Gå til innhold

Star Wars The Old Republic - Tråden!


Anbefalte innlegg

Hvordan skal det bli et AoC om igjen?

 

Siden jeg har spilt begge spillene så kan jeg svare på dette.

 

Jeg husker da AOC (Age of Conan) var nytt, så var spillet godt motatt av både Conan fans, hardcore mmo spillere og spillanmeldere.

Funcom solgte bøttevis av AOC i begynnelsen av lanseringen i 2008.

 

Dagbladet skrev da spillet var nytt: «Age of Conan» topper salgslistene for PC-spill både i Tyskland, Storbritannia, Italia, Spania, Australia, Sverige og hjemlandet Norge, skriver Funcom i en pressemelding.

Kilde: http://www.dagbladet.no/kultur/2008/06/02/537001.html

 

Per dagsdato i 2011 ble Funcom mørbanket av spillerflukt og blogghets. På et halvt år raste Funcom-aksjen fra 55 kroner til 2,50 kr. Ifølge Aftenposten.

Kilde: http://www.aftenposten.no/kultur/spill/article3991267.ece

 

Hovedgrunnen til dette var manglede innhold på høy level (end game content). Som mange hardcore AOC påpekte i 2008.

Det ble mye drama flame wars og trolling mellom Conan blodfans og hardcore mmo spillere på forumene.

 

Man kan se det er samme tendens på forumene i SWTOR.

Hardcore spillere klager det er lite end game content i SWTOR, og er usikkre på om de vil betale månedsbeløp for å fortsette å spille SWTOR, som kan sammenlignes spillbarmessig med Global Agenda som er gratis, Guild wars som har fri spilletid (man betaler kun for spillet for å spille).

 

Etter min mening så er all tilbakemeldinger gode tilbakemeldinger, uansett om det er negative tilbakemeldinger, og folk bør ta disse tilbakemeldingene fra hardcore spillere til etterettning hvis man vil at SWTOR skal unngå samme skjebne som AOC.

 

Endgame innhold er en ting, men kjedelige quester, merkelig kampsystem som ingen har prøvd før (Hybrid mellom sanntids kamp og WoW ?) blandet inn med HEAVY instanserte omgivelser gjorde at spillet aldri traff massen. SWTOR har allerede truffet massen ved betatesting, folk kjenner til spillet og elsker det. Det har elementer som WoW har men er gjort langt bedre.

Har sikkert rerolla klasse 20 ganger allerede, og det er ikke kjedelig å gjøre questene på nytt. Spillet er morro og har masse dynamisk innhold i form av at det er åpen pvp og det er alltid action i en åpen verden. Kampsystemet er herlig også og får meg til å ikke gå lei av spillet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skriver mye om hardcore ditt og hardcore datt. Faktum er at "hardcore" spillere utgjør noen få prosent.

 

AOC døde fordi folk kom seg ut av startsonene og fant ut at spillet var sjeleløst og innholdsløst.

 

Ingen av delene kunne være lengre ifra sannheten med SWTOR. Jo lengre inn i spillet man kommer, jo mer imponert blir man over oppmerksomheten rundt detaljene, f.eks.

 

BioWare har allerede sagt at de vil ha en "aggressive post-launch content strategy".

 

De annonserte for et par dager siden et nytt raid om en måneds tid.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Fatter ikke hva alle folka klager over. Altså spillet ble offisielt sluppet ut den 20. Desember(I Norge ihvertfall) var det ikke så?

 

Spillet har vært ute i mindre en en måned og folk klager allerede nå... Og hva er det med at folk haster seg avgårde til maks lvl så tidlig i spillets liv. Folkene burde heller ta det litt mere med ro og spille mere rolig og ikke haste seg i vei med alt mulig. Godt mulig det ikke er så mye end game content der nå, men hey vi kjenner da alle Bioware... Det vil sikkert komme mange DLC'r de kommende månedene og mulig årene :p Se bare på Dragon Age I og II og Mass Effect 2 xD

 

 

 

 

Og litt sånn på tampen her, dette med AoC. Joda det var ikke så veldig mye end game content der i starten og folk klagde og sytet over det i lang tid... Men hvis man ser på spillet nå idag så er det mer en nok av end game content og holde på med hvis man går inn for det.

 

Det er faktisk ting i AoC som jeg syntes er kulere enda, og som jeg enda ikke har sett i andre nye MMORGP's. Blant annet er AoC mye mere blodig, noe som jeg syntes at det gjør hele hele spillet enda bedre. Og det at man kan ta frem sverdet sitt og hakke løs eller bare slå rundt med det over alt uten å måtte bruke noen combos og den slags. Syntes liksom det er litt friere og ikke så strenge der i forhold til enkelte andre spill i denne sjangeren.

 

Selv spiller jeg AoC enda inne i mellom alt det andre jeg spiller ;)

 

 

Lenke til kommentar

 

 

Per dagsdato i 2011 ble Funcom mørbanket av spillerflukt og blogghets. På et halvt år raste Funcom-aksjen fra 55 kroner til 2,50 kr. Ifølge Aftenposten.

Kilde: http://www.aftenposten.no/kultur/spill/article3991267.ece

 

 

Dette er feil. Funcom aksjen droppet dagen etter release. Det var ventet. Slik et det med alle spill. De blir hypet opp i skyene, så releaser det, folk begynner å spille, og klage, reviews kommer, aksjen stuper. Noe som sier seg selv. Derfor jeg personlig invisterer 1 uke før game release, for å selge en time før release :D

 

Dette har ingenting med topic å gjøre, men jeg måtte bare rette deg ;)

Lenke til kommentar

Du skriver mye om hardcore ditt og hardcore datt. Faktum er at "hardcore" spillere utgjør noen få prosent.

 

AOC døde fordi folk kom seg ut av startsonene og fant ut at spillet var sjeleløst og innholdsløst.

 

Ingen av delene kunne være lengre ifra sannheten med SWTOR. Jo lengre inn i spillet man kommer, jo mer imponert blir man over oppmerksomheten rundt detaljene, f.eks.

 

BioWare har allerede sagt at de vil ha en "aggressive post-launch content strategy".

 

De annonserte for et par dager siden et nytt raid om en måneds tid.

 

Du er litt utdatert angående AoC , de har gjort om til F2P og faktisk dobblet omsetningen.Det er et helt annet spill i dag.Det lever.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du skriver mye om hardcore ditt og hardcore datt. Faktum er at "hardcore" spillere utgjør noen få prosent.

 

 

Det stemmer sikkert som du skrev, men husk at hardcore spillerne er de mest lojale spillerne, og som er villig til å spille og betale i mange år. Mens cusual spillere kan komme og gå.

 

Dette er samme kunderne på jobben vår, vi satser mest på bedriftskunder fordi vi vet disse er lojale hvis vi selger dem en bra produkt, mens sluttkunderne handler ofte der det er billigst og best for dem.

 

Dette har ingenting med topic å gjøre, men jeg måtte bare rette deg

 

I det avsnittet var det kopi og paste fra Aftenposten, anbefaler deg og lese artikkelen til Aftenposten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...