Lasse94 Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Hei alle sammen! sitter på skolenettverket og prøver å fikse på hjemmesiden min i friminuttene, men det virker som at de har blokkert FTP tilkoblinger? får koblet til serveren på alle andre nettverk så jeg vet at den funker. jeg ber ikke om en måte å komme rundt dette, men kan de ha blokkert det, og hvorfor? er det noen spesiell grunn eller kan jeg gå til IKT avdelingen å spørre om de kan åpne den? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Tirrin Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Hvis du ikke får kontakt så er det nok sperret. Grunnen til dette kan være flere, men hovedsakelig for å forhindre ulovlig fildeling. Du kan alltids spørre IT avdelingen om de kan åpne det, men en løsning kan være en tunnel til en linuxbox du eventuelt har stående et sted, som trafikk kan gå igjennom. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Du kan jo bare spørre om de kan åpne. Uansett, så kan du jo mekke på siden og så laste opp filene når du kommer hjem. Lenke til kommentar
mello0110 Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 sett opp vpn hjemme og koble til det nettet. da har du både lokal tilgang til alle pc-er på hjemmenettverket, OG fri internett-tilgang! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå