hverandre...

Lenke til kommentar

Takk for den. Jeg var fast bestemt på å spille Bounty Hunter, men så for meg en heftig jedi vs sith-kamp med sverd som treffer hverandre og alt det der. Nå blir jeg nødt til å bli dark Jedi. Hmpf. :p

 

Btw kan jedi/sith velge en, to eller dobbel lyssverd?

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Det er vel avhengig av hvilken advanced class du velger. Jedi knight/sith warrior "tank" advanced class har en lightsaber og dps advanced class har to. Jedi consular/sith inquisitor har også enkel eller dual lightsaber avhengig av class. Det er vel dps advanced class som har dual.

Lenke til kommentar

Og at The Secret World kommer med penere grafikk enn SW har ingenting med kvalitet å gjøre. Hadde BioWare ØNSKET å gi SWTOR den beste grafikken, så hadde de maltraktert Funcom på det området.

Dette er naturligvis bare spekulasjoner. Bioware har aldri vært kjent for å lage spill som setter bransjestandard med tanke på grafikk. De har derimot produsert noen av de beste konseptene/historiene som noensinne har blitt laget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og at The Secret World kommer med penere grafikk enn SW har ingenting med kvalitet å gjøre. Hadde BioWare ØNSKET å gi SWTOR den beste grafikken, så hadde de maltraktert Funcom på det området.

Dette er naturligvis bare spekulasjoner. Bioware har aldri vært kjent for å lage spill som setter bransjestandard med tanke på grafikk. De har derimot produsert noen av de beste konseptene/historiene som noensinne har blitt laget.

 

Joda selvfølgelig, men Funcom har vel heller aldri vært en utvikler kjent for å sette bransjestandard når det gjelder grafikk?

Dette var et eksempel i "kvalitets" diskusjonen. Du nevner et annet aspekt der BioWare er svært dyktige iforhold til andre utviklere, og da hvertfall i forhold til Funcom.

Lenke til kommentar

Joda, Funcoms to tidligere MMOs satt faktisk bransjestandarder da de kom ut. Age of Conan er vel fremdeles det spillet med best grafikk innenfor sjangeren?

 

Funcom har fått et ufortjent dårlig rykte blant Wow-generasjonen etter den heller katastrofale lanseringen av AoC. Går man derimot dypere inn i spillkatalogen deres så ser man at den er stappfull av perler. Mannen som står bak de beste av disse spillene, nemlig Ragnar Tørnquist, har styringen over TSW.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Funcom har fått et ufortjent dårlig rykte blant Wow-generasjonen etter den heller katastrofale lanseringen av AoC.

 

Hvem hadde egentlig ansvaret for det gigantiske magaplasket til Age of Conan om jeg tør spørre? Det var de selv som hauset spillet opp i skyene, lovet gull og grønne skoger og bare leverte halvdårlig mose ved lansering. Selv nøkkelting som var lovet nærmest fra dagen en som DirectX10 osv så vi ikke noe til før lenge etter release, og noen Xbox360 versjon har det da aldri blitt? Dette kombinert med det faktum at kun tja 80% (om vi er veldig snille med Funcom) av innholdet fra nivå 1 til maks nivå ikke engang var ferdig og fantes i spillet gjorde det hele til en ellers pinlig affære.

 

Mange snakker om Age of Conan i dag som om det er et helt nytt spill, og jeg har nå spilt meg til maks nivå i etterkant av release og de endelig fått på plass mye av innholdet som burde ha vært der ved release, men det er fremdeles sånn at Funcom bruker alt for lang tid med utrulling av nytt og interessant innhold for spillere til å hvertfall holde meg inne i spillet.

 

Hvordan kvalitetsnivået bare totalt dalte fra nivå 20 og utover ved lanseringen av spillet var og blir en katastrofe for hele spillet, og det er noe Funcom aldri kan rette på og noe som gjør at jeg går The Secret World i møte med stor bismak og en naturlig skepsis før jeg hører fra trofaste kilder hvordan innholdet er litt lengre ut enn de første få dagene.

