Gå til innhold

Republikanske motkandidater til Obama, 2012? Hvem?

Anbefalte innlegg

Helt uenig at religion er bare ondt. Uten religion ville Martin Luther King eller mahatma Gandhi ha greid sin fremgang, og obama med sitt hudfarge blitt preSident.

Siden grunnloven skiller stat og kirke indikere kandidatens tro mer om hans/hennes morAlske oppvekst enn religion selv. Det er slik de fleste amerikaner jeg kjenner ser på det. Det finnes folk selvfølgelig som ser annerledes enn det, men de er en minoritet, selv om de kan hapolitiskmakt og norskejournalister elsker å finne fanatikkere

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Obama vil skape flere jobber

USAs president Barack Obama vil investere penger i infrastruktur og kutte skatten til lønnsmottakere for å få fart på det amerikanske arbeidsmarkedet.

I en tale på Labor Day, eller arbeidernes dag, lanserte Obama flere av forslagene han vil komme med når han senere i uka legger fram en større pakke for å skape flere arbeidsplasser. Han utfordret også Republikanerne til å stå sammen med Demokratene om å finne felles løsninger.

Obamas forsøk på å skape nye arbeidsplasser kommer samtidig med at ferske tall viser at det ble registrert null vekst i sysselsettingen i august. Samtidig er arbeidsledigheten oppe i 9,1 prosent.

http://www.aftenposten.no/okonomi/utland/article4218448.ece

Blir spennende å se hva han får til her. Kan sikkert innvirke enten positivt eller negativt på populariteten. Økonomien er jo nettopp det som er i fokus nå.

Lenke til kommentar

Perry lovte jobber i sin første tv-debatt

Texas-guvernør Rick Perry var mannen alle øyner var rettet mot når USAs republikanske presidentkandidater samlet seg til debatt natt til torsdag, hvor jobbvekst ble hovedtema.

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7783241

Fikk ikke stort inntrykk av dem utifra det som står her akkurat. Men er jo ingen overraskelse at økonomien har blitt hovedtema alt nå slik det var under forrige valg og.

Lenke til kommentar

Jeg fulgte med og både Mitt Romney og Rick Perry gjorde det godt i denne debatten. Michele Bachmann gjorde det helt elendig. Ikke bare ble hun ignorert av moderatorene, men hun sa bare puggete replikker. Dette ble påpekt av Huntsman. Bachmann er ute, hun vil ikke vinne nominasjonen.

Om Mitt Romney skulle forbedre sitt potensiale så måtte han ha knust Perry. Det klarte han ikke og er urovekkende for hans kampanje, fordi han er langt ifra like god til å holde taler. Dette var Perry's første debatt, han vil forbedre seg i fremtiden. Romney har allerede mye erfaring.

Jeg likte Huntsman best, men jeg erkjenner at republikanerene generelt misliker han. Han er for moderat for dem og de tror han er en demokrat som prøver å lure dem. Iforholdtil andre kandidater, Ron Paul gjorde det dårlig siden hans ekstreme sider ble påpeket. Aldri forstått de som liker han, hans meninger er mer ekstreme enn noen av de andre kandidatene og han vil være en svak President, fordi folk vil sette seg på bakbena når de merker at han ønsker å kutte deres trygd. De andre kandidatene er ingen vist i å nevne.

Jeg tror forsatt Rick Perry vil vinne nominasjonen. Om han klarer å slå Obama er jeg mer usikker på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Tro er laterlig? Hvem vinner valg i Norge, et parti med mange vel kvalifisert muslime eller typiske Nordmen med et smak kristne tro?

Kan hende er disse paragrafene i vår Grunnlov ukjent for en amerikaner?

§ 2.

Alle Indvaanere af Riget have fri Religionsøvelse.

Den evangelisk-lutherske Religion forbliver Statens offentlige Religion. De Indvaanere, der bekjende sig til den, ere forpligtede til at opdrage deres Børn i samme.

§ 4.

Kongen skal stedse bekjende sig til den evangelisk-lutherske Religion, haandhæve og beskytte denne.

§ 12.

Kongen vælger selv et Raad af stemmeberettigede norske Borgere. Dette Raad skal bestaa af en Statsminister og i det mindste syv andre Medlemmer.

