Gå til innhold

Republikanske motkandidater til Obama, 2012? Hvem?


Anbefalte innlegg

Ser du på hvite amerikaner så er gjennomsnittet mye høyere enn det norske. Det er ujevne pga kulturelle forskjeller og høy antall innvandrer. Dette utfordring har ikke Norge til betydelig grad og gjør sammenlignelsen lite saklig.

 

Men dette er et mer nyansert, kunnskapsrike syn enn å si "grunnskolene er dumme og universiteter er smarte". Jeg har selv gått på både norske og amerikanske skoler. De er mye forskjellige med forskjellige mål og forskjellige utfordringer som gjør det vanskelig å sammenligne direkte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så ift. kultur er HUDFARGE viktigere enn religion. Wow, du har noen rare syn på kultur.

 

Og jeg vet faktisk ikke hvor godt norske elever gjør det på standardiserte prøver, men jeg vet at vi KONSTANT scorer enormt på kunnskapsprøver blant den voksne befolkningen, og det er den jeg sikter til i tidligere kommentar. Ikke hvordan de gjør det UNDER skolen, men hvor godt skolen fungerer for å forberede deg på resten av livet.

PISA

viser deg at Norge, som er så stolt over hvor bra skolene er, er omtrent midt på treet, dvs det samme som USA.

 

Du kan gjerne komme med dine bevis om hvordan Nordmenn plutselig blir smartere ETTER å ha kommet seg ut av statsskolene.

Lenke til kommentar

Typisk easy come easy go politiker.

 

Så ift. kultur er HUDFARGE viktigere enn religion. Wow, du har noen rare syn på kultur.

 

Og jeg vet faktisk ikke hvor godt norske elever gjør det på standardiserte prøver, men jeg vet at vi KONSTANT scorer enormt på kunnskapsprøver blant den voksne befolkningen, og det er den jeg sikter til i tidligere kommentar. Ikke hvordan de gjør det UNDER skolen, men hvor godt skolen fungerer for å forberede deg på resten av livet.

PISA

viser deg at Norge, som er så stolt over hvor bra skolene er, er omtrent midt på treet, dvs det samme som USA.

 

Du kan gjerne komme med dine bevis om hvordan Nordmenn plutselig blir smartere ETTER å ha kommet seg ut av statsskolene.

 

Hvis du ikke skjønner forskjellen på test scores og faktisk kunnskap/samfunnsforståelse, så antar jeg at du har gått på en amerikansk skole :)

Lenke til kommentar

Hvis du ikke skjønner forskjellen på test scores og faktisk kunnskap/samfunnsforståelse, så antar jeg at du har gått på en amerikansk skole :)

Hvis du ikke skjønner at test scores måler kunnskapsnivået (Matte, Vitenskap og Lesning i PISA), så antar jeg at du har gått på en norsk skole :)

 

De som ligger langt foran Norge (og USA) er Asia samt Finland (Noe som burde gi noen og enhver grunn til å tenke litt).

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Cain har sagt ganske mye dumt. Jeg har ledd mye av utsagnene hans. Karn er fordomsfull og kan mindre om utenrikspolitikk enn norske barneskoleelever.

 

Den infamøse TV-reklamen hans var også helt på trynet.:D

 

Personlig syntes jeg 9-9-9 var et spesielt stykke idioti.

"Yes Alex, I'll take 'How to screw up the country even further' for 15 trillion dollars"

 

Jeg gjentar: norske scores er elendige. Norske mennesker er smartere enn amerikanske.

 

Med smartere mener du mer intelligente antar jeg?

 

Vel, da vil jeg gjerne ha handfaste data ettersom det jeg finner

 

Ligger Norge på 98-100, mens USA ligger på 98, altså ingen stor forskjell akkurat.

 

Jepp, jeg har sett noe lignende. Men det er faktisk mye. Særlig siden vi snakker om IQ, som er vektet enormt mot utviklingsland.

 

Edit: Hey, det var samme linken som jeg fant med en gang også. Det er flere, og alle er i samme range.

Endret av tofagerl
Lenke til kommentar

Cain har sagt ganske mye dumt. Jeg har ledd mye av utsagnene hans. Karn er fordomsfull og kan mindre om utenrikspolitikk enn norske barneskoleelever.

 

Den infamøse TV-reklamen hans var også helt på trynet.:D

 

For all del, hva er det han har sagt som er så mye dumt. Ja, han hadde innrømt før den famøse Libyaintervjuet at han ikke kunne mye utenrikspolitikk men utenrikspolitikk er ikke en viktig del av politikken i USA. Ja, han står for 9-9-9 men det er politikk, og du kan godt være uenig, men hva er det dumme han har sagt?

Lenke til kommentar

Korrekt, han sier at han ikke bryr seg så mye om utenrikspolitikk og at økonomien er viktigst. Mulig at han er flåsete men han er klar og tydelig på sine prioriteringer, kan jo sammenlignes med at venstre prioriterer miljø fremfor arbeidsplasser osv.

Men nå forstår han ikke økonomi særlig godt heller.

 

Han virket som en grei kandidat, til jeg fant ut at 999 var svaret til alle problemer og at han var en idiot politisk sett. F.eks. sier han at en god leder finner gode folk som kan hjelpe han, men de som hjalp Cain hadde ikke peiling og skjøt han i foten.

 

Jeg er ihvertfall glad for at han ikke vil anbefale Romney.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...