 

 

Hva grafikk angår så syntes jeg personlig det blir for mye lasting frem og tilbake med grafikkløsninger som i Age of Conan og The Secret World ser ut til å basere seg mye på det samme? Sone inndeling og mye lasting fra området til området. Jeg vil heller ha en horde av spillere før det blir voldsom soneinndeling og lasting av nye områder kun når vi beveger oss fra kontinent til kontinent, eller planet til plant som det blir i The Old Republic.

Lenke til kommentar

Joda, Funcoms to tidligere MMOs satt faktisk bransjestandarder da de kom ut. Age of Conan er vel fremdeles det spillet med best grafikk innenfor sjangeren?

 

Funcom har fått et ufortjent dårlig rykte blant Wow-generasjonen etter den heller katastrofale lanseringen av AoC. Går man derimot dypere inn i spillkatalogen deres så ser man at den er stappfull av perler. Mannen som står bak de beste av disse spillene, nemlig Ragnar Tørnquist, har styringen over TSW.

 

Spillte du AoC? Isåfall sitter vi igjen med vidt forskjellige inntrykk.

Endret av El Fantasma
Lenke til kommentar
Hva grafikk angår så syntes jeg personlig det blir for mye lasting frem og tilbake med grafikkløsninger som i Age of Conan og The Secret World ser ut til å basere seg mye på det samme? Sone inndeling og mye lasting fra området til området. Jeg vil heller ha en horde av spillere før det blir voldsom soneinndeling og lasting av nye områder kun når vi beveger oss fra kontinent til kontinent, eller planet til plant som det blir i The Old Republic.

 

Vil Secret World ha små soner som i AoC? Takk, da forblir verden hemmelig for meg. :p Jeg har spilt ganske mye rart i MMORPG-sjangeren, både nye lanseringer og spill som har vært ute en stund. Foreløpig er LotRO for meg definisjonen på bra launch og bra gjennomførelse av selve spillet. Selvsagt var det bugs ved launch i LotRP, og selvsagt vil det bli bugs i både Secret World og Old Republic ved launch. Det er ikke til å komme utenom med spill på denne størrelsen. Men bugsene i LotRO var sjelden verre enn å måtte restarte en quest osv. (til gjengjeld ble jeg sparket ut av serveren i Vanguard hvert femte minutt helt tli jeg ikke gadd mer i starten.) Grafisk så LotRO helt nydelig ut, og de gav oss gratis innhold relativt ofte. Nye områder, hobbyer, hus osv.

 

Men jeg prøvde dessverre også Age of Conan ved launch. Her snakker vi vakker grafikk - helt til vi beveger oss. Animasjonene så helt urealistiske ut, for å si det mildt. Gameplayet var rimelig ensformig, en boss skravlet om hvor farlig han var et minutt etter at jeg hadde rept ham, og folk i byen dukket ikke opp før etter flere minutter. (inkludert quest givers, butikker osv). På toppen av det hele tok jeg den questen med den digre flaggermusen i starten fire ganger før jeg så det faktisk var en boss der. Den dukket rett og slett ikke opp de første tre gangene.

 

Så uten å blande meg alt for mye inn i diskusjonen dere driver med lover det ikke bra for Secret World for min del. Blir det noe alá LotRO kan det bli svært bra, men jeg frykter det blir Age of Conan i reprise. Når det gjelder Old Republic aner jeg ikke helt hva jeg forventer. BioWare var konger på haugne når det gjelder rollespill, men de har tapt seg mye i det siste, og de har aldri laget et MMORPG før. Det kan fort slå begge veier, selv om førsteinntrykket lover bra. :)

Lenke til kommentar

AoC har da ikke små områder, dette var ikke noe som iriterte meg i det hele tatt med dette spillet. Ikke ser eg noen grunn til og hoppe at og fram over grensa heller. Når du kom en ny plass var det timevis med questing og lignende der. Jeg likkte også lotro bedre da:) Men det var mest fordi dette er den mmo som tilbyr mest variasjon for low lvls også. AoC er den eneste mmoen eg har spillt på pc der eg har gidda lest quest og lignende når dette er relativt dårligt satt opp på andre spill. Så dette ser bra ut på Star Wars.

 

Andre har klart seg veldig bra på første forsøk da, f.eks skaperene av Rift. Håper Funcom klarer det denne gangen:)

Lenke til kommentar

Og at The Secret World kommer med penere grafikk enn SW har ingenting med kvalitet å gjøre. Hadde BioWare ØNSKET å gi SWTOR den beste grafikken, så hadde de maltraktert Funcom på det området.