Af Statsraadets Medlemmer skulle over det halve Antal bekjende sig til Statens offentlige Religion.

Kongen fordeler Forretningerne iblandt Statsraadets Medlemmer saaledes, som han det for tjenligt eragter. Til at tage Sæde i Statsraadet kan Kongen ved overordentlige Leiligheder, foruden Statsraadets sædvanlige Medlemmer, tilkalde andre norske Borgere, kun ingen Medlemmer af Storthinget.

Ægtefæller, Forældre og Børn eller to Søskende maa ei paa samme Tid have Sæde i Statsraadet.

§ 27.

Alle Statsraadets Medlemmer skulle, naar de ikke have lovligt Forfald, være nærværende i Statsraadet, og maa ingen Beslutning tages der, naar ikke over det halve Antal Medlemmer ere tilstede.

Medlem af Statsraadet, der ikke bekjender sig til Statens offentlige Religion, deltager ikke i Behandlingen af Sager, som angaa Statskirken.

Kilde: http://www.lovdata.no/all/hl-18140517-000.html

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Al Gore med hard kritikk av Obama

Al Gore går hardt ut mot USAs president Barack Obama og anklager ham for å bukke under for presset fra forurensere.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10090466

Sikkert en kjedelig side å få kritikk fra...

Al Gore er gæren. Han er blitt som en religiøs predikant for dette globale oppvarmingstøvet. Jeg håper bare han havner under torva før han klarer å lure altfor mange.

Lenke til kommentar

Jeg fulgte med og både Mitt Romney og Rick Perry gjorde det godt i denne debatten. Michele Bachmann gjorde det helt elendig. Ikke bare ble hun ignorert av moderatorene, men hun sa bare puggete replikker. Dette ble påpekt av Huntsman. Bachmann er ute, hun vil ikke vinne nominasjonen.

Om Mitt Romney skulle forbedre sitt potensiale så måtte han ha knust Perry. Det klarte han ikke og er urovekkende for hans kampanje, fordi han er langt ifra like god til å holde taler. Dette var Perry's første debatt, han vil forbedre seg i fremtiden. Romney har allerede mye erfaring.

Jeg likte Huntsman best, men jeg erkjenner at republikanerene generelt misliker han. Han er for moderat for dem og de tror han er en demokrat som prøver å lure dem. Iforholdtil andre kandidater, Ron Paul gjorde det dårlig siden hans ekstreme sider ble påpeket. Aldri forstått de som liker han, hans meninger er mer ekstreme enn noen av de andre kandidatene og han vil være en svak President, fordi folk vil sette seg på bakbena når de merker at han ønsker å kutte deres trygd. De andre kandidatene er ingen vist i å nevne.

Jeg tror forsatt Rick Perry vil vinne nominasjonen. Om han klarer å slå Obama er jeg mer usikker på.

Magefølelsen min sier også at Rick Perry tar nominasjonen, men jeg skjønner ikke hvordan han kan være et godt valg for partiet. Amerikanerne var jo lei Bush, og han her er vel Bush bare enda et hakk videre?

Uansett burde Obama få fullføre jobben. Hva skjer f.eks om republikanerne river ned hele helsereformen, kutter trygdene og senker skattene enda mer i dagens situasjon? I tillegg har flere sagt seg villige til å gå i krig med Iran? Altså enda et Irak, kanskje verre og dyrere.

At Obama er lite handlekraftig ser jeg ikke helt hvorfor så mange mener, ikke hans feil at han mangler støtte i kongressen og derfor ikke får til mye?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

At Obama er lite handlekraftig ser jeg ikke helt hvorfor så mange mener, ikke hans feil at han mangler støtte i kongressen og derfor ikke får til mye?

Alt er relativt. Man spiller ikke bedre på en fotballbane enn motstanderen tillater. Fra første stund har Republikanrne søkt å stikke kjepper i hjulene for Obama og til dels lykkes.

Standard & Poors nedgradering av USA's kredittrating fra AAA til AA+ (som mye kan tilskrives et politisk spill og polarisering) kan ha kostet amerikanerne noen milliarder USD.

Når te partiet koker te i representantenes hus og den må kjøles ned av demokratene i senatet tar det tid.

Tea Party bevegelsen har etter min mening frekkhetens nådegave. De legger skylden på nåværende president for forhold som kan tilskrives tidligere presidenter ikke minst den siste.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Magefølelsen min sier også at Rick Perry tar nominasjonen, men jeg skjønner ikke hvordan han kan være et godt valg for partiet. Amerikanerne var jo lei Bush, og han her er vel Bush bare enda et hakk videre?

På noen måter er han et godt valg for partiet. Han har en ryggrad og mener faktisk det han sier. Republikanerene var ikke lei av Bush, fordi han var for høyrevridd. De er lei av han, fordi han ga blaffen i finanskonservative og fordi han sendte USA inn i 2 dyre unødvendige kriger.

Republikanerene er interesert i en relgiøs finanskonservativ republikaner, som tror på det han sier og som har ingen planer om å gå inn i flere kriger.

Uansett burde Obama få fullføre jobben. Hva skjer f.eks om republikanerne river ned hele helsereformen, kutter trygdene og senker skattene enda mer i dagens situasjon? I tillegg har flere sagt seg villige til å gå i krig med Iran? Altså enda et Irak, kanskje verre og dyrere.

Om helsereformen blir fjernet er det bare bra, fordi den vil være altfor dyr og gjør ingenting med å redusere de langsiktige kostnadene. Gi heller statene mer frihet til å danne sine egne helsesystemet. Det er noe Rick Perry ønsker.

Jeg er egentlig mer beskymret med Libya. Hvis Libya går til helvete, hvem er det da som må gå inn og ta kontroll over situasjonen? Hva med Tunisia?

Obama har over lengre tid hatt helt feil holdning til kompromisser. Han begynner med svært venstrevridde reformer. Republikanerene blir forbannet og vil ha ingenting med reformen hans å gjøre. Når han ikke klarer å få igjennom reformen, så begynner han å henge ut Republikanerene for at de ikke vil støtte hans noe mer moderate forslag.

Vi så det fra helsereformen, hvor de startet med offentlig finansiering av aborter og public option. Vi så det med budsjettdebatten hvor han startet med 0 dollar i budsjettkutt. Du kan ikke holde på sånn, og det er årsaken til at han er så mislikt av Republikanerene. I tilegg er ikke personligheten hans helt passende for å være President. Han er ikke som Bill Clinton som kan se folk i øyne og forklare hvorfor tiltakene er nødvendige Det virker som han har begynt å lære litt. Måten han har håndtert investeringsplanen på, er blitt gjort på en langt bedre måte.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Tea Party bevegelsen har etter min mening frekkhetens nådegave. De legger skylden på nåværende president for forhold som kan tilskrives tidligere presidenter ikke minst den siste.

Dette er tøys. Tea Party-bevegelsen oppsto før Obama ble president, og var aller mest en reaksjon på at Bush og det konservative partiet har forlatt sine grunnleggende ideer, slik som small government og grunnloven. Dette kan du lese mer om både i Rasmussen og Schoens Mad As Hell: How the Tea Party Movement Is Fundamentally Remaking Our Two-Party System og i Sen. Rand Pauls The Tea Party Goes to Washington. Det betyr selvsagt ikke at Obama ikke er en del av problemet; han har tross alt ført utviklingen enda mer i feil retning.

Lenke til kommentar

Dette er tøys. Tea Party-bevegelsen oppsto før Obama ble president, og var aller mest en reaksjon på at Bush og det konservative partiet har forlatt sine grunnleggende ideer, slik som small government og grunnloven. Dette kan du lese mer om både i Rasmussen og Schoens Mad As Hell: How the Tea Party Movement Is Fundamentally Remaking Our Two-Party System og i Sen. Rand Pauls The Tea Party Goes to Washington. Det betyr selvsagt ikke at Obama ikke er en del av problemet; han har tross alt ført utviklingen enda mer i feil retning.

Kan du bevise dette? Og med bevis mener jeg seriøse kilder som har litt mindre slagside enn Rasmussen og Rand Paul. Det vi kjenner som Tea Party utførte sin første demonstrasjon 24. januar 2009. Mindre enn én uke etter at "The Marxist Usurper" ble tatt i ed.

Jeg vet at enkelte liker å hevde at Ron Paul har noe med dagens Tea Party-bevegelse å gjøre, eller at bevegelsen egentlig startet på 80-/90-tallet. Problemet er bare at det ikke er sant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...