Gå til innhold

Star Wars The Old Republic - Tråden!

Anbefalte innlegg

Man skipper tekst og vil bare slakte monster og bli ferdig fordi man ikke bryr seg fem flate øre om storyen når man må lese vegg på vegg med tekst. Er jo akkurat det dialog skal prøve å motvirke, du skal faktisk bry deg om hva du gjør. Slik som RPGer fungerer. Når RPGer gikk fra å lese tekst til å ha dialoger var det en gigant forbedring, og håper det blir det samme for MMOer. Folk som har spilt det sier de bryr seg mye mer om hva som skjer i swtor enn i andre MMOer i allefall, så virker som det har en god påvirking

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var det som gjorde FF XI så fantastisk for min del. Masse god story, og du ble faktisk intr i det som skjedde, og du fikk med deg hvorfor du gjorde ting.

I WoW feks så var jo hele opplegget rimelig hjernedødt, og mye av story greiene forsvant. Det bare skjedde ting liksom. Ja noen questchains var jo "ok" men aldri noen mer enn det.

Gleder meg til å teste dette, men eneste jeg stusser på er at jeg syns fights ser veldig "statisk" og kjeitete ut.. Men kan kanskje bli bedre i ferdige versjonen.

Lenke til kommentar

Er alt for mye dialog etter min smak. Er en grunn til at det er instant quest text i WoW og andre MMOs. Folk flest bryr seg rett og slett ikke om hvorfor man må gjøre ditt og datt i questene, man vil bare slakte monstre eller grinde gear og lvls.

Folk flest kan dermed holde seg langt unna MMOs som The Old Republic og The Secret World. Like greit for meg.

Like greit for meg og. Sier bare at hvis folk flest holder seg unna ender det som AoC.

Lenke til kommentar

Synes det er kjempe bra jeg at det faktisk blir en historie du kan følge med på og ikke vegger med tekst....og ja det er nok mange som vil hate disse cutscenene men tror og håper at dem er i mindertall. Tror nok dem fleste som spiller mmo er intellektuelle mennesker som setter pris på en god historie og handling. Dem som spiller kun for å få gear vil enten tilvenne seg til det eller forsvinne. Det er slik som skjer når ting utvikler seg og vokser.

Lenke til kommentar

Jeg tror hovedgrunnen til at de fleste hopper over NPC walls of text er akuratt det, at det er en wall of text.

Tror det blir mye bedre med voice acting.

Jepp, eit spel som viser dette ganske tydeleg er Age of Conan.

Når du når 20+ so er det ikkje ein NPC som "kan snakke", som fører til at det blir ganske kjedeleg i lengda.

Lenke til kommentar

Det har lite å si om et spill har satt stemmer på teksten dersom skuespillet er dårlig. Jeg hører altid på Dialogen i Mass effect og Kotor spillene selv om jeg har hørt det mange ganger før.

Men jeg skippet glatt over all dialogen på karakter nummer 2 i AOC.

Lenke til kommentar

Jeg har lest litt i tråden, og dette virket interresant! Siden jeg ble introdusert til starwars i en relativ ung alder av fadern (5år) så har jeg alltid vært hekta, men nå som jeg har sett alle filmene osv så har det dabbet litt av. Noen som vet om når det kommer? Hvor mye koster det osv? Kan dere gi meg link der dere introduserer meg til classene og race? :D

På forhånd, takk!!

Lenke til kommentar

Noen som vet hvor man får kjøpt den biligste preorder pakken?? fyi:delux utgaven

Digitalt? Isåfall er det kun EA`S nye tjeneste Origin som selger denne.

EDIT: Digital Deluxe utgaven kostet vel 599,-.

Jeg har lest litt i tråden, og dette virket interresant! Siden jeg ble introdusert til starwars i en relativ ung alder av fadern (5år) så har jeg alltid vært hekta, men nå som jeg har sett alle filmene osv så har det dabbet litt av. Noen som vet om når det kommer? Hvor mye koster det osv? Kan dere gi meg link der dere introduserer meg til classene og race? :D

På forhånd, takk!!

swtor.com

Kommer sannsynligvis til jul.

Endret av El Fantasma
Lenke til kommentar

Det har lite å si om et spill har satt stemmer på teksten dersom skuespillet er dårlig. Jeg hører altid på Dialogen i Mass effect og Kotor spillene selv om jeg har hørt det mange ganger før.

Mass Effect, KotOR og Old Republic er BioWare. Age of Conan er Funcom. Trenger vel ikke si mer enn det. ;)

Lenke til kommentar

Mass Effect, KotOR og Old Republic er BioWare. Age of Conan er Funcom. Trenger vel ikke si mer enn det. ;)

Joda. Jeg er klar over at det er ern klasseforskjell der. Jeg vet også at Bioware har et veldig godt system for stemmeskuespillere som gjør at de stort sett har muligheten til å lytte til replikken de skal reagere på. Men et MMORPG er så mye større. Det krever så mye mer innhold, noe som gjør at jeg er spent på om de klarer å holde et solid nivå over hele fjøla. Kampsekvensene ser også litt stusselige ut. Jeg vil også ha med ting som skifte av klasse mellom en som holder seg til den rene Jedi læren, en som velger å holde seg i midten, dark jedi og sith. Jeg trenger ikke å ha muligheten til å hoppe mellom disse hver time, men i KOTOR hadde man mulighet til å skifte "alignment" underveis. Det hadde vært snasent om noe slik ble med. Derfor har jeg kansellert preorder og venter heller på en anmeldelse som går skikkelig i dybden.

Lenke til kommentar

Klasseforskjellen mellom BioWare og Funcom er definitivt der ja, barre ta en titt på gameplay og grafikk demoer av the old republic og the secret world. Du vil se at Funcom ligger mer en et par hakk over, men f.eks grafik er jo ikke alt så gjenstår og se hvem som kommer ut med den beste totalopplevelsen. Skal gi begge en test så får jeg velge derifra (skal også teste GW 2 så får eg ta det beste av disse og gjøre til mitt "main" spill:)).

Lenke til kommentar

Klasseforskjellen mellom BioWare og Funcom er definitivt der ja, barre ta en titt på gameplay og grafikk demoer av the old republic og the secret world. Du vil se at Funcom ligger mer en et par hakk over, men f.eks grafik er jo ikke alt så gjenstår og se hvem som kommer ut med den beste totalopplevelsen. Skal gi begge en test så får jeg velge derifra (skal også teste GW 2 så får eg ta det beste av disse og gjøre til mitt "main" spill:)).

Unnskyld meg. Jeg leste at: Funcon lå over BioWare kvalitetsmessig..?

Lenke til kommentar

Bioware har i likhet med Blizzard valgt en stilistisk kunstform for grafikken sin som de håper både vil holde en stund, samt at den lett kan skaleres på eldre datamaskiner. Det er tross alt en grunn til at WoW fortsatt har 11 millioner abbonenter, selv om det tallet nå er på vei ned.

Lenke til kommentar

Bioware har i likhet med Blizzard valgt en stilistisk kunstform for grafikken sin som de håper både vil holde en stund, samt at den lett kan skaleres på eldre datamaskiner. Det er tross alt en grunn til at WoW fortsatt har 11 millioner abbonenter, selv om det tallet nå er på vei ned.

This^

Og at The Secret World kommer med penere grafikk enn SW har ingenting med kvalitet å gjøre. Hadde BioWare ØNSKET å gi SWTOR den beste grafikken, så hadde de maltraktert Funcom på det området.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...