Gå til innhold

Republikanske motkandidater til Obama, 2012? Hvem?


Anbefalte innlegg

Vi kan også se fra land at land som Frankrike, Tyskland, Italia, Finland, Sverige, etc. har hatt store problemer med å redusere arbeidsledigheten. Hellas har også en stor stat for øyeblikket, og de kommer til å ha høy arbeidsledighet ihvertfall til 2020.

Nå er ikke Tyskland noe godt eksempel på et klassisk venstrevridd land da, og stor arbeidsledighet er vel mer et problem øst i landet, ettervirkninger fra DDR.

 

Synes også det er litt rart å sammenligne store vestlige nasjoner med by-stater/land som Singapore og Hong Kong, da disse fungerer som business hubs i Asia på samme måte som f.eks Luxembourg i Europa.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

å er ikke Tyskland noe godt eksempel på et klassisk venstrevridd land da, og stor arbeidsledighet er vel mer et problem øst i landet, ettervirkninger fra DDR.

 

Synes også det er litt rart å sammenligne store vestlige nasjoner med by-stater/land som Singapore og Hong Kong, da disse fungerer som business hubs i Asia på samme måte som f.eks Luxembourg i Europa.

Sant nok, de var litt mer midt på treet. Men iforholdtil arbedisrestiksjoner, så var de nummer 1.

 

Jeg må desverre sammenligne dem med Singapore og Hong Kong, fordi det er ingen andre liberalistiske land. Taiwan kan nevnes, men de har masse reguleringer. De har bare en liten offentlig sektor. Arbeidsledigheten i Taiwan er også lav.

 

Men Hong Kong og Singapore vil også ha arbeidsledighetsproblemer som alle andre land. De kan få mangel på etterspørsel om økonomien kollapser, og de kan 100% sikkert få strukturell arbeidsledighet. De kan ikke sammenlignes med Luxembourg, fordi luxembourg har 1/10 av befolkningen i Hong Kong. Hong Kong har en BNP på 45K, hvis du sammenligner det med Taiwan som har 35K, og legger til at den gjennomsnittelige Hong Kong-er er rikere, så påvirker ikke business hub statusen økonomien deres så mye. Ikke noe mer enn London ihvertfall og de har den nest høyeste arbeidsledigheten i England. http://www.guardian.co.uk/politics/davehillblog/2011/dec/14/london-2011-unemployment-still-rising

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Jeg husker tilbake til 2008, da det stod mellom Barack Obama og John McCain, da var argumentene at McCain (72 år gammel i 2008) er for gammel, og muligens var det en mulighet om at han ville dø som følger av alderdom.

 

Slik jeg husker det var alderen ett av hovedargumentene mot McCain.

 

Nå er Ron Paul 76 år gammel i dag, og vil i 2014 være 80 år gammel.

Lenke til kommentar

Du har det rett men faktum at bare 10% av amerikanere støtter hans ideologi er et større problem

Jeg tror heller det er fordi mediene er relativt rolig rundt mannen, talene hans er alle av høy klasse, og argumentene hans bærer vann.

 

Det er en grunn for at (som tidligere vist) han er ledende kandidat i Iowa, mens flere steder er han nærmest ukjent.

 

Dårlig kampanje, og media er ikke noen tilhenger av han.

Lenke til kommentar

Det er ingen konspirasjon å tro at som har en motsatt mening om utenrikspolitikk til sitt eget parti ville ha lite sjanse å bli nominert. Media og motkandidatens ignorer han, ikke fordi han er en fin taler( det er han ikke) eller at hans argumentene bærer vann( det er få som mener dette) men fordi han har ingen sjanse. Vinner han iowa og nh blir han slaktet ned av motkandidatene fordi da blir han tatt på alvor.

Lenke til kommentar

jjkoggan, tror du jeg ville støttet Ron Paul hvis jeg genuint håpet at USA skulle kollapse, når jeg I flere poster her omtaler han som den politikeren med løsningen på USA's problemer??

 

Uavhengig av din ideologi ville RP politikk endre systemet såpass mye at økonomiske nedgang er sikkert. I tillegg ville kongresse ikke fungere siden RP ville veto nesten alt og kongresse ville stanse RP .

Lenke til kommentar

Du har det rett men faktum at bare 10% av amerikanere støtter hans ideologi er et større problem

Så om han vinner nominasjonen, og deretter valget vil formodentlig "problemet" ha forsvunnet ettersom han da

har antagelig vunnet (økt til) over 50%? (Eller det som

loven krever.)

 

Fordi jeg stemmer på president valget betyr ikke denne kandidat reflektere min ideologi. For de fleste blir valget mellom de som de hater mindre. Hadde man flere kandidater å velge mellom ville det bli noe annet.

Lenke til kommentar

Herregud, den DAGEN han vinner Iowa kommer alle mediene til å slå opp alt negativt de kan finne om fyren. Det er ingen konspirasjon å legge merke til at han er den eneste fyren som ikke mottar donasjoner fra big business heller.

 

Han kan ikke vinne. Han kan _max_ vinne Iowa, og det gjør han heller ikke.

 

Pauls donasjoner fra Big Business:

 

http://www.opensecrets.org/pres12/contrib.php?cycle=2012&id=N00005906

US Army $24,503

US Air Force $23,335

US Navy $17,432

Mason Capital Management $14,000

Microsoft Corp $13,398

Boeing Co $10,620

Google Inc $10,390

Overland Sheepskin $10,350

IBM Corp $8,294

US Government $7,756

DUNN Capital Management $7,500

Corriente Advisors $7,500

Greenstreet Co $7,500

Northrop Grumman $7,272

Lockheed Martin $7,208

Intel Corp $6,855

US Dept of Defense $6,524

United Technologies $6,316

Federal Express Corp $6,255

Lenke til kommentar

Her sier en forsker fra en av de fineste universiteter i verden, MIT -

 

 

Previous studies of congressional spending have typically found a large positive effect of challenger spending but little evidence for effects of incumbent spending. Those studies, however, do not adequately control for inherent differences in vote-getting ability across candidates. This paper examines elections in which the same two candidates face one another on more than one occasion; differencing eliminates the influence of any fixed candidate or district attributes. Estimates of the effects of challenger spending are an order of magnitude below those of previous studies. Campaign spending has an extremely small impact on election outcomes, regardless of who does the spending

 

http://www.rochester.edu/college/psc/clarke/204/Levitt94.pdf

Lenke til kommentar

Herregud, den DAGEN han vinner Iowa kommer alle mediene til å slå opp alt negativt de kan finne om fyren. Det er ingen konspirasjon å legge merke til at han er den eneste fyren som ikke mottar donasjoner fra big business heller.

 

Han kan ikke vinne. Han kan _max_ vinne Iowa, og det gjør han heller ikke.

 

Pauls donasjoner fra Big Business:

 

http://www.opensecrets.org/pres12/contrib.php?cycle=2012&id=N00005906

US Army $24,503

US Air Force $23,335

US Navy $17,432

Mason Capital Management $14,000

Microsoft Corp $13,398

Boeing Co $10,620

Google Inc $10,390

Overland Sheepskin $10,350

IBM Corp $8,294

US Government $7,756

DUNN Capital Management $7,500

Corriente Advisors $7,500

Greenstreet Co $7,500

Northrop Grumman $7,272

Lockheed Martin $7,208

Intel Corp $6,855

US Dept of Defense $6,524

United Technologies $6,316

Federal Express Corp $6,255

 

210k dollar skal gjøre intrykk på ull-flokken?

 

"$86 million in the last quarter that ended on June 30" - Obama Campaign 2012

Lenke til kommentar

Du har det rett men faktum at bare 10% av amerikanere støtter hans ideologi er et større problem

Så om han vinner nominasjonen, og deretter valget vil formodentlig "problemet" ha forsvunnet ettersom han da

har antagelig vunnet (økt til) over 50%? (Eller det som

loven krever.)

 

Fordi jeg stemmer på president valget betyr ikke denne kandidat reflektere min ideologi. For de fleste blir valget mellom de som de hater mindre. Hadde man flere kandidater å velge mellom ville det bli noe annet.

 

Isåfall er din kritikk av RP med begrunnelsen at få støtter hans ideologi like gyldig som tilsvarende kritikk av Obama eller Bush.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...