Gå til innhold

Republikanske motkandidater til Obama, 2012? Hvem?


Anbefalte innlegg

Er Rick Perry aktuell ennå?

Det er bare et rykte, men det er godt mulig at han stiller. Stiller han, så vil han trolig vinne den republikanske nominasjonen.

 

Mitt Romney er langt nærmere mine meninger enn Rick Perry, men jeg hadde uten tvil støttet Rick Perry fordi jeg ikke vil støtte en person som later som om han er noe annet enn han er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Makt korrumperer, derfor er det viktig at Obama får litt konkurranse. Sier ikke at jeg ikke heier på Obama men noen må også holde han i ørene iblant.

 

Jeg ønsker en mye mer liberal enn Obama enda han er et steg i riktig retning.

Sikkert, men ikke alle nordmenn er sosialister.

Meh, i bunn og grunn er me alle sosialdemokratar.

 

:)

Lenke til kommentar

Michelle Backmann is up.

 

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7690036

 

Grøss og Gru.

 

 

Det kjipe med USA er at det bare finnes to alternativer å stemme på, og det ene alternativet (republikanerne) er uaktuelt. Derfor er det kun Obama og demokratene som kan gå av med serien.

 

Forskjellene i amerikansk politikk er bredere enn norsk politikk og dere faar ikke velge politkeren selv. Det finnes mye stoerre forskjeller innom et parti i amerikansk politikk enn norsk politikk.

Lenke til kommentar

Michele Bachmann Says, 'I'm Like John Wayne' in Hometown of John Wayne Gacy

 

Speaking in Waterloo, Iowa, Michele Bachmann (R-Mars) announced her presidential campaign by saying, “John Wayne was from Waterloo.”

 

Oops. Film star John Wayne was actually born in Winterset, Iowa, but Waterloo did have its own John Wayne: depraved serial killer John Wayne Gacy, executed in 1994 for 33 counts of murder.

 

Michele Bachmann går for å være den smarte utgaven av Sarah Palin.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Geithner vurderer å gå utenom Kongressen

 

USA rykker stadig nærmere siste frist for et politisk forlik om statsgjelden. Finansdepartementet har nå begynt å diskutere alternative løsninger for å unngå mislighold dersom politikerne ikke klarer å bli enige.

 

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10080141

 

Vet ikke helt hva jeg skal si her, ser jo ikke så veldig lyst ut... Om de ikke kommer til noen enighet og økonomien går ytterligere i stå enn den har gjort må nok Obama si farvel til å vinne gjenvalget. Iallefall dersom republikanerne klarer å komme opp med en sterk kandidat.

Lenke til kommentar

Glimti.

 

Det er klart det høres litt feil ut å bare øke gjelden om og om igjen, men å la være å øke gjeldstaket er helt uaktuelt ettersom konsekvensene for den amerikanske økonomien kommer til å bli gigantiske.

 

Obama har ikke noe valg hvis han ønsker å bli sittende.

Lenke til kommentar

Så du mener det er positivt med bare mer og mer gjeld?

Hvor har du det fra? Jeg er bare realistisk.

 

Obama har i praksis to alternativer. 1. Heve gjeldstaket. Dette er lettest for amerikanerne å spise. 2. Øke skatter og avgifter. Dette er IKKE godt likt blant den gjennomsnittlige amerikaner og selvfølgelig spesielt dårlig blant republikanerne.

 

I sum så vil han gjøre seg så upopulær ved å heve skatter at han er tvunget til å heve gjeldstaket. Så får vi se om han har baller til å gjøre det riktige.

Lenke til kommentar

Hvor har du det fra? Jeg er bare realistisk.

 

Obama har i praksis to alternativer. 1. Heve gjeldstaket. Dette er lettest for amerikanerne å spise. 2. Øke skatter og avgifter. Dette er IKKE godt likt blant den gjennomsnittlige amerikaner og selvfølgelig spesielt dårlig blant republikanerne.

 

I sum så vil han gjøre seg så upopulær ved å heve skatter at han er tvunget til å heve gjeldstaket. Så får vi se om han har baller til å gjøre det riktige.

 

Ingen side snakker egantlig om ikke aa heve gjeldstaket fordi det ville skape kaos i finansmardene og grunnloven sier at staten ikke har et valg, vi maa betale vaart gjeld. USA har ALLTID betalte gjeldet sitt, til stor fordel.

 

Det som skjer er et spill mellom demokratene og republikanerne om hvordan gjeldet nedlegges, oeke skatter eller kutte kostnader eller begge to. Begge sider spiller et pokerspill for aa faa det stoerste fremgang til deres syn om skatt eller kutting (demokrat eller rep.) Det er et meget farlig spill naar det gjelder tillit i amerikanske finansmarkedene og globalt.

 

Paa en maate er det bra at begge sider proever aa loese problemet istedenfor aa unngaa dette vanskelig problemet men begge sider ogsaa proever aa svartmale den andre med hvordan de ser ut, saerlig fordi loesningen er et kompromiss som alltid er negativt for begge sidene. Clinton greide aa svartmale republikanerne paa sin tid, vi faar se hvordan det skjer med Obama.

Lenke til kommentar

Ikke bare Irak, men også Afghanistan, vet du.

Afganistan kostet bare halvparten, kunne ikke vært unngått og ville skjedd under hvilken som helst president.

...og hadde man ikke forvillet seg inn i Irak kunne man kanskje gjort det raskere og billigere...

 

Ikke bare Irak, men også Afghanistan, vet du.

Du putter George Bush sitt navn på både Irak og Afghanistan krigen, i en diskusjon mot Obama?

 

Du må jo huske på at Afghanistan krigen har blitt kalt "Obama's war" også av hans egne politikere.

Psst! Tips til deg: Obama startet ikke krigen i Afghanistan. Det var Bush, det. Og nå må Obama rydde opp.

Endret av snartenkt
Lenke til kommentar

Jeg tror Kandidater som Sarah Palin, Michell Bachman, Newt Gingrich vil ikke ha en sjangs av forskjellige grunner. De jeg tror er mest sannsynlig i dagens klima er Mitt Romney og Tim Pawlenty. Herman Cain vil nok ikke vinne, men han kommer til å være med på sluttdebattene. Helst vil jeg ha Herman Cain.

Du vil ha en president som er dum nok og gal nok til å si offentlig at homoseksualitet er en synd og et valg, og som påstår at Obama vokste opp i Kenya?

 

http://www.cbsnews.com/8301-503544_162-20070225-503544.html

http://www.theatlantic.com/politics/archive/2011/06/herman-cain-obama-was-raised-in-kenya/240322/

Republikanerne må virkelig skrape nederst i gørra i bunnen av tønna for å finne presidentkandidater nå til dags. Cain er en komplett idiot, men kanskje ikke en like stor idiot som de andre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...