Skatteflyktning Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 <p> Hvorfor kommer du trekkende med dette idiotiske bildet hele tiden? Hva er det egentlig du prøver å bevise? At om du får lov til å velge slavedriver hvert 4. år betyr ikke det at du har frihet. Videre er det ingen relevant forskjelle mellom de to slavedriverne du får lov til å velge mellom. Lenke til kommentar
William_S Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Denne figuren alene burde sikre Obamas gjenvalg. http://www.electoral-vote.com/evp2012/Images/jobs-jun-12.jpg Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 (endret) Ja, for vi vet jo alle at presidenten er personlig ansvarlig for å ansette personer i firmaer rundt i USA. Endret 7. juli 2012 av Shruggie Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Ja, for vi vet jo alle at presidenten er personlig ansvarlig for å ansette personer i firmaer rundt i USA. Ikke personlig ansvarlig men de fleste amerikaner mener presidenten har mye innflytelse og hittil har han ikke gjort en bra jobb, mener mange. Høy arbeidsledighet og lav økonomisk vekst hjelper han ikke. Spørsmålet er hvor mye skyldes Obama og svaret ligger i din ideologisk tankegang for det meste. Kan Romney legge alle skylden på Obama ? Svarer du dette rett så vet du hvem som vinner valget tror jeg Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Synd amerikanerne ikke vet hvordan økonomien funker... Da hadde antageligvis sosialistene styrt i snart 40 år. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Synd amerikanerne ikke vet hvordan økonomien funker... Da hadde antageligvis sosialistene styrt i snart 40 år. Synd at økonomene er ikke enige, da hadde vi alt valgte det samme systemet og ikke kallet de som velger et annet systemet tosker. Demokratiske valgt sosialism krever samarbeid og tillit i hverandre som ikke eksisterer i multikulturelt USA Innvansring ti Norge truer systemet ditt hvis det blir stor nok Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Mener du. Og den diskusjonen har vi hatt før. 2 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Mener du. Og den diskusjonen har vi hatt før. Det mente ogsaa Nobel prisvinneren Milton Friedman, men han er tullebukk ogsaa? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Holy crap, det var da en ENORM stråmann du har stående der! Hvordan klarte du å lage den så raskt? Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Milton Friedman- Friedman | Though it is not as true now as it used to be with the influx of immigration, the Scandinavian countries have a very small, homogeneous population. That enables them to get away with a good deal they couldn’t otherwise get away with. What works for Sweden wouldn’t work for France or Germany or Italy. In a small state, you can reach outside for many of your activities. In a homogeneous culture, they are willing to pay higher taxes in order to achieve commonly held goals. But “common goals” are much harder to come by in larger, more heterogeneous populations. The great virtue of a free market is that it enables people who hate each other, or who are from vastly different religious or ethnic backgrounds, to cooperate economically. Government intervention can’t do that. Politics exacerbates and magnifies differences. 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Deres sjanse var 60-årene. Den døde med Kennedy. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Deres sjanse var 60-årene. Den døde med Kennedy. Det ville aldri hende, selv med Kennedy, for de grunnene som Friedman snakker om. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Jeg er ferdig med denne diskusjonen. Vi har tatt den tidligere, som sagt, og den endte ikke bra da heller. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Jeg er ferdig med denne diskusjonen. Vi har tatt den tidligere, som sagt, og den endte ikke bra da heller. Poenget var ikke aa diskutere oekonomiske teori men aa vise at velutdannete, velinformerte mennesker kan ha meget forskjellige synspunkter. En kan mene noe helt annerledes enn den andre uten aa vaere en idiot. For det andre, kultur og verdier spiller en stor rolle i hvordan forskjellige oekonomiske systemer fungerer. Den nordiske modellen ville ikke fungerer bra i alle land, selv om det fungeres veldig bra i Skandinavia. Skandinaviske amerikaner har det ganske bra i USA likevel.... Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Så vidt jeg kan se er det du som går rundt og kaller folk idioter og tullebukker. Lenke til kommentar
cFc Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Synd amerikanerne ikke vet hvordan økonomien funker... Da hadde antageligvis sosialistene styrt i snart 40 år. I Venezuela går det jo ganske dårlig da, for å ikke snakke om Cuba, eller Frankrike på tidlig 80-tallet. Eller forsåvidt USA på 70-tallet da de prøvde keyniansk økonomisk politikk på alle mulige måter. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Mm, og hvis du tror de landene drev med sosialisme så har jeg en bro å selge deg. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Så vidt jeg kan se er det du som går rundt og kaller folk idioter og tullebukker. Nei du har det vanskelig å finne et innlegg jeg bruker banneord eller kaller andre idioter jeg blir uenige med Men du vet stakkars ignorante amerikaner, de vet ikke hvordan .. Det funker... Eller var det ikke din mening å si at hvis de bare hadde din kunnskap.,, Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 tosker. tullebukk idiot Nei du har det vanskelig å finne et innlegg jeg bruker banneord eller kaller andre idioter jeg blir uenige med Wow, jeg må være et geni hvis det var så vanskelig for deg og så enkelt for meg... Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 (endret) Du må lese innleggene litt nærmere, det var et fosøk å si at vi bør ikke bruker disse ord når vi blir uenige. Jeg kallte ingen en tosker eller idiot selv om du vrir mine ord. Det vet du selvsagt Endret 7. juli 2012 av jjkoggan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå