Gå til innhold

Republikanske motkandidater til Obama, 2012? Hvem?


Anbefalte innlegg

Fordi du jobber ut fra et uvitende publikum som ikke har noe sammenligningsgrunnlag. Romney har jo brukt 100% av tiden på å fjerne seg fra de andre republikanske kandidatene, mens Obama har brukt tiden på å være president.

I høst går begge over til å være "kandidater", noe som gir et bedre sammenligningsgrunnlag.

 

Men siden begge er amerikanske politikere er jo egentlig hele greia utrolig dumt uansett. Deres valgkamp er jo basert på løgn, bruk av pressen og diskusjon av irrelevante temaer uansett...

 

Du vet, som i Norge...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Romney vant i Texas og er klar som kandidat

 

Mitt Romney vant nominasjonsvalget i Texas tirsdag. Han har dermed skaffet seg nok delegater til å bli nominert som Republikanernes presidentkandidat.

 

Seieren i Texas kom etter en lang og hard valgkamp der han fikk uventet sterk motstand fra mer konservative folk som Newt Gingrich og Rick Santorum.

 

Men nå starter en fem måneder lang spurt mot president Barack Obama, der et viktig mål er å sikre at konservative republikanere som ville ha Santorum eller Gingrich, ikke blir sittende hjemme.

 

Mange er skeptiske til om Romney er konservativ nok, mens andre er skeptiske til at han hører til mormonkirken.

 

Den tidligere guvernøren i Massachusetts fikk 71 prosent av stemmene ved valget i USAs nest mest folkerike stat, ifølge amerikanske TV-kanaler.

 

Romney har nå en lengre liste over nødvendige gjøremål fram til Republikanernes landsmøte i Florida i slutten av august.

 

Han må velge sin visepresidentkandidat, og han må samle inn store summer til valgkampen mot Obama, som allerede har samlet inn rekordstore pengemengder.

 

http://www.nrk.no/ny...erden/1.8164321

 

Da er det som har vært klart en god stund allerede virkelig klart! Blir spennende å følge med på hvordan det vil gå med Romney videre samt selve valget mellom ham og Obama.

Lenke til kommentar

Fordi alle klager på standarden til utdanningen i USA, men ingen gjør noe. 10% vil mer enn doble utdanningsbudsjettet, og sørge for at skolene begynner å pusse opp, ansetter nye lærere, kjøper nye bøker osv, noe som vil bedre økonomien.

 

Det vil faktisk nesten tredoble utdanningsbudsjettet.

Lenke til kommentar

Jeg tror det ville vært særdeles lite smart av Obama å kutte i forsvarsbudsjettet. Det ville gitt republikanerne et gratis talking point - at Obama hater militæret og ikke støtter "the troops". Og den amerikanske befolkningen ville nok dessverre kjøpt det.

 

Det er forskjell på god "policy" og gode "politics".

Endret av Spenol
Lenke til kommentar

Det bør vel nevnes at det er Statene/Kommunene som er ansvarlig for skolene om jeg ikke husker feil. Så en sterk økning på sentralt nivå er vel nesten irrelevant. Å øke fra 0 er som kjent relativt lett.

Det er mulig du har rett, men det er egentlig ikke relevant i spørsmålet om hva Obama bør gjøre for å bli gjenvalgt. God politikk og fornuftige løsninger stiller ikke nødvendigvis sterkt mot slagord som "support the troops".

Lenke til kommentar

Det bør vel nevnes at det er Statene/Kommunene som er ansvarlig for skolene om jeg ikke husker feil. Så en sterk økning på sentralt nivå er vel nesten irrelevant. Å øke fra 0 er som kjent relativt lett.

 

 

 

Du har nesten rett. Delstatene og kommunene betaler og styrer skolene unntatt noe føderale penger for spesielle programmer, særlig på universitetene og funksjonhemmede

 

Det finnes store forslkjeller mellom skolene fordi mye penger kommer fra kommunene, noe rike andre fattige

Lenke til kommentar

Jeg tror det ville vært særdeles lite smart av Obama å kutte i forsvarsbudsjettet. Det ville gitt republikanerne et gratis talking point - at Obama hater militæret og ikke støtter "the troops". Og den amerikanske befolkningen ville nok dessverre kjøpt det.

 

Rent bortsett fra det ruster både Kina og Russland opp så at USA skulle ruste ned og risikere statusen som verdens eneste supermakt ville være katastrofalt for Den frie verden!

Lenke til kommentar

Condoleezza Rice støtter Romney

 

USAs tidligere utenriksminister Condoleezza Rice støtter Mitt Romney som USAs neste president.

 

Rice skulle kunngjøre sin formelle støtte til Romney på en mottakelse for å samle inn penger i California onsdag kveld, der Romney selv skulle være til stede.

 

Rice, som var George W. Bushs utenriksminister, har vært nevnt som en mulig visepresidentkandidat for Romney.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Condoleezza-Rice-stotter-Romney-6840070.html

 

En interessang tanke. Hvordan tror dere Condoleezza Rice ville klart seg i valgkampen samt som utenriksminister for USA?

Lenke til kommentar

Jeg tror det ville vært særdeles lite smart av Obama å kutte i forsvarsbudsjettet. Det ville gitt republikanerne et gratis talking point - at Obama hater militæret og ikke støtter "the troops". Og den amerikanske befolkningen ville nok dessverre kjøpt det.

 

Rent bortsett fra det ruster både Kina og Russland opp så at USA skulle ruste ned og risikere statusen som verdens eneste supermakt ville være katastrofalt for Den frie verden!

 

http://www.cine.no/incoming/article450758.ece

Lenke til kommentar

Jeg tror det ville vært særdeles lite smart av Obama å kutte i forsvarsbudsjettet. Det ville gitt republikanerne et gratis talking point - at Obama hater militæret og ikke støtter "the troops". Og den amerikanske befolkningen ville nok dessverre kjøpt det.

 

Rent bortsett fra det ruster både Kina og Russland opp så at USA skulle ruste ned og risikere statusen som verdens eneste supermakt ville være katastrofalt for Den frie verden!

 

Mener du det er riktig at den jevne amerikaner skal måtte lide for at du skal føle deg trygg? Dessuten risikerer ikke USA å miste sin status som supermakt om de kutter forsvarsbudsjettet med 10%. Det eneste de risikerer er at sjefene i selskaper som Lockheed Martin og Boeing begynner å gråte.

Endret av Spenol
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...