MBarne Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 USA befridde flere tusen mennesker fra fangenskap i Irak. Disse menneskene levde under forferdelige forhold. Dessverre tror jeg landet gradvis beveger seg i feil retning etter at USA trakk seg ut. Min mening er at USA burde oppholdt seg lenger i Irak. De burde også tappet Irak for olje tilsvarende det krigen kostet som takk for hjelpen, da Irak sitter på enorme mengder av verdens olje. USA har befridd mange nasjoner fra diktatur og slaveri opp gjennom historien. Jeg er ihvertfall glad jeg snakker norsk og lever i demokrati, fremfor tysk og naziland! Marshallplanen er et godt eksempel på hva USA står for. De fikk riktignok økonomisk oppgang selv ved at Europas økonomi var bedre, men ingen kan nekte på at dette ble en opptur for Europa. http://no.wikipedia.org/wiki/Marshallplanen Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Kilde. Han nøt respekt i sin første periode, men i hans andre periode så ble det nedtur. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 USA har befridd mange nasjoner fra diktatur og slaveri opp gjennom historien. Jeg er ihvertfall glad jeg snakker norsk og lever i demokrati, fremfor tysk og naziland! Hva er galt med Nazimen bortsett fra hva hva vi er opplært om den? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Igjen, det er hykleriet i å bry seg om uskyldige i et land mens du ønsker et annet landets uskyldige å lide . Det indikere hatet mot et lands uskyldige men ikke den andres. Et ekte humanist ville foreslå et løsning som ingen uskyldige lider, ikke drepe noen på et land for å savne i et annet land. Jeg forstå hva du sier og er delvis enige men jeg har lite respekt for slik hykleriet. Piss. Jeg har ikke sagt noe av dette. Stop the lies if you want a debate. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Piss. Jeg har ikke sagt noe av dette. Stop the lies if you want a debate. Du har ikke sagt at USA kan gå til helvete og at du er imot de mange krigene fordi mang uskyldige drepes? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Hva er galt med Nazimen bortsett fra hva hva vi er opplært om den? De tapte krigen (og vant freden). Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 (endret) Du har ikke sagt at USA kan gå til helvete og at du er imot de mange krigene fordi mang uskyldige drepes? Jo, det var nøyaktig det jeg skrev, IKKE det du skrev tidligere. Du opptrer uærlig i dine sitater, og avslører en agenda som gjør enhver videre diskusjon umulig. God natt. Endret 8. november 2012 av Shruggie Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Igjen, det er hykleriet i å bry seg om uskyldige i et land mens du ønsker et annet landets uskyldige å lide . Det indikere hatet mot et lands uskyldige men ikke den andres. Et ekte humanist ville foreslå et løsning som ingen uskyldige lider, ikke drepe noen på et land for å savne i et annet land. Jeg forstå hva du sier og er delvis enige men jeg har lite respekt for slik hykleriet. Hvordan VÅGER du å påstå at min søster ser ut som en klovn og at min mor går som en kalv! Jeg er delvis enig, men jeg har svært liten respekt for denne typen slengbemerkninger! Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Jo, det var nøyaktig det jeg skrev, IKKE det du skrev tidligere. Du opptrer uærlig i dine sitater, og avslører en agenda som gjør enhver videre diskusjon umulig. God natt. USA kan gå til helvete (du bryr deg ikke om de minste amerikanere) Det ville bli ok fordi du bryr deg om de svakeste som lider andre steder i verden pga USAs utenrikspolitikk Din humanitære empati gjelder ikke alle, det er selektivt og egentlig ikke ekte. En ekte humanist bryr seg om alle Dette ligner mye kritikk om USA , selektiv empati som kalles ofte hykleri Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Hvis alle amerikanere er som deg, så ja: dra til helvete alle sammen. 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Hvis alle amerikanere er som deg, så ja: dra til helvete alle sammen. Meget saklig motargumentet Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Meget saklig motargumentet Og ditt personangrep var utrolig on the money? Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 De tapte krigen (og vant freden). Sant sant, men lurer på hvilken krigsforbrytelser de Allierte ville ha fått stemplet på seg i Historiebøkene vis de hadde tapt. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Dresden, Hiroshima og Nagasaki, samt noen konsentrasjonsleirer Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 (endret) USA kan gå til helvete (du bryr deg ikke om de minste amerikanere) ... Dette ligner mye kritikk om USA , selektiv empati som kalles ofte hykleri Du vil desverre finne at følelsene overfor USA i Norge (og ellers ute i verden) ikke er så fryktelig forskjellig fra de som har blitt uttrykt her. Jeg tror ikke det er grunnet i bevisst "hykleri", men heller misunnelse over at USA: 1) Er rikere 2) Er mektigere 3) Er friere enn Norge (eller hvilket land det måtte være). I noen lands tilfeller kommer i tillegg en politikk med aktiv støtte til diktaturer som har vedvart frem til idag (sjekk Egypt), og som utvilsomt vil fortsette i fremtiden. Problematikken her er ikke støtten til diktaturet, men faren for at diktatoren mister makten. (Ikke ironisk ment). Statskontrollerte massemedia har også i lang tid i Norge kritisert USA ganske konsistent nettopp fordi landet er MER kapitalistisk (eller burde jeg si mindre Sosialistisk) enn Norge, noe som er holdningsdannende (spesielt i den tiden jeg vokste opp når man ikke hadde tilgang til alternative informasjonskilder.) Endret 8. november 2012 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Og ditt personangrep var utrolig on the money? Det var ikke ment som personangrep men jeg ville bare peke på hykleriet i det du skrev. Jeg angriper meningen ikke personen Miin erfaring er at mange ikke ser hykleriet og fordommene når det gjelder meninger om de mektige, særlig USA fordi det blir akseptert som ok. Noe lignende utsagn om svake land eller folk(selv om de mishandler sine folk og havner terrorister) ville møte mer motstand Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Statskontrollerte massemedia har også i lang tid i Norge kritisert USA ganske konsistent nettopp fordi landet er MER kapitalistisk (eller burde jeg si mindre Sosialistisk) enn Norge, noe som er holdningsdannende (spesielt i den tiden jeg vokste opp når man ikke hadde tilgang til alternative informasjonskilder.) Det virker som du aldri har vært i en Narvesen-kiosk og ikke vet hvilke aviser vi har i Norge. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Du vil desverre finne at følelsene overfor USA i Norge (og ellers ute i verden) ikke er så fryktelig forskjellig fra de som har blitt uttrykt her. Jeg tror ikke det er grunnet i bevisst "hykleri", men heller misunnelse over at USA: 1) Er rikere 2) Er mektigere 3) Er friere enn Norge (eller hvilket land det måtte være). I noen lands tilfeller kommer i tillegg en politikk med aktiv støtte til diktaturer som har vedvart frem til idag (sjekk Egypt), og som utvilsomt vil fortsette i fremtiden. Problematikken her er ikke støtten til diktaturet, men faren for at diktatoren mister makten. (Ikke ironisk ment). Statskontrollerte massemedia har også i lang tid i Norge kritisert USA ganske konsistent nettopp fordi landet er MER kapitalistisk (eller burde jeg si mindre Sosialistisk) enn Norge, noe som er holdningsdannende (spesielt i den tiden jeg vokste opp når man ikke hadde tilgang til alternative informasjonskilder.) Der er også slik at usaklig kritikk mot USA brukes av norske politiker , for å unngå bevegelser mot høyre. Usaklig kritikk mot andre land tåles mindre blant akademiker og media(som har stor innflytelse i Norge) Det er grunnen til at mange nordmenn tror på mange myter om USA og mangler nyanse. Bare prøv å si at amerikaner er intelligente! Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 (endret) amerikaner er intelligente Endret 8. november 2012 av Gyr0 Lenke til kommentar
Disippelen Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Ser fram til Santorum i 2016! HAN er mannen som kan få USA på rett spor igjen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå