Gå til innhold

Republikanske motkandidater til Obama, 2012? Hvem?

Anbefalte innlegg

Det stemmer at det ikke er mange, men det er tross alt ikke rart med tanke på at vi i løpet av 50 år har fått et samfunn som er langt bedre og mer flerkulturelt enn det deres var etter 400 år :) Du kan ikke vente at norske innvandrerungdom skal vokse 8 ganger raskere enn folk flest.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De har dog hatt stemmerett her lenger enn i USA. Det har faktisk ikke vært forbud mot at minoriteter stemmer i Norge noensinne.

Rasisme er ikke et problem når det finnes meget få minoriteter, det truer meget få. Rasisme øker i forhold til antall minoriteter. Tenk FrP og utøya noe som var utenkelig da dere ikke var rasisiske, selv om dere burde ha lært av våre erfaringer i USA

Lenke til kommentar

Obama var medlem av det demokratiske parti. Det gjør ham rik. Hvis han hadde vært i et annet parti, hadde han vunnet da?

Og regjeringsmedlemmene blir ikke valgt, de blir utpekt av kongen. Du tenker på stortingsmedlemmer, og der har vi massevis av både første og andregenerasjons innvandrere.

Det gjør ham ikke rik, han slo jo f.eks. Clinton i nomineringen som var rikere.

Regjeringsmedlemmene er i praksis bestemt av statsministeren, som igjen i praksis er valgt av befolkningen selv om kongen ber noen partier om å danne regjering.

De har dog hatt stemmerett her lenger enn i USA. Det har faktisk ikke vært forbud mot at minoriteter stemmer i Norge noensinne.

Uh, vi har ikke vært så mye bedre. F.eks. var det forbudt for jøder å oppholde seg i Norge, og man var forpliktet å oppdra barna sine i kristendommen: http://no.wikipedia.org/wiki/Jødeparagrafen

wtf, vi har fortsatt paragrafen om at kristne skal oppdra barna sine i det samme: http://www.lovdata.no/all/tl-18140517-000-002.html#2

Ganske offtopic her, men jeg syns det bare blir feil å rakke ned på demokratiet i USA, når Norge også har demokratiske utfordringer.

Endret av eisa01
Lenke til kommentar

Det gjelder å bli velinformert før man rakker ned andre land. Det er altfor lett å dømme andre uten å forstå kulturen, historie i alle sine farger. USA og amerikaner oftest blir redusert til slagord og karikaturer i europeisk media og politikk slik at de fleste har bare et overfladisk vrengt bilde som de dømmer. I dette tilfelle bør man ikke dømme landet .

Lenke til kommentar

Obama var medlem av det demokratiske parti. Det gjør ham rik. Hvis han hadde vært i et annet parti, hadde han vunnet da?

Og regjeringsmedlemmene blir ikke valgt, de blir utpekt av kongen. Du tenker på stortingsmedlemmer, og der har vi massevis av både første og andregenerasjons innvandrere.

Det gjør ham ikke rik, han slo jo f.eks. Clinton i nomineringen som var rikere.

Obama brukte 730 millioner dollar på valgkampanjen sin. Det er kvalmt mye penger.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Så du skal bedømme om jeg har nok kunnskap til å få lov til å uttale meg...?

Du faar uttale deg saa mye du vill men hvis det viser seg at du har lite kunnskap saa doemmer jeg dine meninger som mindrverdige og du dummer deg ut. Som regel hvis du har lite kunnskap om noe boer en holde kjeft, ellers blir du sett som tullingen. VI snakker om det man boer gjoer, ikke hva man kan gjoere og trenger ingen tillatelse. Oftest er de som doemmer mest som har lite kunnskap, Har man stor kunnskap har man oftest et mer nyansert, mindre fordomsfullt mening.

Lenke til kommentar

Men hva syns du da om det norske systemet, hvor partiene får penger etter hvor stor oppslutning de har?

Dette betyr at de etablerte partiene har en stor fordel i forhold til nye partier som har lyst til å hevde seg i politikken. Med null støtte fra før av, må de samle inn flere titalls millioner privat for å kunne måle seg.

Tall fra 2010:

Ap - 120 mill

Frp - 80 mill

Høyre - 37 mill

http://www.partifinansiering.no/

Lenke til kommentar

Så du skal bedømme om jeg har nok kunnskap til å få lov til å uttale meg...?

Du faar uttale deg saa mye du vill men hvis det viser seg at du har lite kunnskap saa doemmer jeg dine meninger som mindrverdige og du dummer deg ut. Som regel hvis du har lite kunnskap om noe boer en holde kjeft, ellers blir du sett som tullingen. VI snakker om det man boer gjoer, ikke hva man kan gjoere og trenger ingen tillatelse. Oftest er de som doemmer mest som har lite kunnskap, Har man stor kunnskap har man oftest et mer nyansert, mindre fordomsfullt mening.

Vel, jeg regner med at min kunnskap er grei nok. Jeg fulgte med på mitt første valg i 1996, og har fulgt Obama siden en venninne av meg var tilstede under Chicago-talen hans.

Og jeg liker ikke din fordomsfulle holdning. Vel nok er du amerikansk, men du er litt ekstra drittsekk også.

Lenke til kommentar

Vel, jeg regner med at min kunnskap er grei nok. Jeg fulgte med på mitt første valg i 1996, og har fulgt Obama siden en venninne av meg var tilstede under Chicago-talen hans.

Og jeg liker ikke din fordomsfulle holdning. Vel nok er du amerikansk, men du er litt ekstra drittsekk også.

Jeg har ikke sagt noe om din kunnskap personlig eller angrep deg som du gjør. Det er usaklig.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...