Gå til innhold

Republikanske motkandidater til Obama, 2012? Hvem?


Anbefalte innlegg

Man har ikke ett dyrt og dårlig helsevesen. Det meste er privat, og betales gjennom helseforsikring, derfor det er så dyrt. Mange lag med administrasjon og papirer (amerikanerne er livredde for søksmål).

Og jo folk døde i hopetall tidligere, man har klart å redusere med forskning og nye legemidler og andre metoder. Men slikt koster penger og da må staten inn og dekke for mennesker. Ja de er mennesker, ikke bare en utgift.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når hun avslører at hun ikke har tenkt å stille som presidentkandidat, vil det nok demre for selv de dimmeste av hennes tilhengere at Palin-sirkuset utelukkende handler om personlig berikelse. Men innen den tid har hun tjent så mye penger at hun slipper å jobbe resten av livet.

Så du trur at den tidlegare guvernøren i Alaska og den tidlegare visepresidentkandidaten leikar politikk? Det trur ikkje eg.

 

Ho greidde langt på veg å øydeleggja kandidaturet til McCain med den overivrige personlege valkampen sin. Gjorde ho dette for moroskuld, eller gjorde ho det fordi ho gav blaffen i McCain og berre ville byggja seg opp eit namn til valkampen i 2012? Eg trur nok det siste!

 

Sarah Palin som mediefenomen minner meg på mange måtar om Carl I. Hagen. Også han vekkjer sterk averjon hjå ein ikkje ubetydeleg prosent av veljarskaren og ein endå større prosent av mediekommentatorane, men likevel er han ein av landets mest suksessrike politikarar i nyare tid og hadde me vore republikk ser eg ikkje vekk frå at han no hadde site som norsk president.

 

Dei feila som ein tek Sarah Palin for er stort sett uskuldige småfeil av den typen som veljarane hennar kan identifisera seg med og kjenna seg att i, og når dette likevel vert slege opp av media som skandalar skaper det berre mishag mot media og sympati med Palin. Kritikarar mot FrP her i landet har ofte fått stempelet "elitistar" på seg, og det stempelet trur eg også dei som må understreka kor mykje fleire detaljar frå frigjeringskrigen DEI hugsar enn HO hugsar, vil få.

Endret av ingvaraaberge
Lenke til kommentar

Noen som har tittet på den siste debatten i New Hampshire? Mitt Romney knuste de andre debatantene. Han gjorde det langt bedre enn jeg forventet. Pawlenty gikk vekk fra å kritisere Romney for Romneycare og ingen turte å nevne at han støttet abort tidligere og han har sannsynligvis ikke forandret meninger. Han hadde et godt svar for Romneycare. Han prøvde å vise hvordan de er forskjellige, men han sa også at han mente dette var noe statene bør kunne bestemme individuelt og han vil reversere obamacare. Statenes rettigheter er populart blandt republikanerene. Romney er klart en RINO, altså en person som utgir seg for å ha mer konservative meninger enn han har, men ingen av de andre kandidatene klarte å vise det. Romney var klart bedre til å uttale seg og vant debatten.

 

Michele Bachmann gjorde en grei jobb. Tim Pawlenty gjorde det ok debattmessig, men han gjorde en bjørnetjeneste for seg selv ved å ikke kritiserer Romney. Herman Cain var skuffende dårlig og var lite synlig i debatten. Ron Paul hørtes ut som en sint gubbe. Newt Gingrich gjør det alltid darlig, dette var ikke et unntak og ingen la merke til Rick Santorum.

Eg ser at det finst rykte på nettet om at Palin kjem til å velja Romney som sin visepresident. Ut frå det du seier om debatten kan det høyrast taktisk klokt ut.

Endret av ingvaraaberge
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Makt korrumperer, derfor er det viktig at Obama får litt konkurranse. Sier ikke at jeg ikke heier på Obama men noen må også holde han i ørene iblant.

 

Jeg ønsker en mye mer liberal enn Obama enda han er et steg i riktig retning.

Sikkert, men ikke alle nordmenn er sosialister.

Lenke til kommentar

Makt korrumperer, derfor er det viktig at Obama får litt konkurranse. Sier ikke at jeg ikke heier på Obama men noen må også holde han i ørene iblant.

Obama sine dagar er nok over i 2012. Han har mista evna til å engasjera. Det einaste som kan berga Obama er ein veldig klønete valkamp frå republikanarane si side.

 

Folk sit her i landet og heiar i aust og vest på amerikanske presidentkandidatar, men eg trur me skulle tenkja litt gjennom kven me er: Det er faktisk amerikanarane som vel president, ikkje me. Det er lett å tru at Noreg er verdas midtpunkt, men så er ikkje tilfelle. (Journalistar er faktisk av og til dei verste i så måte.)

 

Nobelkomiteen er faktisk endå verre: Nobels fredspris til tre topp-demokratar (presidentar/visepresidentar) dei siste åra, i den tru tydelegvis, at med dette skulle vesle Noreg greia å styra utviklinga i amerikansk politikk.

Endret av ingvaraaberge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...