Irrasjonell Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Republikanske presidentkandidater vil gjeninnføre «waterboarding» "Menneskerettigheter gjelder dem, men ikke oss." Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 (endret) Perry er vel på vei ut etter den siste fadesen. Mitt Romney, seiler vel nå opp som favoritt. Er ikke han den beste av de gjenværende? Vi kjenner vel Romney ganske bra nå. http://www.newt.org/ Virker som en predikant på det bildet Er ikke han litt for fersk? Virket sympatisk ut fra det jeg hørte av ham. Endret 14. november 2011 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Perry er vel på vei ut etter den siste fadesen. Mitt Romney, seiler vel nå opp som favoritt. Er ikke han den beste av de gjenværende? Vi kjenner vel Romney ganske bra nå. Jeg tror ikke nordmenn kjenner til Mitt Romney særlig godt. Han er svært mislikt, fordi folk har ingen anelse om man kan stole på hva han sier. Han har fli floppet på omtrent hver eneste sak som finnes. Mange mener han er en venstrevridd mann i forkledning. http://www.newt.org/ Virker som en predikant på det bildet Er ikke han litt for fersk? Virket sympatisk ut fra det jeg hørte av ham. Newt Gingrich, fersk?! Han er trolig den med mest politisk erfaring av alle presidentkandidatene. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Mange mener han er en venstrevridd mann i forkledning. Jeg har fått med meg det. Men er ikke det det beste om man skal slå Obama? En ultra konsevativ har vel liten sjanse. Han er trolig den med mest politisk erfaring av alle presidentkandidatene. Spørsmålet er hvilken erfaring. Men jeg synes han har gjort et bra inntrykk så langt. Jeg vet for lite om ham, men muligens er han å foretrekke fremfor Romney. Skal følge med på debattene i tiden fremover. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Mange mener han er en venstrevridd mann i forkledning. Jeg har fått med meg det. Men er ikke det det beste om man skal slå Obama? En ultra konsevativ har vel liten sjanse. Tja, det ser vel heller ut som om republikanerne kunne ha vunnet selv med en apekatt som kandidat (om ikke økonomien bedrer seg før valget). Og det ser ut til at det er nettopp dette de vil gjøre. Romney er flink til å si det folk helst vil høre, dvs han kun reflekterer "public opinion" tilbake til publikum. Og i så handseende kan man vel si at han er svært lik Obama Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Newt var vel ganske kjent under Clinton æraen. Han var selv utro samtidig som han kritiserte Clinton. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Newt er intelleltuellen I gruppen, selv om det er rart å høre intellektuelle og konservativ i norsk media. Mange kaller han professoren og han aldri dummer seg ut. Akkurat nå trenger partiet kandidater som har litt intellektuelle tyngde. 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Newt er intelleltuellen I gruppen, selv om det er rart å høre intellektuelle og konservativ i norsk media. I Norge så er ikke det rart i det hele tatt. Faktisk, undersøkelser har vist at med unntak av FRP, så ligger kunnskapen på høyre side av politikken. De fleste norske tankesmier er også på høyresiden. Jeg er har ikke bodd i Norge på flere år, men ingen jeg kjente regnet høyrefolk som dumme. Mange kaller han professoren og han aldri dummer seg ut. Det er ikke riktig, Newt har hatt en tendens til å ta dumme valg, spesielt når han var yngre. Hans personlige liv har vært en katastrofe, og han feilet kraftig da han prøvde å presse Clinton i 1995. Akkurat nå trenger partiet kandidater som har litt intellektuelle tyngde. Det er jeg helt enig. En annen grunn til at jeg tror han vil være et godt valg er fordi hvis Mitt Romney blir valgt, så vil det gjøre store deler av republikanerene forbannet. Hvis han taper valget, så vil Tea Party si det er fordi de valgte en moderat flip flopper, mens establishment vil skylde på Tea Party folkene som ikke stemte på han. Om det skjer, så tror jeg nominasjonen i 2016 vil bli veldig stygg og det vil ta lang tid før Republikanerene kan vinne igjen. 