Dette er naturligvis bare spekulasjoner. Bioware har aldri vært kjent for å lage spill som setter bransjestandard med tanke på grafikk. De har derimot produsert noen av de beste konseptene/historiene som noensinne har blitt laget.

 

Joda selvfølgelig, men Funcom har vel heller aldri vært en utvikler kjent for å sette bransjestandard når det gjelder grafikk?

Dette var et eksempel i "kvalitets" diskusjonen. Du nevner et annet aspekt der BioWare er svært dyktige iforhold til andre utviklere, og da hvertfall i forhold til Funcom.

 

Og hvem har bedre grafikk en AoC for tiden ? LotrO nærmer seg kanskje litt.

Med ny engine, meget store områder i expansion så lover det godt for TSW.

 

SW TOR blir gigantisk tho, men med Dreamworld engine standard ? nei.

Endret av Lunalotic
Lenke til kommentar

AoC har da ikke små områder, dette var ikke noe som iriterte meg i det hele tatt med dette spillet.

 

Nå er det jo ikke bare områdene det er snakk om, men soneinndelingen i de forskjellige sonene. Når jeg og venner spilte sammen og ønsket World PVP så endte vi jo aldri opp i de samme sonene uten å manuelt bytte om.

 

Da tenker jeg på hele opplegget med at hvis x-antall spillere er i Tortage samtidig, så vil det bli opprettet flere soner så xxx-antall spillere blir fordelt til xx-antall spillere over x-antall soner av samme området om du forstår hva jeg mener. Dette hører ingen steder hjemme i et MMO-spill om du spør meg, spiller jeg på en PvP server og har kompiser jeg håper på å møte på farten så ønsker jeg ikke at dette skal bli ødelagt av at jeg havner i sone a, mens kompisen havner i sone b og kjæresten havner i sone c osv..

 

Mulig dette blir annerledes i The Secret World, det aner jeg ikke da jeg ikke vil røre det spillet før minst 1-2mnd etter release uansett etter erfaringen med Age of Conan. Hva grafikken angår så syntes jeg spesielt ansiktene og ansiktsuttrykkene på de in-game videoene som er lagt ut på Gametrailers ikke er spesielt overbevisende, det som er problemet når du skal kjøre realistisk og god grafikk er at alt må stemme. Svake ansiktsanimasjoner blir et mye større irritasjonsmoment i et spill hvor alt ser realistisk og flott ut, kontra hva de blir i et spill hvor hele grafikkstilen dras i en annen retning som med World of Warcraft, The Old Republic og tildels Lord of the Rings Online.

 

Største svakheten med Lord of the Rings var / er det dølle og trege kampsystemet som føles så lite engasjerende..

Lenke til kommentar

Lite spørsmål, noen av dere andre som har pre ordret CE via Gamezone?

Begynner å bli et par uker siden jeg gjorde det og jeg har ikke mottatt noe som helst kode.

(Jeg har mottatt ordrebekreftelse dog)

Burde jeg etterlyse den?

På forhånd, takk!

Lenke til kommentar

Fordelen med soner er stor, trenger ikke områdene være overbefolket når du skal queste. Men når du vil ha en gruppe til noe er det mye mer folk som kanskje trenger samme tingen.

 

lvling på wow var f.eks helt forferdelig når nye klasser eller lignende kom, når du måtte stå ti minutt og vente på respawns pga av folk overalt. Denne soningen viss det får det vil jo uansett være konstruert slik at guilds havner i samme sone, ellers trenger di ikke lage så avansert eller vanskelig og skifte.

Lenke til kommentar

Jeg må ha en stor, åpen verden for å trives. Har vi bare små soner og områder som i AoC klarer jeg ikke å leve meg inn i det, men mister følelsen av å være i en stor verden. Nå blir det jo selvsagt ikke en stor, åpen verden i Old Republic fordi det er mange planeter, men hver planet blir vel en stor, åpen verden? Og når det gjelder mange folk som venter på samme quest item er det bare å gjøre noe annet noen uker til ting har roet seg ned litt. Den eneste gangen jeg har hatt problemer med overbefolkning er i Champions Online, og det hadde små soner eller intancer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...