sof Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 Hei folkens, noen som vet hvordan man skal få denne kombinasjonen til å virke?? Slotkonverteren er den samme som på gode gamle celeron300A, men etter bytte til cel.900 vil ikke pc'en starte. Det virker som om den ikke klarer å starte skjermkortet. Cmos er "resatt" med jumperne på HK. Noen smartinger der ute som har noen gode tips? Håper på noen gode svar!! Lenke til kommentar
negerhenriksen Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 Er CPU'n en Celeron Tualatin (13u) ? I så fall sjekk om slotkonverteren kan ta så lave spenninger som Tualatin krever . Har samme HK , prøvde med en Celly 700 MHz , den taklet ikke koverteren min :sad: Lenke til kommentar
sof Skrevet 1. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2002 det er et godt poeng. Vet du hvor man kan få tak i passende slotkonverter, og hva denne heter ?? (har komplett Oslo den tror du ??) takk for svar anyways :smile: Lenke til kommentar
negerhenriksen Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 Spør Andreas (dollar) det var han sin CPU jeg testet på mitt HK . Tipper han vet hvor man får tak i en sånn slotkonverter . Lenke til kommentar
sof Skrevet 1. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2002 sendte ham en privat (?) melding. Håpern ser det :smile: Starter ikke celeron tualatin på 1 Ghz, forresten?? B _________________ sof "Svaret er 42" [ Denne Melding var redigert av: sof på 2002-02-01 08:53 ] Lenke til kommentar
negerhenriksen Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 Trokke den starter på 1GHz nei , for den Dollar prøvde i min maskin var 0,13u og den funket ikke pga. slotkonverteren . Hvis ikke han ser den kan jeg spørre han etterpå ... regner med han kommer på nettet etterhvert . MSM Lenke til kommentar
sof Skrevet 1. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2002 ikke for å krangle eller noe, men Intels sspec sier at begge Celeron 900 (SL5MQ,SL5WY) har 0,18u. Du kan se her. Uansett, takknemlig for svar! b Lenke til kommentar
negerhenriksen Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 Hmm , jeg så ikke at det stod noe om det på den siden . Men men . Skal aldir si aldri . Men jeg vet ihvertfall at den jeg prøvde (celly 700) var 0,13u , men det er jo godt mulig at den du har er 0,18u . Lenke til kommentar
negerhenriksen Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 Sorry , jeg tror jeg har dritt meg litt her . Trokke det var Tualatin jeg mente , men Coppermine . Den er visst 0,18u , men vet ihvertfall det at min converter ikke kunne kjøre så lave spenninger at den kunne kjøre en Celly 700 Coppermine . Så jeg Tror nok at det er det som er problemet ditt ... Vet du foressten om HK støtter 900MHz ? _________________ ** Lars Erik ** Intel Pentium III * Abit BX6 R.2 Intel bx 440 chipset * 512 MB SDRAM Pc 133 * 110 GB HDD * Chieftech DX01BD [ Denne Melding var redigert av: negerhenriksen på 2002-02-01 09:36 ] Lenke til kommentar
sof Skrevet 1. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2002 vel, HK'et støtter det ikke offisielt, men det klarer 9 multiplier og 100mhz buss, standard på den prosessoren. Feilen ser ut, som du sier, til å ligge i slotkonverteren. Har det ikke med meg på jobb, så jeg vet ikke hvilken konverter det er...:sad: b Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 Problemet er at slotconverteren er så gammel at den ikke støtter FCPGA prosessorer, kun de gamle Celeron socket 370 prosessorene. En nyere slotkanverter vil sansynligvis løse problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå