Gå til innhold

Republikanske motkandidater til Obama, 2012? Hvem?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mm, veldig enkelt for deg å si etter at du har redigert innlegget. Jeg tenkte ikke på faktafeil, jeg tenkte på setninger som ikke gir mening og der du hele tiden påstår at folk mener noe annet enn det de egentlig mener.

Jeg rettet på et par skrivefeil, og la til litt domumentasjon. Det burde ikke ha forandret noe som helst.

 

Og jeg driver ikke konstant å sier noen andre mener noe annet. Da hadde nok folk klaget mer. Som oftest er de som klager, klager fordi jeg ikke tolker deres meninger på best mulig måte, eller prøver å benekte det de har sagt, så jeg må finne sitater.

Lenke til kommentar

Tragisk at forholdet til Israel er en så stor sak i amerikansk politikk! Da Obama kom til makten lovet han å strekke ut en hånd til den arabiske verden samtidig som han skulle være tøff og ærlMen nå ser han kun på mulighetene for gjenvalg og da blir plutselig forholdet til Israel viktigere...

Hver "Great " president har evnen til å endre meninger, noe som jeg mener Obama sløser bort. Folk liker ham personlig og er villig til å høre på ham men det gjør han altfor lite. Alt kan ikke skyldes Obama fordi ekstemister fra begge sider har mer innflytelse enn vi har sett i flere generasjoner. Det fornuftige midten tar ikke makten de har slik at vi lar

politikerne bøye litt uten å knuse dem fordi de gir seg litt. Ideologiske renhet uten kompromiss ødelegger USA idag,

det eneste håp er hvis vi velger flere moderate politiker.

Hvem som blir president er ikke like viktig som hvem blir valgt til senatet og house

Lenke til kommentar

Hvordan kan du si det når praktisk talt alle politikere i USA for tiden er moderate? De får jo INGENTING gjort!

Du må være ganske ung og viser lite peiling på amerikansk politikk og historie. Compromise er et styggt ord idag og det finnes få senator som er villig til å gå imot partiet sitt. Det har ikke hendt i flere generasjoner og er grunnen til gridlock. En velfungerende stat er en som skaper lover som ingen elsker og ingen hater. Dette tankegang nesten ikke eksistere idag i usa

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forresten: Ron Paul på Jay Leno i går var kjempeinteressant. Det slår meg også at for resten av verden hadde det vært glimrende om Ron Paul vinner. Da er vi endelig kvitt dere ;p (Humor altså)

 

Du blir aldri kvitt av oss!

Du liker oss altfor mye samtidig som du klager på oss bestandig. Du sier du hater amerikansk mat samtidig som

du kjøper mer mcdonalds hamburgere enn oss(hele Europa). Fra denne siden av Atlanteren der det ut som ren hykleri. Ingen tvinger deg til å kjøpe amerikansk fast food!

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

Hvordan kan du si det når praktisk talt alle politikere i USA for tiden er moderate? De får jo INGENTING gjort!

Du må være ganske ung og viser lite peiling på amerikansk politikk og historie. Compromise er et styggt ord idag og det finnes få senator som er villig til å gå imot partiet sitt. Det har ikke hendt i flere generasjoner og er grunnen til gridlock. En velfungerende stat er en som skaper lover som ingen elsker og ingen hater. Dette tankegang nesten ikke eksistere idag i usa

Enig, men det kommer også av at det er for store ulikheter mellom det Republikanske og Demokratiske parti. Den store ulikheten er også hva som fører til at de ser på hverandre som fiender og ikke vil godta kompromiss.

 

Jeg tror løsningen på USAs problemer er å gi mer makt til statene sånn at statene kan finne en løsning som passer dem best. Hvorfor skal man komme frem til en one size fit all løsning på problemet, når man kan finne 50 løsninger? Hvis USA gjør som forventet og tar mer makt fra statene, så kan det skape konflikter mellom statene sånn som i Europa.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Forresten: Ron Paul på Jay Leno i går var kjempeinteressant. Det slår meg også at for resten av verden hadde det vært glimrende om Ron Paul vinner. Da er vi endelig kvitt dere ;p (Humor altså)

 

Du blir aldri kvitt av oss!

Du liker oss altfor mye samtidig som du klager på oss bestandig. Du sier du hater amerikansk mat samtidig som

du kjøper mer mcdonalds hamburgere enn oss(hele Europa). Fra denne siden av Atlanteren der det ut som ren hykleri. Ingen tvinger deg til å kjøpe amerikansk fast food!

Jeg kan, jeg spiser lammeburgere fra araberene istedenfor. :tease:

 

De er samme pris, bedre kvalitet og mye sunnere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Veldig rar ting å komme med. Har det vært nevnt fastfood her?

 

Selv elsker jeg amerikansk mat, men ikke amerikansk politikk. Er det hyklersk? Ser ikke helt sammenhengen.

Tenk på hvorfor Tofagerl kanskje skrev at han ville "bli kvitt dere". Amerikansk innflytelse er ikke bare politisk. Vi okkupere ikke Norge slik at dere må bli kvitt av oss.

Lenke til kommentar

 

Merkelig at du skal ha sans for Ron Paul, han står da omtrent som en motpol til det norske ideale samfunn (arbeidernes paradis).

My sentiments exactly !

 

Ron Pauls utenrikspolitikk ligner det norske idealen og er en motpol til det republikanske, noen som gir han lite sjanse å bli nominert av GOP.

 

Det er også litt hykleri å klage på inntektorskjeller og manglende helseforsikring, trygde i USA og støtte Paul

samtidig.

Lenke til kommentar

Velgerne, som stemmer inn partier/representanter i parlamentene.

 

Tror du ikke på et demokrati som reflekterer flertallets meninger?

Jo, men nå er vi så heldige at vi både i Norge og USA har et demokrati som fungerer slik at hvem som helst kan melde seg inn i et parti og jobbe for sine saker, samtidig som alle kan stemme. Poenget med partiene er ikke at de skal mene det majoriteten av folket mener til en hver tid, og det er heller ikke slik at det blir utskrevet folkeavstemning med en gang en meningsmåling viser at folket mener noe, det hadde vært umulig. Brenner man for en sak stemmer man på et parti som mener det samme, eller melder seg inn i et og prøver å endre det.
Lenke til kommentar

Forresten: Ron Paul på Jay Leno i går var kjempeinteressant. Det slår meg også at for resten av verden hadde det vært glimrende om Ron Paul vinner. Da er vi endelig kvitt dere ;p (Humor altså)

 

Merkelig at du skal ha sans for Ron Paul, han står da omtrent som en motpol til det norske ideale samfunn (arbeidernes paradis).

 

Jeg liker fyren, men ikke politikken hans. Han er ærlig og åpenbart en flink fyr, men hvis han hadde stilt til valg i Norge hadde jeg selvsagt brukt mesteparten av livet mitt på å motarbeide ham.

Det forhindrer meg ikke å ønske meg at han blir valgt inn der bort slik at dere ikke innvaderer flere uskyldige land eller føkker opp verden ved SOPA-avtaler, TRIPS-avtaler osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...