1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Da er det Herman Cain som har dummet seg ut med ordene: Ok, Libya ... Obama støttet opprøret, ikke sant? Herman Cains utenriksanalyse gjør amerikanere flaue. På spørsmål om hva han synes om Barack Obamas håndtering av Libya, ble Cain sittende helt fast. - Ok, Libya, sa Cain, før det ble stille i nærmere ti sekunder. - President Obama støttet opprøret, ikke sant? President Obama ønsket å fjerne Kadhafi? Jeg må bare sjekke at vi snakker om det samme før jeg sier «Ja, jeg er enig» eller «Nei, jeg er ikke enig». - Jeg er ikke enig i presidentens håndtering av Libya av følgende grunner. Eh, nei, det er et annet spørsmål. Jeg må gå litt tilbake her ... - Jeg har alle disse tankene svirrende rundt i hodet. Hva var det du egentlig lurte på om jeg er enig eller uenig med Obama i, igjen? Herman Cain brukte deretter fire minutter på å si at Obama burde vurdert den libyske opposisjonen bedre før han støttet flyforbudet over Libya, samtidig som han innrømmet at han ikke vet hvor nøye opposisjonen faktisk ble vurdert av Obama-administrasjonen. http://www.dagbladet.no/2011/11/15/nyheter/usa/politikk/19022228/ Han roter jo på samme nivå som Bush! Han kan nok bare glemme å bli presidentkandidat etter alt som har gått mot ham i det siste og nå med disse uttalelsene. Bare venter på at han skal bli latterliggjort akkurat som Rick Perry... Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Hva er viktigst, kunnskap, intelligens, personlig egenskaper, ærlighet, ideologi å bli en god president. Bør det være bare akademikere som har meget gode kunnskap og intelligens eller gode ledere som er flink til å kommunikere og megle med andre politikere? Hva er topp 5 egenskaper en president bør ha og hvilke presidenter var de beste. Jeg liker jefferson A. Jackson, t roosevelt og lincoln Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Interessant meningsmåling fra Iowa: Republican Party Candidates in Four-Way Dead Heat Herman Cain, Ron Paul, Mitt Romney and Newt Gingrich are in a dead heat as the top choices for Iowans likely to attend the Jan. 3 Republican presidential caucuses. A Bloomberg News poll shows Cain at 20 percent, Paul at 19 percent, Romney at 18 percent and Gingrich at 17 percent among the likely attendees with the caucuses that start the nominating contests seven weeks away. Lenke til kommentar
merzbow Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 (endret) Det ser på mange måter lysere ut for Ron Paul nå. Dette lover bra Endret 15. november 2011 av merzbow 2 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Det ser på mange måter lysere ut for Ron Paul nå. Dette lover bra Dream on , not in this lifetime. Are u a libertarian like RP ? If so Norwegian politics must be pure he'll for u. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 (endret) Norwegian politics must be pure he'll for u. So much so that I gave up on the place and left. As for RP what I find most interesting is the blackout. Check his straw poll numbers, he is polling 3 times Romney. I agree that he probably doesn't stand a chance to get the nomination (save a suicide by Romney ala Cain/Perry), however it is one aspect of US politics I don't quite get. Care to elaborate on the causes of his difficulties. Endret 15. november 2011 av Skatteflyktning 1 Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Da er det Herman Cain som har dummet seg ut med ordene: Ok, Libya ... Obama støttet opprøret, ikke sant? Herman Cains utenriksanalyse gjør amerikanere flaue. På spørsmål om hva han synes om Barack Obamas håndtering av Libya, ble Cain sittende helt fast. - Ok, Libya, sa Cain, før det ble stille i nærmere ti sekunder. - President Obama støttet opprøret, ikke sant? President Obama ønsket å fjerne Kadhafi? Jeg må bare sjekke at vi snakker om det samme før jeg sier «Ja, jeg er enig» eller «Nei, jeg er ikke enig». - Jeg er ikke enig i presidentens håndtering av Libya av følgende grunner. Eh, nei, det er et annet spørsmål. Jeg må gå litt tilbake her ... - Jeg har alle disse tankene svirrende rundt i hodet. Hva var det du egentlig lurte på om jeg er enig eller uenig med Obama i, igjen? Herman Cain brukte deretter fire minutter på å si at Obama burde vurdert den libyske opposisjonen bedre før han støttet flyforbudet over Libya, samtidig som han innrømmet at han ikke vet hvor nøye opposisjonen faktisk ble vurdert av Obama-administrasjonen. http://www.dagbladet.no/2011/11/15/nyheter/usa/politikk/19022228/ Han roter jo på samme nivå som Bush! Han kan nok bare glemme å bli presidentkandidat etter alt som har gått mot ham i det siste og nå med disse uttalelsene. Bare venter på at han skal bli latterliggjort akkurat som Rick Perry... Dette viser bare hvor viktig det er å være mot det Obama uansett hva han foretar seg. Det å komme med tabloide utspill fremfor å sette seg inn i saken er det som trekker stemmene. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Gingrich Said to Be Paid at Least $1.6 Million by Freddie Mac Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Herman Cain kjemper for sitt politiske liv: – Det var bare en pause Herman Cain gjør sitt beste for å holde kandidaturet sitt ved like etter at han tabbet seg ut under et intervju med Milwaukee Journal Sentinel mandag. USA-ekspert Hallvard Notaker ved Forum for samtidshistorie er ikke sikker på om Libya-uttalelsene vil være ødeleggende for Cains kandidatur. – Han har sagt ting tidligere som har virket like rart. Det som skjedde her var først og fremst at han virket usikker på hvordan han skulle begynne å snakke om Libya, slik at det han sa virket tillært, sier Hallvard Notaker til NRK.no. Alle meningsmålinger i USA tyder på at velgerne er mest opptatt av landets økonomiske problemer, mens utenrikspolitikk ikke fenger like mye. – Dette er ikke hans største problem. Spørsmålet er hvor mye velgerne bryr seg om at Cain er usikker når han skal snakke med noen redaktører om Libya. Sexanklagene har langt bredere appell og når ut til langt flere, sier forsker ved Forum for samtidshistorie, Hallvard Notaker. http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7877481 Blir spennende å se om han klarer å komme videre i valgkampen eller ikke. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Dette viser bare hvor viktig det er å være mot det Obama uansett hva han foretar seg. Det å komme med tabloide utspill fremfor å sette seg inn i saken er det som trekker stemmene. Jeg synes nå det viser ganske klart at han ikke klarer å snakke for seg selv i under fem minutter engang. «I do not agree with the way he handled it for the following reason: um, no, that's a different one. Um. I got to go back and see, I got all this stuff twirling round in my head, um. Specifically, what are you asking me did I agree or not disagree with Obama about?» Herman Cain AP Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Herman Cain har ingen sjangs. Det var klart fra 1 November, da sexskandalen kom ut. Den vi bør tenke på nå er Newt Gingrich. Han er den neste ikke-Romney, og har allerede økt på Intrade. Noe som jeg tjener penger på. =) I lys av "Herb" Cains nylige fadeser, tror du fremdeles at det er usannsynlig at han har hentet sin "9-9-9"-plan fra Sim City? Det fremkommer jo tydelig at han har mye mindre mellom ørene enn noen kunne ha forestilt seg, gjør det ikke? 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 (endret) Herman Cain har ingen sjangs. Det var klart fra 1 November, da sexskandalen kom ut. Den vi bør tenke på nå er Newt Gingrich. Han er den neste ikke-Romney, og har allerede økt på Intrade. Noe som jeg tjener penger på. =) I lys av "Herb" Cains nylige fadeser, tror du fremdeles at det er usannsynlig at han har hentet sin "9-9-9"-plan fra Sim City? Det fremkommer jo tydelig at han har mye mindre mellom ørene enn noen kunne ha forestilt seg, gjør det ikke? Ja det gjør jeg. At Herman Cain har vist at han har lite forståelse for økonomi forandrer ingenting. 1. I Sim City 4 (som er det spillet Huffington post siterte) så er det ikke tre faste skatter på 9%, det er faktisk 12 forskjellige skatter som kan varieres mellom 0 og 20%. 2. I Sim City 4 så er det eindomskatter, som gis til bedrifter, industri og hus etter forskjellige inntektsnivåer. I Herman Cain sin plan så lages det to MVA-er på 9% (de er identiske), og en felles inntektskatt på 9%. Skattesystemet i Sim City 4 og Herman Cain sin plan er veldig forskjellige, og dette er bare en myte skapt av den useriøse avisen Huffington Post som burde vite bedre. Endret 16. november 2011 av Camlon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå